(צילומים: פרטי, א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)
(צילומים: פרטי, א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

הטור של רותי המאמנת: איך שומרים על כושר בימי הקיץ הלוהטים?

מה כל כך מרתיע אותנו בלהתאמן בחום הזה - חולצה מוכתמת בזיעה? ריחות גוף מודגשים? קבלו 5 טיפים שיעזרו לכם להמשיך בשגרת האימונים גם בחום הזה

פורסם בתאריך: 13.8.17 21:08

הקיץ בשיאו ובימים אלה אני מקבלת הודעות רבות על מתאמנות ומתאמנים שמתקשים לצאת מהבית (וכנראה גם מהמזגן) ולהתאמן. "החום גומר אותי…" כתבה רצה אחת, אחר טען שלרוץ בחום הזה זה ממש כמו לשחות במרק אפונה. לא, והוא לא מגזים.

דווקא בתקופה בה מתפנה אצלנו זמן עקב ימי חופשה מהעבודה ויש פחות לחץ עם הילדים בבקרים, אנחנו לוקחים צעד אחד אחורנית ובוחרים להישאר בין כותלי הספה הנוחה ומול הוונטילטור.

 

ריצה (צילום איללוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

(צילום איללוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

 

מה כל כך מרתיע אותנו בלהתאמן בחום הזה – חולצה מוכתמת בזיעה? ריחות גוף מודגשים? החדשות הטובות שיש הרבה מה לעשות ובמיוחד לנו הירושלמים!

הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להמשיך בשגרת האימונים גם בחום הזה:

שעות מתאימות: לעתים, באמצע היום אני רואה אנשים רצים בעליות של ירושלים, עם סרטי ראש ונוטפים שלוליות של זיעה. כאן כדאי לומר שזה ממש לא מומלץ ואפילו מסוכן. השעות הטובות ביותר לפעילות גופנית בתקופה הזאת של השנה הן השעות המוקדמות או המאוחרות של היום. זכינו במזג אוויר טוב יחסית באזורנו אז נצלו אותו. מי שלא מאמין שילך להתאמן בפארק הירקון.

ביגוד מתאים: בשנות ה-90' כשרק התחלתי לרוץ, חולצות הכותנה חיממו את גופי טוב טוב בקיץ. כיום יש פתרונות נהדרים של ביגוד מנדף זיעה. שימו לב גם לעובי של הביגוד המנדף. הסוג הפחות איכותי הוא עבה למדי ולא תמיד משרת את המטרה לשמה הוא יוצר. כמו כן, בגדים קצרים ומאווררים מסייעים בכך. אני לא אבטיח לכם שהבגדים האלה מקררים אלא רק עוזרים לגוף להתחמם פחות. גם כובע עשוי לעזור כאן.

 

ריצה (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

(צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

 

צל: אם כבר הגעתם לשעה בה השמש שולחת את קרניה עליכם ואתם מרגישים כאילו שמו אתכם על מנגל של יום העצמאות דעו שיש אופציות נוספות. בחרו מסלול מוצל סמוך לבניינים, עצים וכדומה.

אקלום: מהכפור הירושלמי שחודר לעצמות אל תוך החום היבש אנחנו צונחים. ככה זה בארץ, הגוף מתאקלם לתנאי העונה ואז קצת יותר קל לו להתמודד עם מזג האוויר החם. לפיכך, ככל שתצאו יותר להתאמן בתנאים האלה לגוף (וגם לראש) יהיה קל יותר בהמשך.

 

ריצה (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

(צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

 

נוזלים: או כמו שהילד רובי היה אומר "מים, מים, מים, מים". חשוב להרוות את הגוף שלכם בנוזלים לפני כל אימון. כל רבע שעה כוס אחת של מים. אפשר גם להיצמד לבקבוק וכל פעם לשתות מעט (לא את הכל בבת אחת בבקשה – חשש להרעלת אלקרוליטים). שתייה במהלך האימון מסייעת בעיקר להתאוששות אחרי. כך לדוגמה, אם תרוצו מרחק של עשרה קילומטרים ותשתו בקילומטר השני הנוזלים ייספגו בגוף רק כשתגיעו לקילומטר האחרון.

לסיכום, נגמרו התירוצים להפסקת האימונים הכפויה של הקיץ! קחו את ארגז הכלים המצנן, הזה ותכינו את עצמכם בצורה הטובה ביותר לאימון הלוהט הבא.

 

 

רותי זינדל-אוכמן (צילום: פרטי)

רותי זינדל-אוכמן (צילום: פרטי)

רותי זינדל-אוכמן,

מאמנת ריצה מקצועית בירושלים והסביבה,

בעלת תואר ראשון בחינוך גופני מוינגייט,

רצה ואמא לשלושה מתוקים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר