בחינת בגרות (צילום אילוסטרציה: אילן אסייג)
(צילום אילוסטרציה: אילן אסייג)

משרד החינוך: עשרה אחוזים ניגשו ל-5 יחידות במתמטיקה בירושלים

במשרד החינוך טוענים כי מדי שנה נרשמת עלייה במספר הנבחנים בבגרות ב-5 יחידות מתמטיקה בירושלים

פורסם בתאריך: 26.11.17 12:37

אז מהו שיעור הניגשים לבחינת הבגרות ב-5 יחידות מתמטיקה בירושלים בשנת 2016 – 6.9 אחוזים בלבד או עשרה אחוזים? בשבוע שעבר פורסם ב"כל העיר" כי בשנה שעברה נרשמה צניחה בשיעור הניגשים לבחינת הבגרות הקשה והיוקרתית, ועמד על 6.9 אחוזים בלבד – זאת בהתאם לנתוני 'מפת המצוינות של ישראל', המתפרסמים אחת לשנה ומסתמכים על נתוני משרד החינוך. במחוז ירושלים של משרד החינוך טוענים כי הנתונים שיש בידיהם מציגים תמונה אחרת, מעודדת הרבה יותר.

 



 

במסמך שהגיע לידי "כל העיר" מוצגים נתונים המראים כי בשלוש השנים האחרונות שיעור הניגשים לבחינת הבגרות ב-5 יחידות מתמטיקה בירושלים נותר יציב, וכי הוא גבוה משמעותית ממה שפורסם: עשרה אחוזים מהבוגרים, לפי מסמך זה, ניגשו בירושלים לבגרות ב-5 יחידות מתמטיקה, ולא 6.9 אחוזים בלבד.

במשרד החינוך מסבירים כי ההבדל נובע מכך שבפרסומים של 'מפת המצוינות של ישראל' צורפו לירושלים גם נתוניהם של יישובים בסביבת העיר, אשר 'מושכים' את שיעור הניגשים כלפי מטה – כדוגמת אבו גוש, אפרתה ובית אל, שבהם עמד שיעור הניגשים לבגרות ב-2016 על שבעה אחוזים ופחות מזה. כלומר הפרסומים לא התייחסו לירושלים לבדה, ולכן נוצר פער גדול כל כך.

 

עוד עולה מהנתחונים כי משנת 2014 אף חל גידול מתמיד – מבחינה מספרית ולא יחסית – בכמות הניגשים לבחינת הבגרות ב-5 יחידות בעיר. כך לדוגמה, בשנת 2014 ניגשו לבגרות הזו 513 תלמידים, מתוך כ-5,200 בסך הכול; בשנת 2015 ניגשו 571 תלמידים מתוך כ-5,500; ובשנת 2016, השנה שאליה התייחסו הנתונים שפורסמו בשבוע שעבר, ניגשו 618 תלמידים מתוך כ-6,100 בסך הכול. יש לציין כי הנתונים שפורסמו במסגרת 'מפת המצוינות של ישראל' הציגו עלייה מתמדת בשיעור הניגשים לבגרות בירושלים מאז שנת 2012, עד לשיא ב-2015, שעמד על פי פרסומים אלו על 7.1 אחוזים בלבד.

בניין משרד החינוך (צילום: אביעד בר נס)

בניין משרד החינוך (צילום: אביעד בר נס)

* לא רק מתמטיקה ואנגלית: השר בנט, תשקיע יותר בשיעורי החינוך הגופני

מנהל מחוז ירושלים במשרד החינוך מאיר שמעוני מדגיש כי "התוכנית הלאומית לקידום המתמטיקה נותנת מענה למגמה השלילית שחווינו בשנים האחרונות בכל הנוגע למספר התלמידים שניגשו לשאלונים ברמת 5 יחידות לימוד במתמטיקה. התוכנית שמה לה כיעד להכפיל את מספר התלמידים הלומדים ל-5 יחידות מתמטיקה עד לשנת 2019. אני שמח לראות שנתוני בחינות הבגרות מהקיץ האחרון מוכיחים כי אנו עומדים ביעדים בהצלחה ואף מעבר לכך. התוכנית הלאומיות תמשיך לקדם את מטרתה – למצב את מדינת ישראל כמובילה עולמית, באופן שמאפשר לכל תלמידה ותלמיד, מכל מגזר ומכל שכבות האוכלוסייה, לממש את זכותם להגיע למצוינות".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר