(צילום : אמיל סלמן)
(צילום : אמיל סלמן)

בהשקעה של מיליונים: 94 דירות נרכשו לטובת הדיור הציבורי בעיר

הרכישה בוצעה במסגרת המיזוג בין ‘פרזות’ ל’עמידר החדשה’, הליך אשר איפשר את משיכת הכספים מקופת חברת פרזות

פורסם בתאריך: 6.8.17 09:01

החודש הושלם בהצלחה תהליך רכישתן של 94 דירות לטובת זכאי הדיור הציבורי בירושלים, בעלות של 130 מיליון שקלים. הרכישה בוצעה לאחר אישורה של ועדת הכספים של הכנסת למיזוג בין חברת השיכון ‘פרזות’ לבין חברת ‘עמידר החדשה’, הליך אשר איפשר את משיכת 130 מיליון השקלים מקופת ‘פרזות’.

 המיזוג הוא צעד נוסף בתהליך ייעול מנגנון הדיור הציבורי בישראל, כפי שמגדיר זאת משרד הבינוי והשיכון, הפועל לצמצום רשימת הממתינים לדיור ציבורי. רכישת עשרות הדירות בירושלים היא חלק מתהליך רכישה כלל ארצי של כ־1,200 דירות חדשות, ולצידה נוקט המשרד במהלכים נוספים כמו אכלוס כ־600 דירות ריקות על ידי הגמשת קריטריונים, תכנון להקצאת חמישה אחוזים מהפרויקטים של ‘מחיר למשתכן’ עבור הדיור הציבורי, תוכנית ‘משכנתא רוכשת’, ותוכנית להשגת הון לרכישת 1,000 דירות נוספות.

שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, מתייחס לרכישת הדירות לטובת הדיור הציבורי ואומר: “במדינת ישראל שני מיליון אזרחים שלא מצליחים ‘לגמור את החודש’. החלשים מביניהם הם זכאי הדיור הציבורי. כל דירה נוספת שאנחנו רוכשים מיועדת ישירות לאלו הזקוקים לה יותר מכול. אני שמח על כך שהצלחנו להביא לרכישת 94 יחידות דיור בירושלים, שגם יסייעו לאכלוס משפחות נוספות וגם יחזקו את אחיזתנו בעיר הבירה של מדינת ישראל”.

יצוין כי הרכישות בוצעו במחיר הנמוך ב־0.3 אחוז, בממוצע, מהערכות השווי של שמאי המקרקעין שסקרו את הדירות. סכום הרכישה מגלם גם את עלויות שיפוץ הדירות, טרם כניסתן של המשפחות הזכאיות. הדירות נרכשו בשכונות שונות בעיר, בהן ארמון הנציב, גילה, הר חומה, נוה יעקב, פסגת זאב, קרית היובל ורמות, כשמחציתן כבר נמסרו לחברה ואוכלסו על ידי משפחות שהמתינו לפתרונות דיור.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר