עדי טלמור, עינב בר כהן ואסף כהן (צילומים: אוליבייה פיטוסי, שרון גבאי, פרטי)
עדי טלמור, עינב בר כהן ואסף כהן (צילומים: אוליבייה פיטוסי, שרון גבאי, פרטי)

המבוכה הגדולה בעירייה ובאגף לרישוי עסקים, הסיפור המלא

צו הריסה בוצע הבוקר לתוספת המבנה הלא חוקי של עסק, שבו שותף בעלה של מחזיקת תיק העסקים בעירייה עינב בר כהן. הסיפור המלא שמביך את הסגל הבכיר בכיכר ספרא

פורסם בתאריך: 16.8.17 19:31

הבוקר הגיעו עובדי העירייה לשוק מחנה יהודה וביצעו צו הריסה למבנה ששימש את העסק "ווק מרקט", שנבנה על גג המסעדה. עובדי העירייה פירקו והרסו את המבנה הלא חוקי. מדובר בעסק שנמצא בין השאר בבעלותו של אסף כהן, בעלה של מחזיקת תיק העסקים בעירייה עינב בר כהן (התעוררות). ל"כל העיר" נודע כי למבנה הוצא צו הריסה כבר לפני תקופה, אך עד כה לא בוצע הצו.

 



 

בעירייה מציינים היום, רביעי, בנוגע לעסק, שבו שותף כהן, בעלה של בר כהן, כי "העירייה ביצעה הבוקר צו הריסה שהוציא בית המשפט לעבירת בנייה שבוצעה בנכס ללא היתר, במסגרתה נבנה מחסן על הגג ללא אישורים ובאופן לא חוקי. על אף התחייבויות שנתנו בעלי העסק (מספר פעמים) לבצע את ההריסה באופן עצמאי וזמן ההתארגנות הנדיב שניתן לבקשת בעל העסק, ההתחייבות הופרה ולא בוצעה לצערנו עצמאית".

יש לציין כי בשל ניגוד עניינים, בר כהן, כאמור, מחזיקת תיק העסקים בעירייה, אינה מטפלת בעסקים שנמצאים בבעלותו של בעלה כהן, וזאת לאחר שניתנה חוות דעת משפטית עירונית בנושא.

עינב בר כהן העדיפה שלא להגיב לפניית "כל העיר" בנודע לידיעה זו, בשל ניגוד העניינים.

אסף כהן, מבעלי העסק, מסר בתגובה: "לפני כחצי שנה סיימתי את עבודתי בעסק הנ"ל ופניתי לעיסוקים אחרים".

 


 

עדי טלמור, עינב בר כהן ואסף כהן (צילומים: אוליבייה פיטוסי, שרון גבאי, פרטי)

עדי טלמור, עינב בר כהן ואסף כהן (צילומים: אוליבייה פיטוסי, שרון גבאי, פרטי)


 

השותף הנוסף בבעלות בעסק, עדי טלמור, מספר ל"כל העיר": "היום בשעות הבוקר המוקדמות הגיעו נציגי עיריית ירושלים בליווי פקחים, שוטרים וקבלני הריסה, והרסו את המבנה ששימש כמחסן עזר לעסק 'ווק מרקט'. המבנה הוא בשכירות, לא בנינו את המבנה עצמו ולא את המחסן. כששכרנו את המקום, קיבלנו אותו כך. צו ההריסה היה 'מדינת ישראל נגד פלוני', כלומר היה צו הריסה של מדינת ישראל ועיריית ירושלים נגד אף אחד, זה לא צו הריסה נגדנו. אנחנו, מרגע שזה נודע לנו, פעלנו כדי להסדיר את העניין, באמצעות היתר או תב"ע, הדבר האחרון שביצענו לפני מספר חודשים – ביקשנו מהעירייה שיתנו לנו לסיים את הקיץ, זו עונה עמוסה יחסית. ועכשיו, אחרי שעברנו את אירועי הר הבית וכל 'ההפתעות' שירושלים טומנת בחובה, ביקשנו עד ה-1 באוקטובר זמן להתארגנות למציאת מחסן חלופי. אמרנו לעירייה שאנחנו על חשבוננו מוכנים להרוס את המחסן בצורה מסודרת. משום מה לא התייחסו לבקשה שלנו. היום באו ועשו הריסה.



"אין בעיה, יש צו הריסה של בית משפט למבנה", מדגיש טלמור ומוסיף וטוען: "מעבר לצו ההריסה, גרמו לנו נזקים בעשרות אלפי שקלים, השאירו לנו את הסחורה מבורדקת, הכל זרוק ומפוזר על הרצפה. הרסו לנו את המנדף, נשרף לנו המזגן. רק בשעות הערב סיימנו את כל התיקונים של התקלות. אם הם היו אומרים לנו ערב לפני שהם באים להרוס, לא הייתי משאיר את הסחורות שם. הייתי מפנה את זה. היינו איתם בהידברות, עורך הדין שלנו היה בהידברות עם היועץ המשפטי של העירייה, אז למה לעשות את זה בצורה הזאת? ועוד אמרנו להם – תנו לנו למצוא מחסן חלופי ותנו לנו להתארגן, אז באו בבוקר בהפתעה. וזהו, זה היה מאוד מצער שזו הצורה של ההתנהלות. הבנו שזה צריך לקרות. כך השאירו לנו את המקום. בסדר, להרוס ולקיים צו של בית משפט אבל לא צריך לעשות תוהו ובוהו ולהשאיר אדמה חרוכה".

בתגובה לדבריו של טלמור נמסר מהעירייה: "בניגוד לנטען, העירייה הלכה לקראת העסק מתוך רצון לסייע לעסקים בעיר ואפשרה תקופת התארגנות נדיבה שעמדה באופן כולל על יותר משנה. כאמור, על אף התחייבויות בעלי העסק לפנות הבניה הנ"ל באופן עצמאי, הם לא עמדו בכך והעירייה נאלצה לבצע את צו ההריסה שהורה לה בית המשפט. העירייה דוחה את הטענות על פגיעה בציוד. עבירת הבניה פורקה באופן מקצועי ללא נזק לציוד. פסולת הבניה פונתה על ידי העירייה והציוד פונה על ידי הבעלים".

 




***

על רקע הדברים – לפני כחודש ארגנה בר כהן כנס מקצועי לבעלי העסקים בעיר שעסק בנושא מיסוי. ראש העיר ניר ברקת התנגד לקיום הכנס ובאמצעות היועץ המשפטי לעירייה הורה כי על כל חברי המועצה להימנע מקיום כנסים באולמות המועצה ובמינהלים קהילתיים, מחשש שיישאו אופי פוליטי. בר כהן לבסוף קיימה את הכנס במבואה בכיכר ספרא ולא באולם המועצה. בתוך כך, יש לציין כי בין ברקת לבין נציגי סיעת התעוררות, בראשם סגן ראש העיר עופר ברקוביץ' ומחזיקת תיק העסקים בר כהן, קיים ניתוק של כמה שבועות. כפי שפורסם בתחילת השבוע באתר "כל העיר", בר כהן דרשה מברקת, לבטל כנס תושבים שנערך אתמול, שלישי, בערב.

עינב בר כהן דורשת מברקת לבטל כנס תושבים בהשתתפותו

ראש העיר במכתב חריף לסגנו ברקוביץ': "פרסם התנצלות"

עימות חזיתי בצמרת כיכר ספרא: ראש העיר נגד סגן ראש העיר ולהפך

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר