בית הספר מנשה אלישר רמת שרת (צילום: רפי בן-חקון)
בית הספר מנשה אלישר רמת שרת (צילום: רפי בן-חקון)

רמת שרת: שביתה בבית הספר מנשה אלישר עקב מקרי אלימות

לטענת הורים לתלמידי כיתות א' ו-ב', ילדיהם חווים מתחילת השנה אלימות "קיצונית וחמורה" - פיזית ומילולית - מצד שלושה תלמידים. ההורים מתארים, בין השאר - השלכת כיסאות באוויר, יריקות לקופסאות אוכל וצפייה בסרטי סנאף

פורסם בתאריך: 3.12.17 11:41

היום, ראשון, 3.12, הורים לתלמידי כיתות א' ו-ב' בבית הספר מנשה אלישר ברמת שרת, פתחו בשביתה ולא שלחו את ילדיהם לבית הספר, על רקע שורת מקרי אלימות שהתרחשה במוסד הלימודי כלפי ילדים אחרים והצוות החינוכי. מחר, שני, 4.12, צפוי להצטרף כל בית הספר לשביתה.

במכתב ששלחו ההורים לשר החינוך נפתלי בנט (הבית היהודי) ולמנכ"ל משרד החינוך, שלמה אבואב הם מתארים שורה של מקרי אלימות קשה מתחילת השנה. "מיד עם תחילת שנת הלימודים חוו ילדינו ועדיין חווים אלימות פיזית ומילולית ברמות חמורות, מצד שלושה מילדיהם לכיתה". ההורים מדגישים כי מדובר ב"אלימות קיצונית וחמורה ביותר".

 



בית הספר מנשה אלישר (צילום: שלומי שילה)

בית הספר מנשה אלישר (צילום: שלומי שילה)


 

ההורים מתארים במכתב כי "מדי יום נזרקים כסאות באוויר, פופים, ספות, טלפונים ניידים וחפצים כבדים אחרים. נוסף על כך, שבירת עפרונות ואיום בדקירה באמצעות השברים, אגרופים בעין, יריקות בקופסאות אוכל, קללות ואיומים – על בסיס יומי. סיפורי אימה על ליצנים שעורפים ראשים ואף הבאת טלפונים ניידים וצפייה בסרטי סנאף. זאת ועוד, התקפי זעם מלווים לא אחת בהתפרעות כללית, שלצורך הרגעה נדרש כדבר שבשגרה יותר מאיש צוות אחד להשתלט על ההתקף. רק לאחרונה הותקפה סייעת על ידי אחד הילדים, בכך שסחב את שערותיה וזרק עליה אבן".

בהמשך מציינים ההורים כי "הילדים בכיתה מביעים חשש אמיתי להגיע לבית הספר וחשופים כל הזמן לאלימות קיצונית שמשפיעה עליהם גם כשהם חוזרים הביתה. כך למשל, החלו לקלל בצורה בוטה ביותר את בני משפחתם וחלקם אף מתעוררים בלילה מסיוטים". בהמשך טוענים ההורים כי "הילדים נמצאים בפיגור ניכר בחומר הלימוד".

 


בית הספר מנשה אלישר (צילום: באדיבות עיריית ירושלים)

בית הספר מנשה אלישר (צילום: באדיבות עיריית ירושלים)

 

 

 

ההורים מספרים כי הפנייה למשרד החינוך נעשתה לאחר שפניותיהם בבית הספר לא נענו בצורה מניחה את הדעת – אמנם הנהלת בית הספר נקטה בתגובה חריפה נגד מקרי האלימות, לדברי ההורים, לצד מחנכת הכיתה, ואף כי הוקצתה סייעת לאחד התלמידים בהיקף של 25 שעות שבועיות, אך הדבר לא עזר. "במצב הדברים כולם נפגעים", מסכמים ההורים במכתב, "ילדי הכיתה, שלושת הילדים האלימים, המחנכת, יתר צוות בית הספר ואנו ההורים". ההורים מבקשים ממשרד החינוך להעביר את שלושת הילדים למסגרת אחרת. "נתריע כי האסון כבר בדרך, כתובת על הקיר וזה רק עניין של זמן".

 


בית הספר מנשה אלישר רמת שרת (צילום: רפי בן-חקון)

בית הספר מנשה אלישר רמת שרת (צילום: רפי בן-חקון)


 

שלומי שילה, חבר ועד ההורים בהנהגת בית ספר מנשה אלישר, מוסיף ומספר בשיחה עם "כל העיר": "היום כיתות א' ו-ב' נראית יתומה עם תמונות מצערות וקשות אבל לא הותירו לנו ברירה. הכתובת על הקיר, משהו שם יכול לקרות, להיגמר רע מאוד, ואז ישאלו כולם 'איך לא נתנו את הדעת?'. מדובר באלימות. הילדים שלי סיפרו שאחד הילדים הרביץ שבוע שעבר לילדים בכיתות ג', ד', ו-ה' תוך כדי שהוא מקלל וזורק עליהם אבנים. הילדים שלי אמרו לי – 'אבא זה מפחיד'. קבלת האחר היא ערך עליון אצלנו, אבל אם היינו מרגישים שמישהו מהילדים או מההורים עושים איזשהו מאמץ לשפר את ההתנהגות, לא היינו מבקשים להוציא אותם מבית הספר. יש דברים שגם אנחנו לא יכולים לקבל. גם כמסר לילדים וגם כהורים. היום זה אני מחר זה אתה. שאפו גדול להורים. זה לא פשוט להשבית בית ספר שלם, עשינו הכל על מנת להימנע מהשביתה. עשינו כל שביכולתנו, וגם פנינו למפקחת עם הורים מאותה הכיתה. מצד אחד אנחנו רוצים שהדברים ייקרו ומצד שני אנחנו יודעים שהמערכת עובדת לאט עם הסדרים שלה. אנחנו פה בשביל לזעזע. בשביל לומר 'קצנו, אי אפשר להמשיך'. שביתה היא סוג של הענשה לכל התלמידים ואנחנו לא רצינו להגיע לשם, אבל אנחנו זועקים את הכאב של הילדים המפוחדים שלא רוצים להגיע לבית הספר ולא מצליחים לישון בלילה".

שילה מוסיף ומדגיש: "השביתה היא הנשק האחרון שרצינו להשתמש בו. מבחינתנו זה הצעד האחרון. מדובר באלימות שיטתית. זה הגיע למקרים קיצוניים של אנשי צוות, שנאלצו להחזיק את אותם הילדים בצורה פיזית על מנת למנוע מהם את ההתפרעות. הילדים הושעו מבית הספר פעם אחר פעם. האם זה לא מעיד על חומרת העניין? בנוסף, היו סיורים משולבים של הורים וילדים בכיתות, והורים חזרו מזועזעים עם עדויות קשות לשמיעה".

ממנח"י נמסר: "מינהל החינוך בשיתוף פעולה מלא עם הנהלת בית הספר ובסיוע כל הגורמים המקצועיים מטפל במקרה והדבר ידוע להורי תלמידי בית הספר. בשל צנעת הפרט לא נוכל להרחיב מעבר לכך".

ממשרד החינוך נמסר: "משרד החינוך רואה בחומרה כל גילוי אלימות, ופועל בנחישות ובאפס סובלנות בכל אירוע. משרד החינוך גיבש שורה של תכניות מערכתיות, לכל סוג של אלימות כלפי עובדי הוראה, ובכלל זה תכניות למניעת אלימות ולהרחבת תחושת המוגנות. כחלק מהתכניות שגובשו, שר החינוך נפתלי בנט מקדם הצעת חוק שמחמירה את עונשם של תוקפי עובדי הוראה לכדי 5 שנות מאסר. כמו כן, תורחב הסמכות של מאבטח בית הספר, ייקבע מדרג חדש לענישת תלמידים אלימים ותוענק אפשרות למתן צווי הרחקה נגד הורים אלימים. אשר לאירועי האלימות המתוארים, יובהר שהתלמידים מטופלים משמעתית וחינוכית בהתאם לדרגת חומרת מעשיהם".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. עד

    תלמידים כאלה צריך להעביר למוסד סגור לכמה שבועות, כי הם בסיכון משמעותי לעצמם. גם ההורים שלהם שלא קיימים, חייבים לעבור הדרכה, כי הם יוצרי המצב.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר