(צילום: פריאל פלג)
(צילום: פריאל פלג)

בדרך לקריירה בתחום הדיפלומטיה הציבורית

מסלול ייחודי בחוג לפוליטיקה ותקשורת במכללה האקדמית הדסה בירושלים

פורסם בתאריך: 17.8.17 14:08

הסביבה הבין-לאומית המשתנה מייצרת אתגרים ייחודיים למדינות וארגונים ממשלתיים, כלכליים, תרבותיים ואחרים. בהיותה בעלת מטען בין-לאומי רגיש, מדינת ישראל אינה יוצאת מכלל זה. בשל כך, ישנה חשיבות גדולה להכשיר סטודנטים באקדמיה בנושאי דיפלומטיה ציבורית.

מתוך הבנה זו, נפתח בחוג לפוליטיקה ותקשורת במכללה האקדמית הדסה בירושלים מסלול ייחודי ללימודי דיפלומטיה ציבורית. הלימודים במסלול מאפשרים גישה אקדמית ומקצועית להיבט העוסק באחת מבעיות היסוד של ישראל.

תכנית הלימודים כוללת תחומים המהווים את ליבת ניהול ויישום מדיניות חוץ בתוך ומחוץ למסגרות מסורתיות במונחי "עוצמה רכה" ו"עוצמה חכמה" (soft and smart power) , מגעים בינאישיים person to person contacts (PTP), תחומי תרבות, אומנות, ספורט ועוד וכו'. פעילות המסלול בחוג לפוליטיקה ותקשורת מאפשרת להעמיק את הלימודים לתחומי תקשורת ותיקים ועדכניים.

מורי המסלול הם מומחים אקדמיים וגורמים מקצועיים מנוסים שהתנסו באופן אישי ומקצועי בקריירה דיפלומטית, בשימוש באמצעי תקשורת אישיים, המוניים וטכנולוגיים, ביחסי ציבור וקמפיינים מסוגים שונים.
במסגרת הלימודים, הסטודנטים לדיפלומטיה ציבורית יוצאים מידי שנה לסמינר מקצועי בחו"ל שמטרתו לחשוף אותם לסביבה הגלובאלית של המאה ה-21 על כל מאפייניה ואתגריה ולהתנסות מעשית בשיח ובפעילות דיפלומטית. הסמינרים כוללים סיורים ודיונים בפרלמנטים של מדינות היעד ומפגשים עם חבריהם. הסטודנטים מבקרים במשרדי ממשלה ונחשפים לארגונים אזרחיים העוסקים ביחסי חוץ וכן למרצים וסטודנטים באוניברסיטאות. הסיורים כוללים זיהוי של היבטים היסטוריים, תרבותיים, חברתיים וכלכליים של מדינות היעד, שכללו עד כה את פולין, ליטא וגרמניה ויתרחבו בעתיד הקרוב.

ראש המסלול לדיפלומטיה ציבורית, פרופ' דב שנער, מספר כי מסעות מסוג זה, הנחשבים לקורסים לימודיים המקנים נקודות זכות, חושפים את הסטודנטים למערכת הפוליטית-חברתית במדינות היעד, מקומן הבין לאומי, ויחסיהן עם ישראל. המכללה האקדמית הדסה ירושלים, ביתו האקדמי של המסלול, משתתפת מסייעת בחלק מההוצאות של כל סטודנט וסטודנטית המשתתפים בסמינרים אלה.
פרופ' שנער מוסיף כי "ההכנה לסמינר בחו"ל חשובה לא פחות מהסמינר עצמו. במסגרתה מופיעים מומחים אקדמיים ומקצועיים בפני הסטודנטים המחויבים לקרוא חומרים רבים כדי להכיר את ההיסטוריה

והתרבות של המדינה בה יבקרו, עם דגש על הבנת המצב הגיאו-פוליטי העכשווי שלה".
לפרטים נוספים: הנביאים 37, ירושלים
טלפון: 2292*

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר