עו"ד סופי כהן (צילום: יובל כהן אהרונוב)
עו"ד סופי כהן (צילום: יובל כהן אהרונוב)

בן הזוג הטורף וניכור הורי מאת עו״ד סופי כהן

כשעו"ד סופי כהן כתבה את הספר עם השם המסקרן – בן הזוג הטורף או המדריך המשפטי להישרדות בזוגיות, היא לא תיארה לעצמה כמה נפשות תציל. "ראיתי הכל. גברים שניצלו את נשותיהם (וגם ההיפך), הפעילו אלימות כלכלית, שלטו בהן, הגבילו אותן, הפעילו אלימות מילולית, אלימות פיזית, איומים והפכו את חייהן לגיהנום, ואף הגיעו לכדי ניכור הורי"

פורסם בתאריך: 30.6.19 16:09

סופי כהן, עו"ד לענייני משפחה, מגשרת, מרצה, וחברה בוועדה לפסיכיאטריה, פסיכולוגיה ומשפט של לשכת עוה"ד בתל אביב כתבה את הספר ב-2012 בתחילה בצרפתית. לאחר שהפך להצלחה בצרפת החליטה לתרגמו לעברית ולאפשר גם לאנשים בישראל להבין מהו בן זוג טורף. "אני מלווה קורבנות של טורפים למעלה מ-20 שנה. ראיתי הכל. גברים שניצלו את נשותיהם (וגם ההיפך), הפעילו אלימות כלכלית, שלטו בהן, הגבילו אותן, עשו בהן כרצונם, הפעילו אלימות מילולית, אלימות פיזית, איומים והפכו את חייהן לגיהנום. טיפלתי בילדים שהפכו לכלי שרת בידי הצד הטורף, שנוצלו באופן ציני, שעברו ניכור הורי – התכחשו להורה הקרבן והזדהו עם ההורה הטורף. אצל רובם ההתנהגות החלה רק לאחר החתונה".

איך ניתן לזהות סימנים של בן זוג טורף לפני החתונה?

"אני רוצה להבהיר שהתופעה קיימת אצל שני המינים. הספר לא מדבר רק על גברים, גם נשים יכולות להתנהג בחיי הנישואין כ'טרוריסטיות' לכל דבר. הספר נועד ללמד נשים וגברים איך לזהות את הטורף הזה לפני שהם מתכננים לחיות איתו לאורך שנים. חשוב שאנשים יקראו את הספר כדי לדעת איך להימנע מכניסה למערכת יחסים לא בריאה, חיים אומללים, קשים ובלתי נסבלים עם בן זוג שיהפוך אותם לתלויים, נדכאים ונזקקים על לא עוול בכפם. למרות שרוב הזוגות מצויים בסוג של אופוריה ו'התאהבות' לפני הנישואין ניתן לזהות סימנים מקדימים. בספר אני מתארת את כל השלבים והסימנים שחייבים לשים לב אליהם. ככל שנמנע מלהכנס למערכת יחסית הרסנית נחסוך לעצמנו חיים קשים מנשוא בעתיד. חשוב לשים לב לסימנים. ישנם אנשים שחיים עם בן זוג מניפולטיבי והם בכלל לא מודעים למצבם. אני מקבלת מכתבים מאנשים שאומרים לי – קראתי את הספר שלך ופתאום הרגשתי שכתבת את הספר על הבן/בת זוג שלי. הם המשיכו לחיות את השגרה מבלי לחשוב שאולי מגיע להם משהו אחר. שזאת לא נקראת אהבה. הם כמו ציפור בתוך כלוב…אפילו אם זה כלוב מזהב. מי שאוהב לא מפעיל טרור על בן או בת הזוג".

עו"ד כהן סופי (צילום: יובל כהן אהרונוב)

עו"ד כהן סופי (צילום: יובל כהן אהרונוב)

בספר את מדברת בהרחבה גם על ניכור הורי. מהו ניכור הורי?

"ניכור הורי מתרחש כאשר הורה אחד מסית את ילדיו נגד ההורה האחר באמצעות האשמות שווא נגדו. על ידי מניפולציה פסיכולוגית ערמומית מאוד, מציג ההורה המנכר את ההורה השני כהורה הרע, המקור לכל הבעיות ולא מפסיק להשמיץ אותו ולזלזל בו על מנת לשלול אותו לחלוטין בעיני הילד. ההורה המנכר, שהינו בד"כ אמן המניפולציה, מעמיד פנים שהוא הקורבן  כדי לזכות בחמלתם ועזרתם של הילדים. מבלי לדעת זאת, הילד שנמצא תחת מחבש המניפולציה של ההורה המנכר יחבור בכל ישותו להורה המנכר ויהפוך לכלי הרס של ההורה שאוהב אותו באמת. אני שמחה שהמודעות לניכור הורי עלתה מאוד לאחרונה. עד לא מזמן לא דיברו כלל על הנושא. אמנם יש פריצת דרך אבל יש להבין כי התופעה של ניכור הורי היא רק חלק מפתולוגיה הרבה יותר רחבה שאני מתארת בספר ושמה: "פרוורסיה נרקיסיסטית". חשוב להבין את התופעה על כל מרכיביה על מנת לטפל נכון בתיקים מהסוג הזה, אך כיום אין מספיק הכשרה של אנשי המקצוע בעניין".

הצד הנטרף עומד במצב בלתי אפשרי לחלוטין.

"נכון. יש להבין כי בעת הפרידה בן הזוג הטורף ינהל מאבקים בלתי פוסקים כנגד בן או בת הזוג סביב נושא הרכוש, המזונות, הגט וכמובן סביב נושא הילדים, ניכור הורי הוא רק חלק מאותם מאבקים. ישנם נשים וגברים שמתייאשים כיוון שהמערכת לא ממש תומכת ולא נותנת מענה לתופעה,הם נאלצים להרים ידיים. נשים וגברים שנשארים לבד. הילדים הפנו עורף והם בסך הכל רוצים את החופש שלהם שוב. משימה לא פשוטה כלל במיוחד כשאתה מתמודד מול בן זוג טורף. יש קורבנות שמוותרים ולא מוכנים להמשיך בסחבת בין בבתי משפט ובבתי דין רבניים. אין להם את היכולת הכלכלית ולא הנפשית להתמודדות. ולכן הקמנו את עמותת "דרור לנפש" שאחת המטרות המרכזיות שלה היא לעזור לאותם קורבנות. זו עבודה שדורשת המון אנרגיות ומשאבים".

את מאוד מזדהה עם הקרבנות אבל גם יודעת לנתח את התנהגות הטורף?

"אני בהחלט חושבת שכחברה אנחנו חייבים להקצות משאבים ולעזור לצד הפוגע בד בבד עם עזרה לקורבנות. רק חינוך וטיפול נכון יעזרו להם להשתלב בחברה בצורה נכונה ולא להגיע למצבים קיצוניים ובלתי הפיכים. חשוב מאוד לאבחן מצבים כאלה מוקדם ככל האפשר".

עו"ד סופי כהן (צילום: ג׳רמי ארגמן)

מתכננת ספרים נוספים בנושא?

"המטרה כרגע להפיץ את הספר והמידע שבו כדי שכמה שיותר אנשים יקראו אותו וינסו להציל את עצמם ואת בני משפחתם. ברצוני לעודד גיוס תרומות עבור העמותה "דרור לנפש" על מנת להציל כמה שיותר נפשות בארץ".

 

לפנייה לעמותה – עורכת-דין סופי כהן: 054-6468157               

לינק לרכישת הספר "בן הזוג הטורף או המדריך המשפטי להישרדות בזוגיות", באתר הספריה הספרדית

 

 

 

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    למה בן הזוג הטורף ולא בת הזוג הטורפת
    שוב נשמע שהגבר כאן לא הצד החיובי
    נמאסתם די לכוון לבן זוג הבת זוג לא פחות טובה והרבה יותר רעה בגלל הכח שהחברה העקומה מספקת לה

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה לעשות רוב הגברים הם האלימים אישה היא בדכ רכה ועדינה אי אפשר להיתכחש לעובדה הזאת

  3. הידד

    בן הזוג הטורף מלשון זכר כי הספר תורגם מצרפתית ובצרפתית ההתייחסות לשני המינים.. בכל מקרה- נשים יכולות להיות לא פחות רעות ונקמניות מגברים ולעיתים אף יותר!!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר