הרכבת הקלה בחג (צילום: נועם מושקוביץ)
הרכבת הקלה בחג (צילום: נועם מושקוביץ)

הרכבת הקלה בעיר למען ניפוץ הסטיגמות בתחום בריאות הנפש

לרגל יום בריאות הנפש העולמי: סיטיפס ועמותת קלאבהאוס התומכת באנשים פגועי נפש מקיימים היום, שלישי, פעילות מיוחדת לכל המשפחה - בואו לנפץ את הסטגימות

פורסם בתאריך: 10.10.17 08:45

היום, שלישי, 10.10.17, יתקיים יום בריאות הנפש העולמי, אשר מטרתו לקדם את המודעות והידע של כלל הציבור בתחום בריאות הנפש בכל העולם.

סיטיפס הרכבת הקלה חָבְרָה לעמותת הקלאבהאוס בירושלים, המעניקה תוכנית שיקום ותמיכה לאנשים המתמודדים עם הפרעות נפשיות, ויחד הן מזמינות את הציבור הרחב ליום מיוחד המוקדש כולו לניפוץ הסטיגמות בנושא בריאות הנפש. במקביל, יוכל ציבור המשתתפים לסייע ביצירת חיבור והתקרבות אנשים עם הפרעות נפשיות אל האוכלוסייה הרחבה. הפעילויות יתרחשו בשעות 10:00ˉ15:00, בשני מוקדים מקבילים:

בסוכת סיטיפס שהקימה החברה לרווחת הציבור במתחם הרכבת הקלה שבתחנה המרכזית תתקיים פעילות הסברה לקהל הרחב, שמטרתה ניפוץ הסטיגמה בנושא בריאות הנפש. במקום יתבצעו פעילויות עם בועות סבון שאותן יפריחו התושבים, המתנדבים והחברים בקהילת הקלאבהאוס, בסימן של "יציאה מהבועה". נוסף על כך, תוצב עמדה להכנת דגלים לכבוד שמחת תורה, תתקיים פעילות בשיתוף שבט הצופים 'משואה', תושמע מוזיקה, ינופחו בלונים ועוד.

במבנה עמותת הקלאבהאוס ברחוב אגריפס 10 תתקיים פעילות 'בית פתוח', שתכלול הסברים וסיור במקום על ידי חברי 'הקהילה' של הקלאבהאוס, סדנאות אומנות לגדולים, כמו ציור גלויות בצבע מים וסדנת רישום, סדנאות יצירה לקטנים, כמו צביעה על צורות גבס והכנת דגלים לשמחת תורה ועוד.

 



בקרוב גם בהדסה ובנוה יעקב - הרכבת הקלה (צילום: אורן בן-חקון)

(צילום: אורן בן-חקון)

מנכ"ל סיטיפס הרכבת הקלה, ירון רביד: "אני שמח ונרגש משיתוף הפעולה המבורך והחשוב המתקיים בין סיטיפס לבין הקלאבהאוס, שמטרתו לעורר את המודעות ולהפריך את הסטיגמות העולות בנושא בריאות הנפש. אני מזמין את הציבור הרחב להגיע, לשמוע, לשכוח מהסטיגמות וליהנות מהפעילויות".

גלריית תמונות ברכבת הקלה (צילום: ציפי חורי)

הרכבת הקלה (צילום: ציפי חורי)

בתוך כך, הרכבת הקלה התקשטה ב-5,000 ציורים של ילדי הגנים בירושלים. הציורים צוירו בידי ילדי גני החובה מכל רחבי העיר ומכל המגזרים – יהודים, נוצרים ומוסלמים, חילונים וחרדים, ילדים ממערב העיר וממזרחה, ילדי החינוך הדתי וילדי החינוך המיוחד. התערוכה מזמינה את הנוסעים להביט למעלה, להתבונן בציורים ולחלום על ירושלים כפי שהיא משתקפת מעיניהם של הילדים.

 הרעיון העומד מאחורי הפרויקט הוא ראיית הרכבת הקלה ציר ירושלמי, המהווה קו תפר בין החלקים השונים והשכונות השונות בעיר. מדובר ביוזמה משותפת של ארגון ההורים, משרד החינוך, מנהל החינוך בירושלים, המחלקה לאומנות פלסטית ומנהל תרבות, חברה, ספורט ופנאי בעיריית ירושלים וחברת סיטיפס הרכבת הקלה בירושלים.

גלריית תמונות ברכבת הקלה (צילום: ציפי חורי)

הרכבת הקלה (צילום: ציפי חורי)

 "ילדים שמתחנכים בירושלים לסובלנות ולכבוד לזולת, הם העתיד והתקווה לירושלים אחרת, מאחדת ומקרבת, אשר יודעת לחבק את כל תושביה, ומביאה בשורה למדינת ישראל ולכל העולם", מסביר ישראל אליסף מארגון ההורים למערכת החינוך בירושלים, ומיוזמי הפרויקט. "לא מדובר בנאיביות או בתמימות, אלא בראייה מפוכחת היודעת כי שינוי יכול להתחולל רק אם מתחילים בגיל הגן, עם עשייה ממשית".

גלריית תמונות ברכבת הקלה (צילום: ציפי חורי)

הרכבת הקלה (צילום: ציפי חורי)

ראש העיר ניר ברקת: "הרכבת הקלה היא ציר המחבר בין כל החלקים, השכונות והגוונים השונים בעיר ובחברה שלנו. הפרויקט המקסים הזה הוא עוד דרך יצירתית ומקורית לפעול למען אחדות ושפה משותפת בין המגזרים השונים – זרע של אחדות שנזרע בגיל צעיר וילווה את הילדים עוד שנים רבות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר