דשה אברמנקו, עידן ניידיץ (צילומים: פרטי, שירי פלדברג)
דשה אברמנקו, עידן ניידיץ (צילומים: פרטי, שירי פלדברג)

המדור של דשה: עידן ניידיץ – הסטנדאפיסט עם ילד שכוכב לא פחות ממנו

תכירו את עידן ניידיץ, סטנדאפיסט ופרסומאי - את הבן שלו, עומר, בן השלוש וחצי, אתם בטוח מכירים, מצחיק לא פחות מאבא שלו, שכיכב בסרטון ששרף את הפייסבוק

פורסם בתאריך: 3.10.17 16:06

עידן ניידיץ, פרסומאי שהחל לכתוב סטטוסים מצחיקים בפייסבוק, צבר אלפי עוקבים ובכך סלל את דרכו אל עולם הסטנדאפ. לאחרונה, הצטרף אליו פרטנר נוסף, בנו עומר בן ה-3.5 אשר סרטונים בכיכובו הופכים לוויראלים ברשתות החברתיות וזוכרים לחשיפה רבה.

ספר לי על עצמך. 

"אני בן 38, גר בחולון, נשוי למירה, אבא לשני רעשים – רוני בת שש וחצי ועומר בן שלוש וחצי. ביום פרסומאי ובלילות מאהב לטיני וסטנדאפיסט".

יש המון כותבים ברשתות החברתיות שצוברים עוקבים, אך אתה הצלחת "לשבור" את גבולות הפייסבוק והפכת לסטנדאפיסט. איך עשית את זה?

"לא רבים יודעים זאת, אבל הקריירה הנוכחית כסטנדאפיסט היא לא הפעם הראשונה על במה. כשהייתי בן 22 ניסיתי להופיע עם חבר בבמה פתוחה כצמד. היינו לא רעים והופענו אחר כך עוד ארבע שנים בצורה מסודרת תחת משרד ייצוג. אחר כך כל אחד הלך לדרכו. הג'וק נכנס לי עוד פעם לראש כשהבנתי שיש עוד כמה כמוני בטח, שרוצים להצחיק מחוץ למסך, אז הקמתי ליין בשם 'קורעים רשתות', שרץ שנתיים בכל הארץ. משם הדרך למופע יחיד כבר היתה סלולה".

איך הרגשת בהופעה הראשונה שלך? בכל זאת, יש הבדל גדול בין לכתוב מאחורי המסך לבין להופיע מול קהל שלם. לא היה לך פחד במה?

"גם היום, אחרי כמעט שנה וחצי בה אני מעלה את הופעת היחיד, אני עדיין רועד מאחורי הקלעים לפני העלייה לבמה. הלב שלי דופק בטירוף, אני מזיע, מקציף מהפה (אלה שפתאום מתחילים להגזים). בשנייה שאני עולה לבמה הכל משתחרר. אני אוהב את זה. יש לי חובה להוכיח את עצמי, כי בכל זאת, אנשים באים ומשלמים כדי לראות אותי. בתמורה הם רוצים לצחוק. אני נותן את מעצמי את הכל כדי שזה יקרה".

 



 

במה עוסק המופע שלך ומה מייחד אותו?

"האירוניה בלהביא ילדים לעולם זה שאתה בבת אחת יוצר חיים ומאבד אותם, אז אני מדבר לא מעט על החוויה מהיותי אבא ובעל. אני מדבר על חוויות מהחיים, משימוש בווייז ועד לשאלה הרת הגורל למה אנחנו לחוצים כשמישהו מנסה לפתוח את הדלת שלך בשירותים ועד לנושאים כמו שכנים ומעליות. אני מאוד פיזי בהופעה. תנועות גוף, הבעות פנים. זה חלק גדול מהחוויה".

עידן ניידיץ (צילום: שירי פלדברג)

עידן ניידיץ (צילום: שירי פלדברג)

ברור לך שעומר הוא קולגה לכל דבר ועניין, האם אתה מבין שיש לך מתחרה מוביל מתחת לאף?

"כל כך גאה ואוהב את הילד הזה. הוא קומיקאי אדיר בלי לדעת שהוא כזה. הדרך שבא הוא מעביר את הטקסטים מעוררת הערצה. עומר זו עוד דרך נהדרת לייצר תוכן. זה תמיד מצחיק אותי לחשוב מה הילד באמת היה אומר אם הוא היה יודע להתבטא כמו הגדולים והוא משתף פעולה כמו ענק".

כיום, לעומר הבן שלך, רק בן שלוש וחצי, יש חשבון אינסטגרם עם קרוב ל-9,000 עוקבים. האם נראה אותו בקרוב מצטרף אליך להופעות? ומתי הבנת שיש לו את זה?

"יש עוד מרחק גדול בין עומר הווירטואלי לעומר המציאותי. הוא לא מבין את ההייפ סביבו, חוץ מזה שמבקשים ממנו סלפי ברחוב או במסעדות ואז הוא נסגר ומתבייש כאחרון הילדים. הוא לא מבין מה רוצים ממנו. הרעיון לצלם אותו נולד כשהוא לא ידע לכנות את בובת הספיידרמן שלו בשם הנכון שלה וכינה אותה סופרמן. וזה הצחיק אותי אז שיגעתי אותו – 'תגיד ספיידרמן', והוא ענה 'סופרמן', עד שחשבתי על זה שיהיה משעשע אם אני מגלה שהוא בכלל הסתלבט עלי ועשה את זה בכוונה, אז ביקשתי ממנו שיגיד 'יאללה, סע, סע' ומכאן זה התחיל".

נאלצת להתמודד גם עם ביקורת? בכל זאת, היום הרבה הורים בוחרים לצנזר את תמונות ילדיהם. לעומת זאת, עומר הפך לדמות וויראלית בגיל מאוד קטן.

"כמו תמיד, יש ביקורת גם בנושא של עומר. לפעמים אני עונה, אם הביקורת נאמרת בצורה מכבדת וראויה. אני חושב שהנוכחות של עומר ברשת עושה בסך הכל טוב לאנשים. הוא משמח אותם, מצחיק אותם. לשמחתי הצלחתי לרתום את הז'אנר הזה גם כדי לקדם נושאים חברתיים כמו עזרה לעלמה, ילדה בת שנתיים שחולה בסרטן ועזרה לקדם אירוע התרמה של כנפיים של קרמבו. יש גם המון הצעות מסחריות שכרגע אני מוותר עליהן".

איך אשתך מגיבה לעובדה שצמחו אצלה שני כוכבים בבית?

"מה זה מגיבה? היא חלק בלתי נפרד מהעשייה הזאת. היא זאת שמאפשרת ונותנת מרחב ליצירה הזאת ונשארת בבית כשאני יוצא להופיע או לצלם. הפרגון שלה מאפשר לי לעשות את מה שאני אוהב וזה לא מובן מאליו. (ככה זה בסדר מאמי?)".

איזו עצה היית נותן לאנשים שחולמים להפוך לסטנדאפיסטים?

"תצחיקו. בכל פלטפורמה אפשרית. תחדשו, תהיו מקוריים. תהיו נאמנים לעצמכם. בסוף הקהל שמגיע לראות אותי זה אנשים שעוקבים אחרי ברשתות החברתיות. זה לא מובן מאליו ולכן אני משקיע המון חשיבה במה יהיה הדבר הגדול הבא".

מסר שהיית רוצה להעביר לעוקבים שלך.

"אני מעביר להם מסרים כל הזמן. לא יודע אם כולם שמים לב כי המסרים שלי מאוד מאוד סודיים ומוחבאים בין השורות, בתמונות ובסרטונים. תשימו לב טוב טוב כי המסרים האלה מאוד חשובים ורלוונטיים מאוד אם אתם רוצים להצטרף למשימה הסודית שלי".

עידן ניידיץ (צילום: DVA הפקות)

עידן ניידיץ (צילום: DVA הפקות)

 



לסיום,

מה יהיה כתוב על המצבה שלך?

"תצחקו. כן. גם עכשיו".

סוגרים את הפייסבוק והאינסטגרם, אתה..

"מתאבד (הקיצוניים המוגזמים האלה). סתם נו, בטוויטר ועל הבמות".

מה אתה הכי אוהב בירושלים?

"את העובדה שהצלחתי להגיע ליעד שלי בלי לעבור לינץ' בדרך. בלי הווייז כבר היתה לי מצבה מהשאלה הקודמת".

מסר שהיית רוצה להעביר לתושבי העיר..

"בואו להופעה שלייייייי 9/10 בשעה 21:00 בצוללת הצהובה (פתיחת דלתות 20:00), כרטיסים באתר הצוללת. מופע חימום: דודי רוזנטל".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר