שיטה חדשה לטיפול בגמגום (צילום: דוברות הדסה)
שיטה חדשה לטיפול בגמגום (צילום: דוברות הדסה)

יום הגמגום הבינלאומי: טיפול חדשני בהדסה

מערכת שפיתחה חברת נובוטוק הישראלית, תאפשר למתמודדים עם גמגום לעבור טיפול מרחוק על ידי קלינאי תקשורת מוסמכים בהדסה

פורסם בתאריך: 22.10.17 17:49

היום, ראשון, 22.10.17 מצוין ברחבי העולם יום הגמגום הבינלאומי, שמטרתו להפסיק את האפליה החברתית כלפי אנשים מגמגמים ומגמגמות. במרכז הרפואי הדסה השיקו השבוע תוכנית טיפולית חדשה – המערכת האינטרנטית החדשנית "נובוטוק הדסה", תאפשר למטופלים הסובלים מגמגום ממושך לקבל את הטיפול המקצועי של קלינאי התקשורת בהדסה – כעת בטיפול שייערך ממרחק ובכל זמן שירצו לתרגל, 24 שעות ביממה.

"הטיפול המסורתי שלנו, בטרם התחלנו להשתמש במערכת הטכנולוגית החדשה, נמשך שלושה שבועות במהלכם המטופל מגיע באופן יומיומי להדסה, לטיפול שנמשך מספר שעות וכולל תרגול אינטנסיבי מול קלינאי התקשורת", מסבירה ד"ר כהתיה אדלמן, מנהלת המכון לאודיאולוגיה והפרעות בדיבור בהדסה. "מדובר בתהליך אותו אנחנו מובילים בתחום הגמגום כבר למעלה מ-30 שנה. הבסיס להתקדמות ולהפחתה בגמגום הוא למעשה שינון ולמידה, ובזכות המערכת החדשה כיום יכולים המטופלים, לעבור את התהליך כשהם יושבים מול המחשב בביתם או בכל מקום שנוח להם, ולתרגל בזמן הנכון והמתאים להם. המערכת מבוססת על קשר מתמשך בין המטופל למטפל, הכולל ראשית אבחון מלא למצבו והתאמה אישית של פרוטוקול הטיפול הנדרש. אז מתחיל תהליך מתמשך של ליווי צמוד ובמסגרתו תרגולים מרחוק, ניתוח ומשוב על ידי קלינאי התקשורת".

 

ד"ר כהתיה אדלמן (צילום: דוברות הדסה)

ד"ר כהתיה אדלמן (צילום: דוברות הדסה)

ד"ר אדלמן מדגישה כי המטופל יכול לעבוד על המערכת בכל זמן שנוח לו, כאשר כל הנדרש הוא רק אוזניות עם מיקרופון, והתוצאות של התרגול, קרי התקדמותו בתהליך – נמדדות ומתועדות. קלינאי התקשורת בהדסה מקבל את הנתונים, לרבות חיווי ויזואלי וקולי ומדדים טכניים, ומתקדם עם המטופל בהתאם.

"שיתוף הפעולה החדש מאפשר לצוות קלינאי התקשורת שלנו לספק טיפול שוטף ומיטבי לציבור שלם הסובל מגמגום, מבוגרים ובוגרים מעל גיל 14, שחייהם מוגבלים כיום בהיבטים רבים", מסבירה ד"ר אדלמן. "לנגד עיננו חוזרים אט אט להקלה משמעותית בגמגום וגם לדיבור שוטף מטופלים רבים, ונהנים משיפור באיכות חייהם. הם חוזרים לדבר מול אנשים זרים, לשוחח בטבעיות ואפילו לנאום מול קהל. רבים מהם לא עשו זאת מעולם".

 

"אנחנו מאוד נרגשים לחבור להדסה כדי להשיק את נובוטול בישראל", אומר זוהר בארי, יו"ר נובוטוק. "מעבר למוניטין הידוע של הדסה כמוסד אקדמי בתחום ,הצוות הקליני בהדסה הוא בעל נסיון מעשי רחב בטיפול בגמגום. 30 שנות הנסיון המעשי של הצוות בהדסה יחד עם הטכנולוגיה החדשנית שלנו הם שילוב מנצח, ללא ספק. עשרות אנשים עם גמגום כבר נהנו מיתרונות השימוש במערכת נובוטוק-הדסה, עוד בשלב הניסיוני שלה. ההסכם ארוך הטווח שנחתם עם הדסה יאפשר למטופלים נוספים להנות מליווי קליני של צוות קלינאי התקשורת של הדסה, בנוסף להנאה מהיתרונות של המערכת הטכנולוגית החדשה".

קרן, אמו של נער כבן 16 המתמודד עם גמגום ומשתמש במערכת על מנת לשפר את שטף דיבורו, מחזקת את יתרונותיה של המערכת: "מערכת נובוטוק הדסה שינתה את החיים של הבן שלי. עכשיו הוא יכול להביע את עצמו מבלי לחשוש. המורה שלו התקשרה לספר שהוא התחיל להשתתף בכיתה. הוא עבר במהלך השנים טיפולים שונים, אבל זו הפעם הראשונה שאנחנו רואים התקדמות כל כך משמעותית, והידיעה שהוא יכול להשתמש במערכת בכל פעם שהוא צריך מאוד חשובה ומועילה".

 

 

 

שיטה חדשה לטיפול בגמגום (צילום: דוברות הדסה)

שיטה חדשה לטיפול בגמגום (צילום: דוברות הדסה)

מבחינתו של משה רוט, מבין מייסדי החברה ומי שמשמש כסמנכ"ל הטכנולוגיות של נובוטוק, מדובר בכלל בהגשמה של חלום אישי. גם הוא גמגם שנים ארוכות והשיב את שטף הדיבור בטיפול בהדסה לפני למעלה מ-10 שנים. "כבוגר הטיפול בעיצוב שטף בהדסה, הייתי מודע ליתרונות הטיפול. תמיד קיוויתי להצליח להפוך את החוויה למשהו ממושך יותר, שתלווה אותי לאורך כל החיים".

לפרטים נוספים, ניתן להתקשר: 03-7207048

תגיות:

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר