הפקקים ביציאה מהר חומה (צילום: אייל בן חרוש)
הפקקים ביציאה מהר חומה (צילום: אייל בן חרוש)

הפקקים הבלתי נסבלים בהר חומה: התושבים פתחו במאבק

נהגים המתגוררים בהר חומה פתחו בעצומה כנגד עומסי התנועה הכבדים ביציאה מהשכונה בבוקר ובכניסה אליה בערב: "לוקח 40 דקות לצאת מהשכונה"

פורסם בתאריך: 19.9.17 10:14

 לתושבי הר חומה נמאס לבזבז זמן יקר בפקקים, רק בשביל לצאת מהשכונה לכיוון מרכז העיר. תושבים מספרים ל"כל העיר" כי "לעתים לוקח 40 דקות רק כדי לצאת מהשכונה". בעצומה נכתב בין השאר כי "שכונה המונה כ-30 אלף תושבים, לא מקבלת מענה. הדיירים עומדים בפקקים למעלה משעה. כל התנועה משכונת הר חומה, יישובי מזרח גוש עציון והכפרים הערביים מתנקזת לכיכר אחת".

במקום הכיכר במרכז השכונה היה אמור להיבנות צומת מרומזר בשביל להקל על הפקקים. על פי יו"ר המינהל הקהילתי של הר חומה, שלמה גולברי, העבודות כבר היו אמורות להתחיל, אולם מתעכבות. "לפני כשנה וחצי העלינו את הסוגיה. צריך להפוך את הכיכר בכניסה לשכונה לצומת, כיוון שהכיכר לא מתאימה לכמות התחבורה שהתפתחה עם השנים. נכון להיום, כל תושבי השכונה יוצאים מאותה הכיכר, דבר שהוא בעייתי גם מבחינה ביטחונית. אם רכב נתקע שם הוא משבש את כל התנועה ואז הכל תקוע".

 

הפקק בהר חומה (צילום: ענבר כהן)

הפקק בהר חומה (צילום: ענבר כהן)

גולברי מוסיף ומדגיש כי "הכיכר חייבת להפוך לצומת מרומזר, אחרי השלב הזה יש לפתוח כביש גישה נוסף לשכונה. ברחוב שמואל מאיר, ציר זה יכול להמשיך ישר ולהתחבר לכביש הגישה החדש שעשו לשכונה".

מהעירייה נמסר בתגובה: "העירייה הכינה תכנית כוללת לביטול מעגל התנועה בכניסה לשכונה וביצוע צומת מרומזר. בנוסף, יבוצעו שני רמזורים נוספים אחד על ציר נחל דרגה, מכיוון גוש עציון (צומת אחת לפני), ורמזור נוסף בצומת היציאה משכונת חומת שמואל א' – מרחוב יצחק ניסים. הרמזורים יתפקדו בגל ירוק כך שתתאפשר זרימת תנועה מיטבית בשונה מהמצב היום, היות והקיבולת מוגבלת במעגל התנועה. עיריית ירושלים אישרה את התכניות אשר יבוצעו על-ידי משרד הבינוי והשיכון, האחראי לפיתוח השכונה (שעדיין נמצאת בבנייה). העירייה מאיצה במשרד הבינוי והשיכון להתחיל בהן מוקדם ככל הניתן. אנו ממליצים לפנות במקביל למשרד הבינוי והשיכון על מנת לקבל מידע אודות מועד תחילת העבודות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. יעלי

    אני גרה בשכונה ליד וחייבת להגיד ששכונת הר חומה מהיפיפיות והחדשות בירושלים סובלת מפקקים ברמות שלא נראו במדינה. ועושה רושם שלא מטפלים בהם. מישהו חייב מהר לטפל בפקקים שם שפוגע בכולם ילדים אמהות קשישים ועוד

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חחחח רק 40 דקות?
    תגיעו לשכונת רמות ותראו ש40 דקות זה כל-ו-ם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר