אישה מוכה (צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)
(צילום אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE)

המאבק למניעת אלימות נגד נשים: סדרת אירועים ברחבי העיר

ביום שבת, 25.11, יצוין יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים: ברחבי ירושלים יתקיימו במהלך השבוע שלל אירועים

פורסם בתאריך: 23.11.17 10:54

ביום שבת הקרוב, 25.11, יצוין בעולם יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים. עיריית ירושלים, על אגפיה השונים, התגייסה לציון היום החשוב הזה, והיא החלה השבוע בקיום סדרת אירועים ברחבי העיר. בין האירועים הללו, שיימשכו עד ליום חמישי הבא, 30.11, ניתן למצוא הצגות, ערבי הקראת שירה וסיפורים, טורניר כדורגל לנשים, כנסים, סדנאות לנשים להגנה עצמית ועוד, והכול פתוח בחינם לקהל הרחב.

מהעירייה נמסר כי "אחת מכל שלוש נשים ברחבי העולם נפגעת מאלימות לפחות פעם אחת בחייה. לעתים קרובות, מידי אדם קרוב ומוכר. מכלול של דברים מאפשרים את המשך תופעת האלימות כנגד נשים, וביניהם קשר השתיקה, הבושה וההשלמה עם האלימות. אנו עדים בתקופה האחרונה לתהליך חדש שבו נשים ברחבי העולם מתחילות לספר את סיפורן, לדווח ולהתקומם בדרכים שונות נגד נורמות של אלימות שהיו, ועודן, קיימות בחברה. באמצעות ציון יום המאבק עיריית ירושלים מבקשת לעורר מודעות, להגביר חקיקה, אכיפה וענישה וכן לעודד נפגעות אלימות לפנות לקבלת סיוע".

 

"עלינו לפעול בכל האמצעים למניעת אלימות כנגד נשים ולקידום נשים בכל המערכות". אומר ראש העיר ניר ברקת, "יום המאבק הבינלאומי לאלימות כלפי נשים הורחב לכדי שבוע מעמיק ורווי בתכנים ובפעילויות מעוררי השראה ומודעות לנושא. כולי תקווה כי בעקבות העלאת הנושא לראש סדר היום הציבורי, נשים נוספות תצלחנה לצאת ממעגל האלימות. בתור ראש עיריית ירושלים, שהינה עיר גדולה ורב גונית, אני חש מחויבות אישית למאבק באלימות כלפי נשים, תופעה אשר קיימת בכלל השכבות והאוכלוסיות בחברה. אני מקווה כי נהווה מודל עבור ערים נוספות בנושא זה".

חגית משה, סגנית ראש העיר מוסיפה כי "המלחמה באלימות כנגד נשים ובאלימות בכלל, היא אחד הנושאים הדורשים טיפול מידיי ושורשי על מנת למגר כמה שיותר תופעות מסוג זה בכלל המגזרים. כיו"ר הועדה לקידום מעמד האישה, אני פועלת להציב את סוגיית האלימות כנגד נשים גבוה יותר בסדר העדיפויות העירוני והלאומי".

"לצערנו אלימות נגד נשים היא תופעה רווחת בכל שכבות החברה והמגזרים". אומרת ראש הסגל, מיכל שלם, "לשתיקה יש מחיר, אנחנו כאן כדי לומר לא להטרדות מילוליות בעל פה וברשת, לא עוד אלימות פיזית, אפס סובלנות! תפקידנו ומחויבותנו כמערכת ציבורית להדהד את התופעה, להוקיע אותה ולהילחם בה".

האירועים אשר צפויים להתקיים במהלך השבוע הקרוב ברחבי העיר:

"אחת מעשר". הצגה המעלה מציאות עכשווית באמצעות ארבע מערכות יחסים, על כל התקוות, הקשיים והסכנות הגלומות בהם.
יום חמישי, 23.11, 19:00. מרכז ז'ראר בכר, רח' בצלאל 11. לפרטים והזמנת כרטיסים: נעמת 02-5637398.

"איכשהו היה אצלנו בבית אקדח". תמר וייס-גבאי, עורכת קובץ יצירותיה של מיה גורן ז"ל ורכזת תחנות הקריאה בפארק המסילה, תקרא מיצירותיה של הסופרת הצעירה שנרצחה בשנה שעברה על ידי בן זוגה, מפגש מטעם תחנת הקריאה בפארק המסילה ומנהל קהילתי גינות העיר. בנוכחות בני משפחתה.
יום שבת, 25.11, 16:00. תחנת הקריאה בפארק המסילה פינת מסריק (במקרה של מזג אוויר גשום יש להתעדכן לגבי המיקום). לפרטים והרשמה: [email protected].

אלימות במשפחה, נורות אדומות. הרצאה מטעם יד שרה. מהי אלימות במשפחה, מאפייניה, נורות אדומות ומענים טיפוליים.
מוצ"ש, 25.11, 20:30. מרכז קהילתי קרית משה, רח' גת 19.לפרטים: www.meytarim.org, טל' 02-6536828.

מתוך ההצגה 'אחת מעשר' - חמישי במרכז ז'ראר בכר (צילום: דובי צ'יזיק)

מתוך ההצגה 'אחת מעשר' – חמישי במרכז ז'ראר בכר (צילום: דובי צ'יזיק)

סרבנות גט=אלימות. ויצו ירושלים מארחת את עמותת 'יד לאישה'. הרצאה של פנינה עומר, מנכ"לית 'יד לאישה', "עגינות של שנות האלפיים-סיפורים ומספרים" ועדות אישית מפי גילת מעטוף.
יום ראשון, 26.11, 18:30. בית ויצו ירושלים, רח' מאפ"ו 1.לפרטים: טל' 02-6253641.

לפרוח בשנית. באמצעות סיפורים מרגשים נשמע כיצד מטפל מקלט לנפגעות אלימות, בנשים וילדיהן בכדי שחייהם יחזרו למסלולם.
יום שני, 27.11, 18:00. ביתה של זיוה איילון חברת קהילת 'נשים וסיפורים', רח' חזון ציון 14. לפרטים והרשמה מראש: [email protected], טל' 050-7422412.

כנס תה"ל הבינלאומי השלישי. 'יוצרים קהילה מוגנת: יוצרים תקוה'. במסגרת הכנס יתקיים פאנל בהובלת עיריית ירושלים בנושא האומנות ככלי-לטיפול בנשים נפגעות אלימות ולעורר מודעות לתופעה.
יום שני, 27.11, 15:00. מלון קראון פלאזה, רח' העלייה 1. לפרטים: http://hebrew.crisiscenter.org.il/2017-conference-general.

"החופש לבחור". סדנאות החופש לבחור של עמותת 'אל-הלב' כוללות זיהוי והתמודדות עם מצבי סיכון, חיזוק האסרטיביות ושימוש בקול, טכניקות פיזיות פשוטות ויעילות ועוד.
יום שני, 27.11, 19:00. מינהל קהילתי פיליפ לאון, רח' צ'ילה 8, לפרטים: טל' 02-6414896; יום שלישי, 28.11, 19:00. מתנ"ס רמת שרת, רח' משה שרת 1, לפרטים: טל' 02-6320666

ספורטאיות אומרות 'לא' לאלימות. במסגרת טורניר בליגת הנשים בירושלים של מאמאנט, בחסות פרוייקט עיר ללא אלימות, תתקיים ההרצאה "גט מיי לייף" של שרי זיסקינד, אשר לאחר אלימות וסבל מתמשכים בנישואיה לקחה  אחריות על עתידה, ויצאה למאבק על חירותה.
יום שלישי, 28.11, 19:30. אולם פיס בית הספר סליגסברג, רח' דויד רזיאל 29. לפרטים: [email protected].

טורניר כדורגל נשים. במסגרת טורניר כדורגל הנשים של הפועל קטמון ירושלים תתקיים התרמה למען מקלט לנשים נפגעות אלימות.
יום שלישי, 28.11, 20:30. מגרש מבט, רח' בר יוחאי 51.לפרטים: [email protected].

"גם נשים יכולות לנהל כסף". כלים לניהול התקציב האישי והמשפחתי לטובת מניעה וצמצום אלימות כלכלית כלפי נשים. עם יעל נבט מומחית להתנהלות כלכלית של המשפחה.
יום שלישי, 28.11, 20:00. בית יהודית, עמק רפאים 12. לפרטים: ginothair.org.il ;[email protected].

יאללה נחלם (בואו נחלום). ההצגה "הילה הופ".שתי אחיות חולקות סוד: סיפורה האישי של נפגעת אלימות. הרצאה בנושא אלימות כלפי נשים.
יום חמישי, 30.11, 9:30. מינהל קהילתי צור באהר. לפרטים: 02-6298150.

"אל הלב". במהלך חודש נובמבר יתקיימו מגוון פעילויות וסדנאות להגנה עצמית מעצימה בבתי ספר ובבית 'אל-הלב' בירושלים.
פועלי צדק 2. לפרטים: https://www.elhalev.org.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר