מאיר תורג'מן (צילום: ארנון בוסאני)
מאיר תורג'מן (צילום: ארנון בוסאני)

מאיר תורג'מן: "יש תנופת בנייה אדירה בירושלים וזו רק ההתחלה"

תורג'מן, סגן ומ"מ ראש העיר, מחזיק תיק התכנון, מוסיף ומציין "נמשיך להגיש תוכניות לבנייה בכל רחבי העיר, בין אם בפרויקטים רגילים ובין אם בפרויקטים של התחדשות עירונית"

פורסם בתאריך: 19.7.17 10:47

זהירות, כאן בונים. זו התחושה שמתקבלת בשיחה עם סגן ומ"מ ראש העיר מאיר תורג'מן, מחזיק תיק תכנון ובנייה, שמספר בהתלהבות על מגוון פרויקטים ברחבי העיר שאושרו ממש השבוע בוועדה המחוזית לתכנון.

"בשנה האחרונה יש תנופת בנייה אדירה בירושלים", אומר תורג'מן ומוסיף: "וזו רק ההתחלה. אנחנו נמשיך להגיש תוכניות לבנייה בכל רחבי העיר, בין אם בפרויקטים רגילים ובין אם בפרויקטים של התחדשות עירונית. כמו שכבר אמרתי בעבר, העירייה מקדמת תוכניות בנייה בכל רחבי העיר ולכל המגזרים שחיים בירושלים. הבטחנו שתוכניות בנייה בשכונת גילה ובפסגת זאב יאושרו וכך באמת קרה. הוועדה המחוזית אישרה אתמול את התוכניות שלנו לבניית 365 יחידות דיור ברחוב המרגלית בגילה. זה פרויקט ענק שכולל הקמת שני מגדלים בני 30 קומות ועוד מספר בניינים בני שש קומות כל אחד.

"בנוסף אושרה התוכנית לבניית 274 יחידות דיור על ציר הרכבת הקלה בפסגת זאב. בתוכנית הזו, שממוקמת בשדרות משה דיין, יוקמו ארבעה מגדלים בני 18 קומות ובניין נוסף בן 18 קומות".

מרכז מסחרי נוה יעקב (הדמיה: סלמה מילסון ארד | אבנר סימון - אדריכלים ומתכנני ערים)

מרכז מסחרי נוה יעקב (הדמיה: סלמה מילסון ארד | אבנר סימון – אדריכלים ומתכנני ערים)

 

בנייה למגורים היא לא הדבר היחיד שמעסיק את תורג'מן בתפקידו כמחזיק תיק התכנון. תוכנית נוספת שקודמה על ידו ואושרה בוועדה המחוזית היא לשדרוג המרכז המסחרי בנוה יעקב.

התוכנית, כך לדברי תורג'מן, חשובה מאוד מכיוון ש"המרכז המסחרי בנוה יעקב מיושן והיה צריך לעבור שדרוג מזמן. הפרויקט הזה יוסיף לנוה יעקב כ־4,000 מ"ר שטחי מסחר ותעסוקה, חניות וגם יחידות דיור שייבנו מעל למרכז המסחרי החדש".

תחום נוסף שמעסיק כיום את מחלקות התכנון השונות בכיכר ספרא הוא התחדשות עירונית. לצורך כך, כידוע, הוקמה המנהלת להתחדשות עירונית בחברת מוריה, שפועלת בשיתוף מלא של העירייה וזוכה לתמיכה גדולה מצדו של תורג'מן.

הדמיית תוכנית פינוי-בינוי ברחוב שטרן בקרית היובל (הדמיה: דלה פרגולה אדריכלים)

הדמיית תוכנית פינוי-בינוי ברחוב שטרן בקרית היובל (הדמיה: דלה פרגולה אדריכלים)

 

רק לפני שבועיים ערכה המנהלת להתחדשות עירונית סיור מקיף לראשי העירייה ולארגון בוני ירושלים והסביבה במתחמי התחדשות עירונית בדרום העיר. "זהו נושא חשוב מאין כמוהו", מדגיש תורג'מן, "התחדשות עירונית זו הדרך היחידה שלנו לשדרג את השכונות הוותיקות, שרובן נבנו לפני 60-50 שנה, ובמקביל להוסיף יחידות דיור חדשות, דבר שיסייע להשאיר בעיר את המשפחות הצעירות שמשוועות לדירות".

תורג'מן מוסיף ומציין כי "אני הולך להקים מחלקה נפרדת שתתעסק רק בתמ"א 38, כשהמטרה היא לחסוך את כל הבירוקרטיה שמלווה פרויקטים מסוג זה. אנחנו רוצים לעודד את התושבים ולעודד את היזמים להגיש בקשות להתחדשות עירונית וזו אחת הדרכים. בשבוע שעבר עשיתי סיור עם ראש העיר וארגון הקבלנים בקרית היובל וסיירנו בפרויקטים של תמ"א 38 ושל פינוי-בינוי. ראש העיר ואני הודענו לקבלנים שאנחנו פותחים להם מסלול ריצה, לא מסלול חוסך בירוקרטיה אלא מסלול ריצה לקדם את התכניות הללו".

למה צריך לפתוח מחלקה ייעודית לתמ"א 38?
"כדי להקטין את הבירוקרטיה ולחסוך מאנשים את הטרחה, שיצטרכו ללכת ולבוא. היום בנאדם נכנס למחשב ומגיש את התכנית. יש לנו פרק זמן שאנחנו חייבים לתת לו תשובה ולהביא אותו לוועדה. אם כל המסמכים תקינים, מדובר על עניין של שלושה חודשים לקבלת היתר לתמ"א 38. זאת המגמה שלי ולשמחתי יש לי שותפים טובים כמו ראש העיר ומהנדס העיר, שדוחפים ומקדמים את ההתחדשות העירונית".

פרט לנושא התכנון והבנייה תורג'מן, לדבריו, מנסה לסייע לצעירים הירושלמים בפתיחת מקומות בילוי חדשים. "ממש באחרונה הצלחתי לפתוח שני מתחמי בילוי בתלפיות", הוא אומר ומוסיף: "האחד במתחם טריומף והשני ברחוב הסדנא. אלו מקומות שפועלים בסופי שבוע תחת כיפת השמיים ומהווים אופציה נוספת לבילוי בעיר גם בערבי שבת".

תורג'מן מוסיף ואומר כי "פניתי בנושא אל הרבנים וביקשתי מהם שלא יערימו קשיים. הסברתי להם שהנושא הזה חשוב מאין כמוהו מכיוון שהצעירים שלנו ייצאו לבלות בכל מקרה, ואם לא יהיה להם מקומות בילוי בעיר אז הם יעשו זאת מחוץ לעיר, ואז קיימת סכנה לביטחונם בזמן החזרה אחרי בילוי ארוך וסוער, שמלווה לרוב בשתיית אלכוהול. לשמחתי קיבלתי תגובות אוהדות והמיזמים הללו יצאו לדרך".

מציב גבולות לחרדים - ניר ברקת (צילום: אמיל סלמן)

מציב גבולות לחרדים – ניר ברקת (צילום: אמיל סלמן)

 

תורג'מן מתייחס גם לפרסומים האחרונים שיצאו מכיכר ספרא אודות שיחות סגורות וקשות שניהל ראש העיר ברקת עם הגורמים החרדים בעירייה, שבהם אמר ברקת, בין השאר, כי "לא אתן לפגוע בצביון השכונות החילוניות".

"אני מאוד מקווה שהדברים של ראש העיר יחזיקו מים ויקבלו ביטוי בשטח", הוא אומר. "בינתיים, מה שקורה בפועל הוא שרק הציבור המסורתי והציבור החילוני מתפשרים וזה לא יכול להימשך. מאז שניר ברקת הפך לראש העיר החרדים קיבלו מענה להרבה מאוד מהצרכים שלהם. בעיר הזאת צריכים כולם לחיות ביחד וצריכה להיות הרבה סבלנות וסובלנות האחד כלפי השני. בסופו של יום כולם צריכים להבין שזו עיר אחת ולכן כולם צריכים לגלות הרבה התחשבות והבנה לגבי הצרכים של האחר".

לסיכום מדגיש תורג'מן כי "כפי שכבר אמרתי בעבר לא אחת – אם ניר ברקת לא יתמודד לקדנציה נוספת אני מתכוון לרוץ לראשות העיר ואני בטוח שאבחר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. שמואל

    מכרתם את נוה יעקב לליתאים בושה לך ולראש העיר אין לילדים בני 4גן דתי בנוה יעקב הכל בידי הליטאים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר