נשות הכותל מדליקות נרות חנוכה (צילום: יח"צ)
נשות הכותל מדליקות נרות חנוכה (צילום: יח"צ)

סקר: רק 66 אחוז מהירושלמים ידליקו נרות במשך כל ימי חנוכה

מסקר של עמותת חסדי נעמי, שנערך במסגרת גיוס תרומות לחלוקת דמי חנוכה לבני נוער נזקקים, עולה כי 5 אחוזים מהירושלמים יהיו מוכנים להשקיע יותר מעשרה שקלים לסופגנייה

פורסם בתאריך: 12.12.17 10:03

סקר של עמותת חסדי נעמי קבע כי רק 66 אחוז מתושבי ירושלים ידליקו נרות חנוכה במשך כל ימי החג. נתון זה ממצב את הירושלמים אחרונים במסגרת מדליקי הנרות, כאשר הראשונים הם תושבי חיפה והצפון, שם 80 אחוז מהתושבים ידליקו נרות, במשך כל ימי החג. לשם השוואה, לאחר תושבי חיפה והצפון מגיעים תושבי הדרום עם 79 אחוזים, תושבי המרכז עם 71 אחוזים תושבי השרון 69 אחוזים והירושלמים כאמור אחרונים עם 66 אחוזים בלבד.

 



נשות הכותל מדליקות נרות חנוכה (צילום: יח"צ)

נשות הכותל מדליקות נרות חנוכה (צילום: יח"צ)

עוד עולה מהסקר כי 5 אחוזים מהירושלמים יהיו מוכנים להשקיע  יותר מ-10 שקלים לסופגנייה. 51 אחוז מהירושלמים מוכנים להשקיע בין 5 ל-9 שקלים לסופגנייה. 44 אחוזים מוכנים להשקיע בעבור סופגנייה אחת עד 4 שקלים. הסקר של עמותת חסדי נעמי נעשה באמצעות מכון המחקר רפי סמית במסגרת מדגם מייצג.

 

 

סקר החנוכה של חסדי נעמי נערך כאמור במסגרת פרויקט  "דמי חנוכה לבני נוער נזקקים" במסגרתו מבקשת חסדי נעמי לגייס 25,000 שקלים לחלוקת דמי חנוכה לבני נוער נזקקים שאינם יכולים ליהנות מהמנהג המסורתי לאור המציאות הקשה בה הם חיים. מדובר על מציאות הישרדותית, שמאפיינת את מרבית המשפחות הנתמכות על ידי חסדי נעמי.

 

החנוכיה שהוצבה בכותל (צילום: הקרן למורשת הכותל)

החנוכיה שהוצבה השבוע ברחבת הכותל (צילום: הקרן למורשת הכותל)

מחסדי נעמי נמסר: "בעוד שרוב בני הנוער בישראל יכולים להעלות חיוך בחג החנוכה יש לא מעט ילדים שלא יעשו זאת. הם לא יאכלו סופגניות אלא אם כן הגיעו מעמותת חסד, הוריהם לא ירכשו סביבונים אלא אם כן יתרמו להם, והם כמובן לא ייהנו מדמי חנוכה – אנו מבקשים לשנות מציאות זו וקוראים לכל מי שיכול להיכנס לאתר "גיוסים לקהילה", לפרויקט ,"דמי חנוכה לבני נוער נזקקים" ולתרום לילדים הללו".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ג

    בדיוק האחוז של היהודים בירושלים..
    אולי אתם מצפים שגם נוצרים ומןסלמים ידליקו נרות?

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר