הובר בורד (צילום אילוסטרציה מתוך www.soarboards.com)
הובר בורד (צילום אילוסטרציה מתוך www.soarboards.com)

שערי צדק: רכב על 'הובר בורד', נפצע – וניצל ממוות

הילד, בן 11.5, נחבל קשות בראשו וסבל מדימום תוך-גולגולתי. טיפול מהיר בבית החולים הציל את חייו

פורסם בתאריך: 24.9.17 09:49

הורים, שמרו על ילדיכם: ילד כבן 11.5 מירושלים נחבל לפני כשבוע בראשו במהלך נסיעה על הובר בורד (רכינוע) של חברו, ללא קסדה. הוא הובהל לבית החולים בדחיפות, ובמחלקה לטיפול נמרץ במרכז הרפואי 'שערי צדק' בעיר אובחן כסובל משבר בגולגולת, אשר גרם לדימום תוך-גולגולתי. הצוות הרפואי, בראשות ד"ר גוסטבו רייז, מנהל היחידה לנוירוכירורגיה ילדים, וד"ר ג'ון ויינסטון, נוירוכירורג בכיר במרכז הרפואי, החליטו בו במקום על ביצוע ניתוח דחוף, שבמהלכו נוקז הנוזל התוך-גולגולתי, מה שהציל את חיי הילד.

"הנסיעה היתה עלולה להיגמר בצורה הרבה יותר קשה", מסביר ד"ר רייז. "ההובר בורד הוא כלי תחבורה לכל דבר, ולא בכדי יצא לאחרונה חוק האוסר על שימוש בכלי זה מתחת לגיל 16. נסיעה שלא כחוק עלולה להוביל לפגיעות בלתי הפיכות ואף מסכנות חיים".

לאחר שהתאושש מעט סיפר הרוכב הצעיר כי נהג מדי פעם לעלות על ההובר בורד של חברו ללא שימוש בקסדה, ומבלי שהוריו ידעו. "אני לא ממש זוכר איך זה קרה, אני רק זוכר שאיבדתי את ההכרה לכמה שניות", סיפר.

יצוין כי הילד כבר שוחרר לביתו במצב טוב, והוא צפוי לשוב לספסל הלימודים בעוד כמה שבועות. ד"ר ויינסטון מציין כי בחודשיים הקרובים יהיה עליו 'להוריד הילוך', ולהימנע מפעילות מאומצת.

"אנו ממליצים לכל ההורים להגביל את השימוש בכלי תחבורה זה", מסכם ד"ר וייסנטון. "גם אם נדמה לפעמים שהילדים הם ספורטיביים להפליא, ההובר בורד מתאים לנסיעה רק מגיל 16 ומעלה ורק לאחר חבישת קסדה. התנהלות זהירה והקפדה על כללי הבטיחות יכולות למנוע נזקים לטווח הארוך ולהציל חיים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר