נחלת שבעה (צילום: אורן בן חקון)
נחלת שבעה (צילום: אורן בן חקון)

אז מה אתם מספרים על החיים בירושלים?

שוק מחנה יהודה, פאבים ומסעדות, שבתות משותפות, אירועי תרבות, פסטיבלים ויום הסטודנט. מה אומרים הסטודנטים שלומדים בעיר על החוויה בעיר הבירה?

פורסם בתאריך: 17.8.17 14:35

ירושלים נחשבת לאחת הערים המובילות בתחום האקדמיה, עם מספר רב של מוסדות לימוד להשכלה גבוהה, בתחומים ומחלקות מגוונות שחלקם לא נמצא בשום מוסד לימודי אחר בארץ. היא גם שואפת להיות העיר האטרקטיביות ביותר עבור אוכלוסיית הסטודנטים. מהי חווית הסטודנט הירושלמי? כיצד הוא משתלב בעיר והאם בעיניו היא אטרקטיבית ומספקת? לשם כך, יצאנו לברר את העניין עם מספר סטודנטים הלומדים בעיר במוסדות שונים. יצאנו אופטימיים. מסתבר כי הרוב מרוצה מההיצע בעיר, רובם אף חושבים להישאר ולהתגורר בירושלים גם לאחר סיום הלימודים.

שלומי יחיאב (צילום: פרטי)

שלומי יחיאב (צילום: פרטי)

שלומי יחיאב, יו"ר אגודת הסטודנטים בעיר אינו ירושלמי במקור, אך בהחלטה משותפת עם אשתו הוחלט לנטוע את השורשים כאן: "הקהילה שירושלים מייצרת בתוכה, היא קהילה מיוחדת עם הווי שונה. אם נסתובב בנחלאות או בקריית יובל מיד נרגיש את האווירה הסטודנטיאלית, שזה יתרון גדול לעיר הזאת. השוק בלילה והפאבים הם מקומות בילוי נהדרים ויש רשת אירועים של מסיבות ואירועי תרבות המכוונים לקהל היעד הזה. מעבר לכך, אל יום הסטודנט שהתקיים בגן סאקר הגיעו 15,000 איש, זה היה קרנבל שנמשך כל הלילה עם מיטב הזמרים. לאשתי ולי ברור שנמשיך ונגור כאן בירושלים", אומר שלומי.

עדן מרין (צילום: עדן מרין)

עדן מרין (צילום: עדן מרין)

גם יו"ר אגודת הסטודנטים בדוד ילין, עדן מרין הגיעה להחלטה שאת ירושלים היא לא תעזוב ונשמעת מרוצה, "הורי לא גרים בארץ, עברנו להתגורר בארה"ב לפני 17 שנה והגעתי לכאן לפני הלימודים לבדי. אני לומדת חינוך בלתי פורמלי והוראת האנגלית, לשמחתי לא משלמת שכר לימוד כי קיבלתי מלגה מקרן הישג, מימון מלא. אני מאוד אוהבת ומאמינה בעיר, היא מדהימה ויש בה הכל. אני יוצאת לבלות בשוק מחנה יהודה או ברחביה. אם שאלת על חווית הסטודנט הירושלמי, אני עונה שהיא מדהימה. אירועי התרבות בעיר מטריפים ומגיעים אליהם חברים מכל הארץ. אשאר לגור כאן חד משמעית, גם אחרי הלימודים", מסכמת עדן.

איתי לוי (צילום: פרטי)

איתי לוי (צילום: פרטי)

"אחד היתרונות של ירושלים, הוא שיש בה מוקד גדול של משרדים ממשלתיים וסטודנטים יכולים להשתלב בהם במשרות טובות סטודנטיאליות מבחינת תנאים ושעות עבודה גמישות", אומר איתי לוי, שלומד במכללת הדסה במגמה למנהל ומשאבי אנוש. כדי לממן את לימודיו עובר איתי ברשות המיסים ומציין שרוב חבריו עובדים במשרדים ממשלתיים במשרות מעניינות ומותאמות לסטודנטים מבחינת התחשבות בשעות העבודה. על חווייתו כסטודנט בעיר הוא אומר "אני נוהג לבלות בבארים וביום הסטודנט, למזלי מצאתי עבודה טובה ואני נשאר כאן".

דנה עסיס (צילום פרטי)

דנה עסיס (צילום פרטי)

דנה עסיס, סטודנטית לארכיטקטורה שנה רביעית ב'בצלאל', שבה להתגורר עם הוריה בראשון לציון לאחר שלוש שנים בהם התגוררה בירושלים והוריה מימנו את הלימודים. לדבריה היו לה חוויות טובות בעיר לצד מקומות בילוי איכותיים, "בשלושת השנים הראשונות ללימודים גרתי בירושלים, נהגנו לבלות בעיקר במרכז העיר ובשוק, הייתה בסך הכל תקופה נהדרת עם ערבי תרבות וימי סטודנטים מוצלחים. אהבתי לגור בירושלים אבל קשה לי להחליט אם אשוב להתגורר בה בעתיד. קל להתאהב בעיר הזאת למרות שיש מה לשפר. אחרי שחזרתי מחילופי סטודנטים בחו"ל שבתי לבית של ההורים וכרגע אני במרכז".

 

חן זורע (צילום: פרטי)

חן זורע (צילום: פרטי)

חן זורע סטודנט שנה ג' באוניברסיטה לפיזיקה וכימייה, מוצא זמן לבילוי גם בתוך הלו"ז הצפוף של הלימודים. הוא מתכנן להמשיך ולגור בירושלים גם בתום לימודיו ומציין כי המקומות האהובים עליו ועל חבריו ממוקמים ברחוב עזה בירושלים "יש מקומות נחמדים מאוד לשתות בהם יין ובתי קפה נעימים באווירה שונה. אני חושב שחווית הסטודנט בעיר היא טובה, מעניינת ותוססת. בסך הכל אני אוהב את העיר, אוהב להיות סטודנט בה ומבחינתי להמשיך ולהתגורר בה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר