הקרוואנים בשטח של ישיבת חברון (צילומים: נריה רוזנר)
הקרוואנים בשטח של ישיבת חברון (צילומים: נריה רוזנר)

גבעת מרדכי: צו הפסקת עבודה לשטח של ישיבת חברון

חלק מתושבי השכונה התלוננו בפני גורמים בעירייה על ביצוע עבודות בשטח ללא היתר. מישיבת חברון נמסר בתגובה: "לא קיבלנו צו הפסקת עבודה"

פורסם בתאריך: 9.8.17 09:34

חלק מתושבי שכונת גבעת מרדכי מנהלים בשבועות האחרונים מאבק כנגד עבודות בנייה בשטח ששייך לישיבת חברון ברחוב חיים הלר בשכונה. לטענת אותם תושבים, שהפנו טענות ותלונות לגורמים שונים בעירייה, באחרונה הוצבו בשטח קרוואנים ללא היתר. עוד טוענים התושבים כי בשטח מתבצעות כריתות עצים ללא היתר.

 

הקרוואנים בשטח של ישיבת חברון (צילום: נריה רוזנר)

הקרוואנים בשטח של ישיבת חברון (צילום: נריה רוזנר)

 

על פי נריה רוזנר, פעיל שכונתי שהעביר באחרונה מספר תלונות לסגן ראש העיר ומחזיק תיק התכנון מאיר תורג'מן, "מדובר על שטח ששייך לישיבת חברון, אשר לאחרונה הונחו בו עוד קרוואנים ורק לאחר שהוצבו במקום הוגשה בקשה להיתר חדש. שלב לאחר מכן הוגשה בקשה להיתר ל־20 קרוואנים, כאשר בבקשה עצמה ציינו שיש להם היתר ל־6 קרוואנים, דבר שהוא לא נכון".

רוזנר מוסיף ומציין כי "בשטח כורתים עצים ומניחים את הקרוואנים באין מפריע. צריך לעצור את האבסורד הזה של עיר קרוואנים בתוך השכונה. פנינו לסגן ראש העיר מאיר תורג'מן, שבודק מול הדרג המקצועי שיש להם אישורים. כאשר ביקשנו לראות את האישורים, התברר לנו שאין כאלה, שאנשי הישיבה רק ביקשו היתר, אבל בפועל אין להם היתר".

בשיחה עם "כל העיר" השבוע מציין תורג'מן כי "ברגע שהתושבים פנו אלי בתלונות, העברתי את הנושא לטיפול הפיקוח על הבנייה והלשכה המשפטית. אלווה את הנושא לטובת שמירה על החוק וסילוק עבירות בנייה ככל שקיימות".

 

הקרוואנים בשטח של ישיבת חברון (צילום: נריה רוזנר)

הקרוואנים בשטח של ישיבת חברון (צילום: נריה רוזנר)

יצוין כי ל"כל העיר" נודע כי ביום רביעי שעבר, 2.8, פנתה חברת מועצת העירייה לורה ורטון למנהל אגף פיקוח ורישוי אופיר מאי עם השאלה הבאה: "האם מבצעי העבודות קיבלו אישור לכריתת עצים? הועבר אלי וידיאו שבו רואים כריתות במקום ואבקש שהפקחים שיגיעו ישימו לב לכך".

בתגובה השיב מאי כי "אין היתר – ומכאן שאין אישור לעבודות חדשות בשטח, וזו הסיבה שהפיקוח יוציא צו הפסקת עבודה".

בתגובה לפנייה אחרת בנושא ציין מאי כי "המנדים (קרוואנים) אשר רואים בתמונה הוצבו בהיתר ואין איתם שום בעיה… הפיקוח ראה כי החלו בעבודות הכשרת שטח (אולי לצורך הצבת מנדים) והכנת ביסוס עבורם. בגין זה אנו נוציא צו הפסקת עבודה. חשוב לדעת כי מדובר בשטח פרטי בבעלות הישיבה, כל העבודות מתוכננות בתוך שטח זה".

מהעירייה נמסר בתגובה: "במקום מוצבים קרוואנים עם היתר משנים קודמות. נכון ליום שני, 7.8, לא הוצבו קרוואנים ללא היתר. ביום חמישי התבצעה בדיקה במקום והוצא צו הפסקת עבודה לעבודות שבוצעו בשטח".

מישיבת חברון נמסר השבוע כי "לא הצבנו שום קרוואנים. כלום. הקרוואנים שנמצאים בשטח קיימים בהיתר עד לא מזמן. כל הזמן היו בשטח שמונה-תשעה קרוואנים".

מדוע העירייה הוציאה צו הפסקת עבודה?
"אנחנו לא קיבלנו צו הפסקת עבודה. בכל מקרה, לא הניחו שום קרוואן בניגוד לחוק. כל מה שיש שם היה שם מלפני שנה, ואני מודיע לך שזאת התגובה שלי ואם תרשמי משהו אחר אתם חשופים לתביעה מאתנו".

ביקשתם בקשה להיתר לתוספת של עוד 20 קרוואנים?
"הגשנו בקשה להיתר מסוים. אני לא רוצה להרחיב יותר מידי בנושא הזה. זה עסק פרטי ושטח פרטי, וזה לא עניין של אף אחד מה אנחנו עושים פה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ג'ורג' סורוס

    כתבה לא קוהרנטית, מתוך השורות עולה שלא הניחו כלום עדיין ללא אישור, אז על מה המהומה? צרות עיין ושנאה תהומית ותו לא. עולה מהכתבה שהקרקע פרטית, לקחו ממישהו משהו? איזה שכנים נהדרים! וחברת מועצה ממר"ץ? תנסו להפריע לערבים… אתם מתוקים כמו כל שונאי יהדות בכל העולם!

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר