צילום רנטגן של הילד והצפצפה שחולצה מהריאה שלו (צילום: דוברות שערי צדק)
צילום רנטגן של הילד והצפצפה שחולצה מהריאה שלו (צילום: דוברות שערי צדק)

שערי צדק: צפצפה חולצה מריאה של ילד בן 9

הילד בלע צפצפה בעת משחק בביתו. המבנה של הצפצפה מנע חנק, אך כל נשימה עמוקה הפעילה אותה. לבסוף נותח בשערי צדק ושוחרר לביתו במצב טוב

פורסם בתאריך: 3.10.17 13:39

ט', ילד ירושלמי בן 9, שיחק בביתו בצעצוע עם צפצפה. במהלך המשחק הוא שאף את הצפצפה לריאתו, החל להשתנק והתקשה לנשום, כשכל נשימה עמוקה הפעילה את הצפצפה. הוא הגיע למחלקה לרפואה דחופה בילדים במרכז הרפואי שערי צדק ובדיקתו הדגימה ירידה בכניסת האוויר לריאה הימנית. ט' הוכנס לניתוח דחוף והצפצפה חולצה בהצלחה.

 

ד"ר איתי חן, ממחלקת אף אוזן גרון בשערי צדק, שניתח את הילד מספר כי "הילד הגיע אלינו מבוהל עם קשיים קלים בנשימה. הוכנס לברונכוסקופיה קשיחה, במהלכה זוהה גוף זר בסימפון הימני הראשי. הגוף הזר, שהתברר כצפצפה, חולץ בקלות ובדיקה נוספת לא הדגימה נזק לדרכי האוויר. מבנה הצפצפה אפשר מעבר אויר חלקי לריאה הימנית ונמנע חנק".

לאחר השגחה של 24 שעות הילד שוחרר לביתו במצב טוב, עם לקח חדש. "אנו רואים מדי פעם שאיפה של גופים זרים שעלולים לסכן חיים", מסביר ד"ר גיורא וייזר, מנהל המחלקה לרפואה דחופה בילדים במרכז הרפואי שערי צדק. "במקרה הזה היה ברור כי מדובר בגוף זר שנמצא בדרכי הריאה ולמזלו של הילד לא גרם לו למצוקה נשימתית, אך כל מצב דומה מחייב בדיקה דחופה. חייבים להרחיק חפצים וצעצועים קטנים מהישג ידם של ילדים קטנים ולמנוע הכנסתם לפה על ידי ילדים גדולים יותר".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר