ירושלים (צילום: אמיל סלמן)
(צילום: אמיל סלמן)

אחרי שנים: אלפי משפחות ירושלמיות הפכו לבעלים של דירותיהן

רשות מקרקעי ישראל וקק"ל השלימו עסקת חילופי קרקעות ענקית על מנת להפחית בירוקרטיה מיותרת:כ־9,500 דירות ברחבי העיר נרשמו על שם המשפחות שמתגוררות בהן

פורסם בתאריך: 8.9.17 17:32

כ־140 אלף דירות, מתוכן 9,495 בירושלים ועוד 1,448 בבית שמש, שנמצאו על קרקע של קרן קיימת לישראל והוחכרו על הנייר לבעלי הדירות, נרשמות בימים אלה בטאבו על שמם של הדיירים, זאת ללא עלות, כשהמשמעות העיקרית היא ניתוק מהבירוקרטיה של קרן קיימת לישראל ורשות מקרקעי ישראל.

בעבר הקרקעות היו רשומות על שם קק"ל בחכירה ולא היה ניתן להעביר את הבעלות לחוכרים. לכן, היה קושי רב בביצוע הליכים בירוקרטים וקבלת אישורים מרשות מקרקעי ישראל, דבר שהקשה מאוד בביצוע פרויקטים מסוג פינוי-בינוי והתחדשות עירונית. המצב הזה הקשה על החוכרים ועל הוועדות והקשה על מימוש פרויקטים שונים.

 



 

עכשיו, הבעלות בטאבו תהיה על שם החוכר ולכן הביורוקרטיה פוחתת והתהליכים עוברים מהר יותר. בזכות מהלך זה יוכלו חוכרי קק"ל ליהנות מהטבות שניתנו לחוכרים על קרקעות המדינה בעקבות הרפורמה ברשות מקרקעי ישראל. בפועל, בעלי הדירות לא ירגישו הבדל מבחינת תשלום על הדירה, אלא רק במקרים של הליכים בירוקרטים שדרושים מול רשות מקרקעי ישראל, (פינוי בינוי, התחדשות עירונית, בהעברת בעלות, בקבלת משכנתא, ברישום הערת אזהרה בטאבו ובבקשה להיתר בנייה). מעתה ההליכים יהיו הרבה יותר פשוטים ולא יהיה צורך לעבור דרך קק"ל.

 


ירושלים (צילום: יובל טבול)

(צילום: יובל טבול)


 

כאמור, בתים רבים נבנו על אדמות בבעלות המדינה, במסגרת הסכם חכירה שנמשך לרוב 99 שנה. את קרקעות המדינה מנהלת רשות מקרקעי ישראל, ולכן כל פעולה שמתבצעת על הקרקע דורשת את אישורה, ולעתים קרובות כרוכה בתשלום – למשל בהעברת בעלות, בקבלת משכנתא, ברישום הערת אזהרה בטאבו ובבקשה להיתר בנייה. הרשות מנהלת גם קרקעות השייכות לקק"ל. את הקרקעות של קק"ל. מי שביתו בנוי על קרקע כזו לא היה יכול עד עתה ליהנות מהרפורמה, בעקבות החלפת הקרקעות גם הבעלות על אותם 140 אלף נכסים תעבור לדיירים.

 


 

העברת הבעלות ורישום הזכויות בטאבו יבוצעו באופן ממוחשב ללא צורך במעורבות של הדיירים. רשות מקרקעי ישראל תשלח אליהם מכתב עם הסבר על המהלך. המהלך הינו יוזמה של שר האוצר משה כחלון, יו"ר מועצת מקרקעי ישראל, הקרן הקיימת והטאבו במשרד המשפטים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר