המרכז החינוכי 'איפכא' (צילום: מתן פינקס)
המרכז החינוכי 'איפכא' (צילום: מתן פינקס)

פסגת זאב: נחנך המרכז החינוכי הייחודי 'איפכא'

משחק היכרות חווייתי ומאתגר היווה את יריית הפתיחה לפעילות במרכז, שייפתח באופן רשמי בחודשים הקרובים

פורסם בתאריך: 30.9.17 20:01

'איפכא', המרכז החינוכי החדשני שצפוי להיפתח באופן רשמי בחודשים הקרובים בפסגת זאב, החל כבר החודש את צעדיו הראשונים, כשסיפק לילדי המרכז 'טעימה' מאופי הפעילות הצפויה להם בקרוב: הילדים זכו למשחק חווייתי ומאתגר, שבו הכירו את הצוות ואת הילדים האחרים שיחלקו איתם את ספסל הלימודים לאורך השנה.

במשחק, שנוצר ותוכנן כולו ברוח 'איפכא', התמודדו תלמידי כיתות ו' מבתי הספר של פסגת זאב ותלמידי כיתות ז' מחטיבת הביניים 'טדי קולק' עם מגוון משימות מרתקות ומאתגרות. לצד משימות חינוכיות, כמו הקמת מוזיאון למורשת ז'בוטינסקי באופן וירטואלי, ניצבו בפני הילדים גם משימות חברתיות, שכללו איתור אנשים טובים בשכונה והוקרתם בטקס בית ספרי, ואף איסוף מוצרי מזון לנזקקים לקראת ראש השנה.


מיזם איפכא בפסגת זאב (צילום: מתן פינקס)

מיזם איפכא בפסגת זאב (צילום: מתן פינקס)


מלבד החוויות שצברו התלמידים במהלך המשחק, הקבוצות שעמדו בהצלחה במשימות זכו במטבעות 'פז', שאותם ימירו לשלל פעילויות בהמשך השנה, כמו יום משימות אתגריות לשכבות ו', ימי טיול שכבתיים ועוד שפע פעילויות מגבשות.

מיזם איפכא בפסגת זאב (צילום: מתן פינקס)

מיזם איפכא בפסגת זאב (צילום: מתן פינקס)

"המשחק היווה למעשה את יריית הפתיחה של הפרויקט החינוכי, וסיפק לתלמידים חוויית לימוד ראשונה מתוך שלל החוויות שמחכות להם במרכז", אומרת שרון פילוסוף, מנהלת הפרויקט מטעם מינהל החינוך העירוני. לדבריה, "מטרת התפיסה החדשנית של המרכז היא, בין היתר, לאפשר למורים ולתלמידים להתנסות ולפתח כלים חדשים שאמורים בסופו של דבר להפוך את חווית הלמידה לאיכותית, למגוונת, למוצלחת ולמספקת. באמצעות המשחק הצליחו הצוותים, בתוך שלושה ימים בלבד, לגרום לתלמידים ולמורים לעבור תהליך של חיבור והיכרות, שלפני כן ארך לפעמים שבועות ארוכים".

המרכז החינוכי 'איפכא' הוקם במסגרת יוזמה של עיריית ירושלים ושל מנח"י, והוא יהווה סביבת לימודים ייחודית שתציע לילדי פסגת זאב שיעורים מעוררי השראה ותהליכי למידה משמעותיים וחווייתיים, שיאפשרו לכל תלמיד להביא את כישוריו לידי ביטוי.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר