תחנת יצחק נבון, בנייני האומה ירושלים - הדמיה
תחנת יצחק נבון, בנייני האומה ירושלים - הדמיה

הנה באה הרכבת המהירה לירושלים

הנה באה הרכבת המהירה לירושלים

פורסם בתאריך: 24.9.17 12:58

בין הרים ובין סלעים תטוס הרכבת בקרוב מאוד. על גבי 8 גשרים ובתוך 5 מנהרות. מסלול הרכבת, יהיה מירושלים ועד תחנת הרצליה. אורך המסלול מבניני האומה לתחנת ההגנה בת"א נאמד ב- 57 ק"מ והוא יארך כ- 30 דקות. קו הרכבת המהירה לירושלים נחשב למגה פרויקט לאומי. הוא מהגדולים ביותר במדינה ובתוכנית הפיתוח של רכבת ישראל. מטרתו לחבר את השפלה עם ירושלים. קו הרכבת צפוי לשפר את מצבה התחבורתי של ירושלים ולאפשר לאלפי תושבים הנוסעים מדי יום לירושלים וממנה, להגיע במהירות ובנוחות לאזור גוש דן. את הפרויקט מלווים לאורך השנים, כ- 700 מהנדסים ומאות אנשי מקצוע מחברות שונות. הפעילות מתבצעת בשלול משמרות סביב השעון. אנשי רכבת ישראל טוענים, שיעמדו בלוחות הזמנים ובפסח הבא הרכבת תפעל. עלותו של הפרויקט כ- 7 מיליארד ₪. תוואי המסלול, כולל שלושה מקטעים שאורכם הכוללת 57 ק"מ. שני המקטעים הראשונים משמשים כיום את קו הרכבת מת"א למודיעין ואורכם כ- 19 ק"מ. המקטע השלישי והחדש, יוצא מכפר דניאל לכיוון ירושלים. במסלול החדש חמש מנהרות ושמונה גשרים. מכיוון שהרכבת חשמלית ולמניעת עומס, הקפידו המתכננים שתוואי המסילה יהיה בזווית שיפוע קטנה במיוחד כ- 3% ובכך למנוע עומס על המנועים. לאור זאת, הרכבת, תגיע לתחנת יצחק נבון בבניני האומה בירושלים, לעומק של 80 מ' מתחת לאדמה. הנוסעים בירושלים, ירדו לרציפים באמצעות דרגנועים ומעליות.

תחנת יצחק נבון, בנייני האומה ירושלים - הדמיה

תחנת יצחק נבון, בנייני האומה ירושלים – הדמיה

זמן הנסיעה מתל אביב לירושלים, יעמוד על 30 דקות בלבד, כאשר המהירות המתוכננת תעמוד על 160 קמ"ש. באשר לתדירות, הכוונה להפעיל ארבע רכבות בשעה לכל כיוון בשעות השיא.
הפרויקט כולל חמש מנהרות, חלקן כפולות, באורך כולל העומד על כ-38 קילומטרים וכן 8 גשרים כפולים באורך כולל של כשבעה וחצי קילומטרים.
המנהרות– 5 מנהרות במסלול המנהרות נכרתו באמצעות מכונת (TBM Tunnel Boring Machine) שפעלה במשך 24 שעות ביממה ובקצב כריה של 22 מטר ביום וכ- 500 מטר בחודש.
מנהרה מס' 1- מלטרון עד שער הגיא. המנהרה באורך של כ-3.5 ק"מ.
מנהרה מס' 2- משער הגיא לנחל יתלה, מדובר בשתי מנהרות, באורך כולל של 1,200 מטר.
מנהרה מס' 3- מנחל יתלה לאזור מבשרת ציון. המנהרה נחשבת לארוכה ביותר בישראל. שתי מנהרות באורך של כ-11.6 קילומטרים, בין נחל יתלה ועד לנחל חלילים, מזרחית למבשרת ציון.
מנהרה מס' 4- מאזור הכניסה לירושלים (גינות סחרוב) ועד לרציפי תחנת הרכבת 80 מטר מתחת לפני הקרקע (תחנת יצחק נבון- האומה). המנהרה אחודה, ובתוכה צמד מסילות רכבת באורך של כ – 2.6 ק"מ, אשר מתפצלת בחלקה המזרחי לשתי מנהרות המגיעות אל שתי אולמות התחנה שהינם באורך כולל של כ –
320 מ'.
הגשרים– 8 גשרים לאורך תוואי הרכבת בפרויקט הקו המהיר לירושלים.
גשר 6- אורכו של הגשר כ- 1,250 מטר, וזהו הגשר הארוך ביותר בישראל. הגשר נבנה בסמוך למחלף לטרון מעל נחל איילון. זהו גשר כפול כאשר על כל מסילה תיסע רכבת לכיוון אחר.
גשר 8- אורכו 155 מטר. הוא עובר מעל נחל יתלה. הגשר מתחיל בקצה המזרחי של מנהרה 2 המובילה מכיוון עמק איילון ומסתיים בכניסה למנהרה 3. לצורך שמירה מרבית על אזור נחל יתלה, הגשר הכפול בוצע בשיטת היציקה המאוזנת והוא עומד על ניצב מרכזי אחד בלבד, כל זאת על מנת למזער פגיעה בערכי טבע ושמורות נוף.
גשר 10- הגשר הינו הגבוה ביותר בישראל כ-95 מטרים ובאורך של כ-980 מטרים. מיקומו מעל עמק הארזים הסמוך לשכונת רמות בירושלים.
חושבים ירוק– פרויקט הרכבת, נבנה במחשבה על סביבה ירוקה ושמירה על הנוף הטבעי. אנשי רשות שמורות הטבע, ושוחרי איכות הסביבה עקבו בדאגה אחר שלבי הביצוע. הם דרשו להקפיד על הנוף ועל בעלי החיים באזור. אנשי הרכבת מציינים כי התהליך היה מורכב וכרוך בעלויות רבות. בסמוך לתוואי הקפדנו לכסות באדמה טבעית ואיך לשתול עצים וצמחים רבים ובכך השלמנו את הנראות הטבעית במקום.
תחנת הרכבת המרכזית בירושלים על שם יצחק נבון

הקטר שיוביל את הרכבת- TRAXX מתוצרת בומברדייר, בהנעה חשמלית ומגיע למהירות של 160 קמ"ש

הקטר שיוביל את הרכבת- TRAXX מתוצרת בומברדייר, בהנעה חשמלית ומגיע למהירות של 160 קמ"ש

הקמת מבנה תחנת ירושלים על שם יצחק נבון (תחנת האומה), עומד לקראת סיום העבודות, שכוללות את כריית הפיר הראשי והמערכת התת-קרקעית שהיא בעומק של 80 מטר מתחת לאדמה, וחיבורה לאולמות הרציפים התת קרקעיים. התחנה העילית, בגודל 72 אלף ממ"ר תוביל לתחנה הקרקעית שבה רציפי הרכבות. התחנה מתאפיינת במבנה תת קרקעי מודרני, המורכב ממנהרות, מסדרונות ופירים. המבנה כולל ארבעה רציפים באורך של 320 מטרים כל אחד. מבנה התחנה העילי מתאפיין בטכנולוגיית בנייה חדשנית. הנוסעים יעלו וירדו למבנה התחנה באמצעות שלוש מעליות גדולות וארבעה דרגנועים, שיובילו אותם בתוך מספר שניות אל המפלסים העליונים או התחתונים, של התחנה. כל מעלית מכילה 33 נוסעים. המערך הבטיחותי של התחנה, תוכנן על פי אמות מידה בינלאומיות מחמירות ביותר והוא נותן מענה לשהותם של כ- 4,000 נוסעים בבטחה בעת ובעונה אחת. בסמיכות לתחנה, יבנה מתחם חניה שיכיל 1,200 חניות תת קרקעיות. תדירות תנועת הרכבות בשלב ראשון מתוכננת ל- 4 רכבות לכל כיוון בשעה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ניר

    נאמר שאלפי ירושלמים רוצים ליסוע עם הרכבת לנתב"ג, איך בדיוק הם יגיעו לתחנת הרכבת יצחק נבון? האם ישנה שם חניה למאות מכוניות בו זמנית?

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר