החגיגות של נורדיה, מומי דהאן (צילום: אורן בן־חקון)
החגיגות של נורדיה, מומי דהאן (צילום: אורן בן־חקון)

בנורדיה מסמנים אופק: “אנחנו רוצים להיות פקטור גם בליגה א’”

נורדיה והבעלים מומי דהאן חוגגים עלייה היסטורית, אחרי 0:5 על בית שמש. הספונסר כבר מביט קדימה: “אנחנו מכוונים לצמרת הגבוהה”

פורסם בתאריך: 14.4.17 16:43

המשימה הושלמה. בית”ר נורדיה עלתה לליגה א’ לאחר מאבק מפרך בעירוני קרית מלאכי לאורך עונה שלמה. פרץ השמחה ביום שישי שעבר, בסיום משחק הניצחון מול בית שמש, ביטא היטב את מה שהרגישו אנשי נורדיה: מצד אחד הקלה גדולה על שעמדו ביעד שהציבו לעצמם, ומצד שני אושר עילאי.

במשחק עצמו, מיותר כמעט לציין, קבוצת האוהדים הביסה בקלות 0:5 את האורחים מבית שמש משערים של אליאור משלי (דקה 8), אסף לוי (71), לצד שלושער של החלוץ אדם מזרחי (78, 88, 90), שנתן את האות לחגיגות על הדשא וביציעים, לעיני 4,000 אוהדים נלהבים – כמות שלא רואים בכל יום בליגות הנמוכות.

החגיגות של נורדיה, מומי דהאן (צילום: אורן בן־חקון)

החגיגות של נורדיה, מומי דהאן (צילום: אורן בן־חקון)

“פשוט כיף לראות את כל הקהל הזה”, אמר המאמן עמית ברבש בהתרגשות לאחר המשחק ל”ספורט כל העיר”. “לבוא באמצע שנה לקבוצה, לעשות שינויים, להכניס את ה’אני מאמין’ שלך בפרק זמן כזה קצר, לקבל החלטות כמה שיותר מהר… זאת היתה חצי עונה לא קלה. שמח שזה הצליח ואנחנו עם הפנים קדימה.”

שחקן נוסף שהתרגש מאוד הוא אביתר ברוכיאן, שמלווה את הקבוצה מיום הקמתה בליגה א’. “יש התרגשות גדולה, אנחנו שמחים. האמנתי שנעשה את זה”, הוא אומר ל”ספורט כל העיר”. בשלב מסוים היה נראה כי נורדיה במשבר עמוק ולא תצליח לעמוד בזה, אבל ברוכיאן נותר מאמין, למרות שחלק מהשחקנים היו סקפטיים. “לא כולם באו עם אמונה שלמה אחרי ההפסד לאשדוד”, הוא מציין בגילוי לב, “אבל השינוי התחיל באילת. אני האמנתי שאפשר לחזור מזה והצלחנו, הרבה בזכות הקהל המדהים שתמך בנו לאורך כל העונה”. ומה התוכניות לעתיד של ברוכיאן? “אני כאן כל עוד ירצו אותי”, ומוסיף: “טוב לי בנורדיה. אני שמח בעיקר בשביל החבר’ה שהקימו את המיזם, שלא ידעו אם נגיע לאן שהגענו. עכשיו הם רואים שהצלחנו, אז יש להם שאיפות להגיע רחוק”.

החגיגות של נורדיה (צילום: אורן בן־חקון)

החגיגות של נורדיה (צילום: אורן בן־חקון)

“התחושות אדירות”, אומר הקשר שי ניסים, אחד השחקנים הבולטים במועדון שלא שיחק מול בית שמש בגלל פציעה, בשיחה עם "ספורט כל העיר”. “אנשים משקיעים במועדון לילות כימים”, הוא מציין ומספר על הקשיים: “חודש וחצי אחורה היינו רגל וחצי באדמה. ידענו שאם נעשה רצף של חמישה ניצחונות זה יעלה אותנו, למרות שזה לא יהיה תלוי בנו. אין מתוק מזה!”

“אני מאושר מאוד. עבדנו קשה וגם כשהיה פער של חמש נקודות מקרית מלאכי האמנו ולא ויתרנו”, אמר בהתרגשות הבלם פרדי ציון בשיחה עם “ספורט כל העיר”, והוסיף: “עשינו עלייה מטורפת. כבשנו הכי הרבה גולים וקיבלנו הכי פחות שערים. אני פשוט נמצא בחלום, כיף להיות במועדון הזה”.

אחרי המשחק המשיכו השחקנים, הצוות המקצועי וההנהלה, עם הספונסר הראשי מומי דאהן, לפאב “חצי תוכי” וחגגו שם שעות רבות את ההישג עם אוהדי הקבוצה. עוד קודם לכן, במחצית המשחק, נערך טקס מרגש לשחקן העבר של בית”ר ירושלים ויקטור לוי.

החגיגות של נורדיה (צילום: אורן בן־חקון)

החגיגות של נורדיה (צילום: אורן בן־חקון)

“זו תחושה אדירה של סיפוק”, אמר איציק אלפסי, יו”ר העמותה ומי שעומד מאחורי המיזם. “עברנו עונה קשה מאוד עם הרבה רגעי משבר שמהם מועדונים אחרים יכולים לקרוס, כמו קרית מלאכי, שבגלל משברים פנימיים שקרו בתוך המועדון פיספסו את העלייה. זה מוכיח את העוצמה של המועדון. העלייה זה החותמת הרשמית לעונה הזו. אני גאה בכולם”.

דיברת על רגעי משבר. למה אתה מתכוון?

“אני חושב שהמשחק ברהט, שהיה בתנאים של שלולית אחת גדולה, היה נורא. זה יצר חוויה קשה, אבל מעצבת. היו עוד רגעים קשים העונה, כמו התיקו במודיעין: איבדנו את המקום הראשון והרגשתי שמשהו בקבוצה מת, היה שקט כזה שלא חוויתי בנורדיה כי אנחנו מועדון מאוד חי. גם ההפסד לאשדוד שאחריו מלאכי פתחו פער של 5 נקודות היה רגע של משבר, אבל הצלחנו להתגבר על הכול”.

והחלפתם גם מאמן.

“מגיע קרדיט למשה סלמי שבנה את הקבוצה. באותה נקודת זמן, אחרי מודיעין, צריך היה לקרות שינוי במערכת, ואני שמח שהחיבור עם עמית ברבש הוכיח את עצמו, למרות שזו היתה החלטה לא פשוטה. חלק מהעניין של מערכת הוא לקבל החלטות לא קלות ולא פופולריות”.

החגיגות של נורדיה (צילום: אורן בן־חקון)

החגיגות של נורדיה (צילום: אורן בן־חקון)

עכשיו אתם עם הפנים לליגה א’. מהן המטרות שלכם?

“אנחנו רוצים לחזק את היסודות והבסיס, והכוונה היא לפתח יותר את מחלקת הנוער ועוד יותר את החיבור לקהילה בירושלים, שזה לא פחות חשוב מהמטרות המקצועיות”.

לפי התוכניות של ראשי נורדיה, ובהם הספונסר המרכזי מומי דהאן, המנהל המקצועי משה בן הרוש והיו”ר אלפסי, ברבש ימשיך לעונה נוספת. מאחורי הקלעים, כבר החלו ההכנות לעונה הבאה, כולל שיחות ראשוניות עם שחקנים פוטנציאליים.

“ליגה א’ היא ליגה ברמה גבוהה מאוד, שלא נופלת מהלאומית”, מציין ברבש בשיחה עם “ספורט כל העיר” ומוסיף: “יש שם המון כסף ושחקנים מצוינים. מוקדם מדי לדעת לאן נורדיה הולכת. הקהל הזה יחליט לאן הוא רוצה ללכת. אני אבצע מה שההנהלה תגיד. יחליטו שרוצים להתמודד על עלייה – נתמודד על עלייה. יחליטו שרוצים לבנות קבוצה – נבנה קבוצה. אנחנו תלויים במה שהקהל רוצה”.
“עברנו שנה של רכבת הרים”, אומר מומי דהאן, הספונסר הראשי ואחד ממקבלי ההחלטות המרכזיים במועדון. “היינו במקומות גבוהים ופתאום ראינו איך הכול נמוג”. דהאן מספר מה הוא מצא בנורדיה דווקא כשהכול הלך הפוך: “הקהל והאנשים בקבוצה לא הפסיקו לתמוך אחד בשני. אצלנו זה היה אחדות ומשפחה אחת גדולה. יש לנו חוסן מנטאלי”. דהאן מסתכל כבר קדימה: “קבענו להיפגש אחרי פסח לתוכניות עבודה לשנה הבאה. אנחנו רוצים להיות פקטור בליגה א’. אנחנו לא יודעים מול מי נתמודד, אבל מכוונים לצמרת הגבוהה. מה שחשוב לנו זה לבסס את התשתיות שלנו, דברים שקצת הזנחנו השנה בגלל המטרה שהיתה לנו: לעוף מליגה ב’”.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר