אמבולנס, ערסל בגן ילדים (צילומים: ג'יני, דוברות המשטרה)
אמבולנס, ערסל בגן ילדים (צילומים: ג'יני, דוברות המשטרה)

ילדה בת 3 נחנקה בגן לאחר שחבל של ערסל נכרך סביב צווארה

פרמדיקים של מד"א הוזעקו לגן הילדים בבית שמש ופינו את הילדה כשהיא מצב בינוני

פורסם בתאריך: 11.9.17 15:17

ילדה בת 3 נחנקה מחבל של ערסל בגן ילדים בבית שמש, ככל הנראה החבל נכרך סביב סביב צווארה. הגננות שהבחינו בילדה הזעיקו את מד"א שפינו אותה במצב בינוני לבית החולים.

במשטרה מציינים כי "לפני זמן קצר התקבל דיווח מבית החולים לפיו מד"א פינו אליהם ילדה כבת 3 מגן ילדים בו שהתה במצב בינוני. בעקבות הדיווח חוקרי משטרה הוזעקו לגן הילדים ופתחו בחקירה. מחקירה ראשונית עולה כי הילדה שיחקה בערסל נדנדה וככל הנראה חבל הערסל נכרך סביב צווארה. עובדת בצוות הגן שהבחינה בכך חילצה הילדה והזעיקה מיד מד"א שכאמור פינו אותה לבית החולים".

משטרת ירושלים פתחה בחקירת הנסיבות ועיכבה לחקירה את הגננת וצוות הגן.

ממד"א ירושלים נמסר: "ילדה בת שלוש בגן בבית שמש פונתה על ידי מד"א כשהיא במצב בינוני לבית החולים הדסה עין כרם".

מהדסה נמסר הבוקר, שלישי, 12.9: "הילדה ערה ונושמת בעצמה, מצבה כבר מוגדר קל, היא תועבר מהיחידה לטיפול נמרץ ילדים למחלקת אשפוז ילדים".



ערסל בגן ילדים (צילום: דוברות המשטרה)

(צילום: דוברות המשטרה)

כזכור, באפריל השנה, המשטרה הוזעקה לבית שמש בעקבות מקרה של ילד בן 10 ששיחק עם חבל ונחנק ממנו. הילד נפצע באופן אנוש לאחר שהוא כרך סביב גופו את החבל ובשלב מסוים שנסגרה דלת המעלית הוא החל להיחנק מהחבל. הילד אושפז ביחידה לטיפול נמרץ ילדים בהדסה במצב אנוש, ולאחר כמה ימים נפטר מפצעיו.

מנתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים עולה כי משנת 2008 מתו 95 ילדים מחנק, מתוכם 53 היו מחנק שאינו ממזון. בשנת 2016 מת ילד 1 מחנק שאינו ממזון, ובשנת 2017 מתו 4 ילדים מחנק שאינו ממזון. מנתוני ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים עולה כי רוב מקרי התמותה כתוצאה מחנק היו של פעוטות בגילי 4-0 (כ-80 אחוז מהמקרים) והתרחשו בבית ובחצר הבית (כ-68 אחוז מהמקרים).

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: "חנק יכול לקרות ממגוון סיבות: מכניסת גוף זר כמו גולות או חפצים קטנים, מחסימת דרכי אוויר למשל משקיות ובלונים וכתוצאה מהיכרכות של חפצים וחבלים סביב הצוואר. חשוב ליצור סביבה בטוחה בעיקר לגיל הרך ולהרחיק מתינוקות ומפעוטות גורמי חנק כגון חפצים קטנים, שקיות ניילון, בלונים וכן חוטים וחבלים משוחררים. כמו כן למניעת חנק ממזון יש להתאים את המזון לגיל הילד".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר