גשר המיתרים (צילום: אורן בן-חקון)
(צילום: אורן בן-חקון)

עוד חיזוק לענף התיירות: בית ספר למלונאות יוקם בעיר

כחלק מתוכנית היובל לאיחוד העיר אושרה הקצאה של 30 מיליון שקלים להקמת שלוחה של בית הספר השוויצרי היוקרתי למלונאות 'לוזאן' בירושלים

פורסם בתאריך: 21.11.17 13:46

דחיפה נוספת ומבטיחה מאוד לענף התיירות בירושלים: בתחילת השבוע אשרה ממשלת ישראל תוספת של 30 מיליון שקלים לתקציב תוכנית היובל לאיחוד העיר, שמיועדת עבור הקמת שלוחה ירושלמית של בית הספר לאירוח ולמלונאות 'לוזאן' (Ecole Hoteliere de Lausanne) שבשווייץ, הנחשב לאחד מבתי הספר היוקרתיים בעולם בתחום.

אישור התקציב נעשה כחודש ימים בלבד לאחר ביקור משלחת מנהלים מלוזאן בירושלים, לצורך 'סגירת קצוות אחרונים' במסגרת המהלך. בחודשים האחרונים נרשמה עלייה של עשרות אחוזים במספר התיירים המבקרים בבירה בהשוואה לתקופות המקבילות אשתקד, ונראה כי הקמת שלוחת בית הספר בעיר הוא המשך טבעי של מגמה זו.

השלוחה בירושלים עתידה לעסוק בעיקר בהכשרה המקצועית במקצועות התיירות השונים, תוך התמקדות בהשוואת הענף כולו לסטנדרט בינלאומי קפדני. בפגישות שנערכו בין צוותים מירושלים ומלוזאן עלתה המסקנה כי העיר מציעה אמנם מגוון הולך וגדל של חדרים בבתי מלון, לצד אמצעי תחבורה נוחים, אבל עובדות ועובדי תיירות בירושלים מתקשים להעניק לתיירים חוויה מהוקצעת יותר. החוויה הזו טמונה, בין היתר, בהידוק הקשר בין התייר לנותני השירות.

המהלך הוא פרי יוזמה של הרשות לפיתוח ירושלים (הרל"י), בתמיכה ובשיתוף העירייה, משרד ירושלים ומורשת ומשרד התיירות. בשלב הראשון ייפתחו באופן מוגבל קורסים בני כמה חודשים לדרג הניהולי, וקורסים מקצועיים ברמות שונות. בהמשך יעובו הקורסים ומסלולי הלימוד, על מנת להציע לישראלים לימודים המעניקים תואר אקדמי בתחום.

 

שר ירושלים ומורשת זאב אלקין: "לירושלים יש פוטנציאל תיירותי עצום ואנחנו פועלים בצורה נמרצת כדי לממש אותו. ההחלטה הזו, ושאר הצעדים שאנחנו מובילים במסגרת הפיתוח האסטרטגי בירושלים, תייצר גידול דרמטי במספר התיירים לישראל, מה שיתרום תרומה עצומה לקידום העיר ותושביה".

ראש העיר ניר ברקת מוסיף כי "ירושלים היא העיר המתוירת בישראל, ואחת מ־100 הערים המתוירות בעולם. אנחנו ממשיכים כל העת להגשים את היעד שהצבתי, עשרה מיליון תיירים בשנה בירושלים, ואני בטוח שהקמת בית הספר תחזק את התיירות ואת ירושלים".

"אנו נמצאים בשנת שיא של כל הזמנים בתיירות לישראל", מדגיש שר התיירות יריב לוין. "הקמת בית ספר למלונאות בירושלים הוא צעד חשוב, אשר יתרום להמשך השגשוג בתיירות".

אייל חיימובסקי, מנכ"ל הרשות לפיתוח ירושלים: "התכנית הרב-שנתית לפיתוח התיירות בירושלים מבוססת לא רק על יעדים כמותיים אלא גם על יעדים איכותיים, והפעם זוהי השקעה לא רק בעיר ובפוטנציאל התיירותי שלה, אלא גם בענף שלם של מקצועות המסבים לעובדים בכל רחבי העולם גאווה גדולה – וכך ראוי שיהיה גם כאן".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר