כיכר הנשרים במעלה אדומים (צילום: עיריית מעלה אדומים)
כיכר הנשרים במעלה אדומים (צילום: עיריית מעלה אדומים)

הסוף לפקקים בכניסה למעלה אדומים? כיכר הנשרים שודרגה

העבודות נמשכו כשלושה חודשים, במטרה להקל על העומסים בכניסה וביציאה מהעיר ולהפוך את הכיכר, שהיתה מוקד לתאונות דרכים, לבטוחה יותר

פורסם בתאריך: 1.9.17 11:04

השבוע הגיעו לסיומן העבודות לשדרוג כיכר העירייה (כיכר הנשרים). העבודות, שנמשכו כשלושה חודשים ועלותן נאמדת בשני מיליון שקלים, כללו את שדרוג מעגל התנועה הראשי של העיר במטרה להקל על העומסים שהיו במקום ועל מנת להפוך את הכיכר לבטוחה יותר.

מהעירייה נמסר השבוע כי "הכיכר נחשבה עד כה גם לאחד משלושת מוקדי תאונות הדרכים המרכזיים בעיר, גם בשל נפח התנועה של הולכי הרגל ושל כלי הרכב, וגם בשל מאפייניה עד לתחילת העבודות – מעברי חצייה ארוכים שחוצים שני נתיבים, ושדה ראייה מוגבל בכמה נקודות. לאחר בדיקה ממושכת של מצב התנועה במקום, ובתום תכנון מדוקדק, הוכנה התוכנית בשיתוף ובמימון משרד התחבורה, ובהתייעצות עם אנשי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ועם המפקח על התעבורה ביו"ש.

כזכור, לפני כחודש וחצי פורסם ב"כל העיר" על העבודות שמתבצעות בכיכר, שנחשבת למקום העמוס ביותר בעיר מבחינת תנועה. רק עוד קצת: בעוד כחודש יסתיימו עבודות השדרוג והשיפוצים בכיכר הנשרים, מהמקומות העמוסים ביותר בעיר.

אז מה כללו עבודות השדרות? סלילת מפרצי כניסה חדשים לפונים לימין מהכיכר, אשר כוללים גם איי תנועה, שיפרידו אותם מהמסלול הראשי, במטרה למתן את העומסים ולהקל משמעותית על העוברים במעגל התנועה. היתרון הנוסף בהקמת איי התנועה החדשים הוא קיצור מעברי החצייה, מה שיהפוך את החצייה לבטוחה הרבה יותר ויפחית את זמן ההמתנה של הנהגים עד לחציית הולכי הרגל.

כמו כן, במסגרת העבודות נסלל גם נתיב תחבורה ציבורית, הונמכו המדרכות באמצעות אבן מיוחדת המיועדת לכבדי ראייה.

כיכר הנשרים לפני השדרוג (צילום: עיריית מעלה אדומים)

כיכר הנשרים לפני השדרוג (צילום: עיריית מעלה אדומים)

 

בעירייה מציינים כי כעת, לאחר השלמת העבודות, הועתקה הכניסה אל רחבת בית העירייה, שממוקמת כעת בסמוך לכניסה לחניון האחורי של הקניון בעיר. היתרון מההעתקה, כך מציינים בעירייה, הינו הוספת עשרות מקומות חניה חדשים באזור.

בעירייה מוסיפים ומציינים כי "אנו מקווים ומאמינים כי הכיכר המשודרגת תוביל להקלה משמעותית בעומסי התנועה באזור".
ראש העיר בני כשריאל מסכם ואומר: "שדרוג הכיכר נותן פתרון תחבורתי מצוין לעומס שהיה במקום ומאפשר לנוסעים לנסוע בבטחה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר