מפגש תלמידי בית חינוך ובית חנינה (צילום: פרטי)
מתוך מפגש התלמידים (צילום: פרטי)

"שונים ביחד": פעילות משותפת לתיכוניסטים חילונים, חרדים וערבים

י', תלמידת כיתה י"א בבית חינוך: "היה ממש מעניין לדבר עם התלמידים מבית חנינה ולהבין שהם אנשים נורמליים לחלוטין"

פורסם בתאריך: 3.12.17 16:11

כ-60 תלמידי תיכון בירושלים – חילונים, חרדים וערבים, משתתפים בתוכנית "שונים ביחד", שפועלת כשנתיים בעיר, במטרה לחזק את היחסים וללמוד את האחר. ביום שני שעבר התקיים המפגש הראשון שכלל 20 תלמידים יהודים מבית הספר בית חינוך ו-20 תלמידים ערבים ממקיף בית חנינה. מפגש נוסף נערך השבוע שבו השתתפו תלמידים מבית חינוך עם בחורי ישיבה חרדים. מטרת התכנית הינה חינוך לערכים ולחיים משותפים יוזמת מכון ברנקו וויס. במסגרת התכנית התלמידים צפויים להתארח בבתי הספר השונים בין המגזרים.

 



 

"זאת תכנית שמפגישה בין נוער יהודי לערבי וחרדי כדי לראות את הדברים דרך נקודת מבט של בני נוער, ולא ממה שאנחנו רואים בתקשורת", מספרת י', תלמידת כיתה י"א מבית חינוך, "לגשר על הפערים בינינו, לקבל את השונה. אני רואה בתקשורת על כל מיני דברים שערבים עשו ומחבלים עשו ועל כל מיני הפגנות של חרדים וזה נשמע לי מעניין לראות את הדברים מנקודת מבט שלהם ולא רק מה שאני רואה בתקשורת. במפגש היה ממש כיף. הכרתי אנשים שאני מדברת איתם עכשיו וכיף לדבר איתם ולא לחשוב עליהם רק מה שאני רואה בתקשורת, שם אני רואה רק כמה פיגועים היו וכמה אנשים נרצחו. היה ממש מעניין לדבר איתם ולהבין שהם אנשים נורמליים לחלוטין".

המפגש הזה שבר כמה סטיגמות ודעות קדומות?

"בהחלט, אמא שלי לדוגמא בהתחלה לא אהבה את הרעיון שאנחנו נפגשים עם תלמידים מבית חנינה, אבל כשהסברתי לה שזה מתוך ערכים שאני רוצה לשמור ולדעת איך זה נראה מנקודת מבט שונה היא קצת נרגעה".

 

 

מה סיפרו התלמידים מבית חנינה?

"הם סיפרו מה הם אוהבים לעשות ושהם מרגישים שלא צריך שתהיה הפליה או הכללה כי יש מיעוט מאוד קטן שעושה את הפיגועים וזה לא הרוב, ושהם לא רוצים שישפטו אותם על שום בסיס אחר".

מפגש תלמידי בית חינוך ובית חנינה (צילום: פרטי)

מתוך מפגש התלמידים (צילום: פרטי)

ומה אתם סיפרתם להם?

"שאנחנו רואים הרבה בתקשורת על התדמית שלהם בתור ערבים, ולפעמים אנחנו מפחדים ללכת לידם שלא יהיה פיגוע והם אמרו שהם מבינים את זה. מנגד, הם אמרו לנו שגם הם לפעמים מפחדים כי הם לא יודעים מה יעשו להם בגלל שהם ערבים. מציגים אותם באור לא חיובי ובגלל זה הם מפחדים ללכת ליד יהודים".

 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר