מעונות בצלאל בבית אגרון הישן (צילום: באדיבות עיריית ירושלים)
מעונות בצלאל בבית אגרון הישן (צילום: באדיבות עיריית ירושלים)

מרכז העיר: נחנכו מעונות הסטודנטים החדשים

ערב פתיחת שנת הלימודים האקדמית: המעונות החדשים ברחוב אגרון כוללים 177 דירות, שיאכלסו למעלה מ-400 סטודנטים וסטודנטיות

פורסם בתאריך: 21.10.17 17:27

מחברים את הסטודנטים למרכז העיר: ראש העיר, ניר ברקת, חנך השבוע את מעונות הסטודנטים החדשים ברחוב אגרון, סמוך לגן העצמאות. מדובר במעונות הכוללים 177 דירות בנות שניים או שלושה חדרים, אשר יכללו 410 מיטות בסך הכול. השכירות הממוצעת במעונות החדשים עומדת על כ-1,250 שקלים – מחיר נמוך מהממוצע.

המעונות הוקמו באמצעות חברת 'עדן – החברה לפיתוח כלכלי של ירושלים', בניהול ובביצוע חברת 'שפיר הנדסה', ובעלות המוערכת בכ-50 מיליון שקלים. הפרויקט נבנה במסגרת מכרז DBOT (Design Build Operate Transfer) לבניית המעונות ולתפעולם במשך 25 שנה. המטרה: החזרת צעירים, בדגש על סטודנטים, לאזור מרכז העיר, והקמת 'עוגני תרבות' – מוסדות לימוד, גופי תרבות ומרכזי הופעות – כמנוע לפיתוח כלכלי ולמשיכת צעירים מהמעמד היצירתי.

 



מעונות "בצלאל" בבית אגרון (צילום: שפיר הנדסה)

מעונות "בצלאל" בבית אגרון (צילום: שפיר הנדסה)

נוסף על הדירות שיוצעו לסטודנטים, הוקמו במעונות החדשים גם חללים ציבוריים הכוללים מטבח ופינת אוכל, אינטרנט אלחוטי חופשי, מועדון לרווחת הסטודנטים, חדר מחשבים וחדר כביסה. ההרשמה למעונות כבר החלה, ופתוחה לכל סטודנט הלומד במוסד אקדמי מוכר בירושלים. עדיפות תינתן לסטודנטים הלומדים באקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל ובמכללה האקדמית הדסה. האכלוס במעונות החדשים יחל בקרוב מאוד, לקראת פתיחת שנת הלימודים.

 

ראש העיר ברקת אמר במעמד החנוכה: "בשנים האחרונות מתרחשת צמיחה במרכז העיר, ומעונות הסטודנטים הם רק חלק ממהלכים רבים לפיתוח המרכז, כמו חידוש רחוב יפו, העברת האקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל למגרש הרוסים, הקמת בית מזי"א לקבוצת התיאטרון הירושלמית והקמת קמפוס ירושלים לאומנויות. כל זאת ועוד ימשיכו לחזק את מרכז העיר ולהפוך אותו למקום הנגיש, היפה והתוסס בארץ".

 


חניכת מעונות אגרון, השבוע (צילום: ג'קי לוי)

חניכת מעונות אגרון, השבוע (צילום: ג'קי לוי)


 

שר ירושלים ומורשת זאב אלקין: "אנחנו בעיצומו של תהליך שישפר דרמטית את מעמדה של ירושלים. כחלק מזה, הפיכתה של ירושלים לעיר אקדמיה היא אבן דרך חשובה. הפרויקט כאן גם יספק מענה לבעיית הדיור של הסטודנטים בעיר".

סגן ראש העיר עופר ברקוביץ (התעוררות) מוסיף: "יש דיור בר השגה במרכז העיר. החזון שלנו על מרכז תוסס ויצירתי מתגשם. בדרך לטקס ראיתי את ההתקדמות בהקמת מתחם we work בבניין המשביר הישן! אנחנו עושים מהפכה במרכז העיר – קמפוס בצלאל במגרש הרוסים, חניון חדש וארבעה בתי ספר לאומנויות במתחם מנורה, שגרת תרבות, רכבות מהירות וקלות, פיתוח מרחב ציבורי, פיתוח מלונאות בוטיקית מדהימה, ועוד פעולות בראייה הוליסטית רחבה. יש עוד עבודה לפנינו –  אנחנו פועלים למשוך עוד מותגים חזקים ולשפר את תמהיל העסקים, לשפר הניקיון, לשפר את הגישה והחניה, להקים עוד משרדים לחברות חדשות ועוד. תודה גדולה לכל השותפים במהפכה הזו, לשר לענייני ירושלים, לראש העיר, לאגפים השונים בעירייה, לחברת עדן, לחברת שפיר ולמנוע יאיר מעיין".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. האדריכל

    הכוונה טובה אבל מבחינה אדריכלית – פרויקט מחפיר
    הזדמנות פז שפוספסה

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר