בני בן זקן מאמן בית"ר ירושלים, ברק בכר מאמן הפועל באר שבע (צילומים: שרון בוקוב, ניר קידר)
בני בן זקן מאמן בית"ר ירושלים, ברק בכר מאמן הפועל באר שבע (צילומים: שרון בוקוב, ניר קידר)

בית”ר מחכה לבאר שבע: “זה המבחן האמיתי שלנו”

בבית וגן סופרים את הימים עד למפגש נגד האלופה בעוד עשרה ימים: “אפשר כבר להרגיש את התכונה באוויר”

פורסם בתאריך: 16.11.17 13:09

“מצפה לנו משחק מאוד קשה מול קבוצה מצוינת. אנחנו יודעים שלא יהיה לנו קל. יש עוד עשרה ימים למשחק ולפי קצב מכירת הכרטיסים נראה שהקהל שלנו מאוד מחכה לזה. אי אפשר שלא להרגיש את התכונה באוויר”. כך מתאר שחקן בבית”ר את התחושות בבית וגן לקראת המשחק נגד הפועל באר שבע (שני, 27.11, 21:00 בטדי).

בית"ר ירושלים, מלבד המטרה להשיג שלוש נקודות יקרות שייתנו הרבה שקט והמון דחיפה להמשך העונה, רוצים מאוד לשבור את ‘מחסום באר שבע’, כשהקבוצה לא ניצחה את האלופה במסגרת הליגה מאז 13.4.13, אז אבי ריקן סידר ניצחון 0:1.

“נגד באר שבע זה המבחן האמיתי שלנו”, מציין שחקן שני בבית”ר. “אסור לנו לעשות טעויות. הפגרה באה לנו בזמן, כדי שנוכל לתקן את הטעויות ולעבוד על משחק ההגנה שלנו. אנחנו יודעים שאם נפסיד, באר שבע יכולה לפתוח פער של שש נקודות מאיתנו, וזה יכול להוביל לסחרור כפי שהיה אחרי הפועל חיפה. לכן אנחנו חייבים לנצח”.

ומה לגבי האלופה? דווקא לאחר פתיחת עונה לא טובה של באר שבע, עם משברים פנימיים שכללו פציעות של שחקנים וסאגת ההשעיה של שיר צדק, עושה רושם שהקבוצה מתחילה להתחבר, והיא מצליחה לרשום רצף של ניצחונות חשובים מבחינתה. כעת היא מגיעה לטדי כשהיא הקבוצה העדיפה בעיני לא מעט אנשים.


בני בן זקן (צילום: שרון בוקוב)

משימה לא פשוטה – בני בן זקן (צילום: שרון בוקוב)


“אני חושב שבאר שבע פייבוריטית למשחק הזה. יש תחושה חזקה שהם עברו את התקופה הלא טובה שהם היו בה”, טוען שחקן העבר ופרשן ההווה תום בנאדו. “שחקנים מתחילים לחזור מפציעות, הם הרבה יותר קבוצתיים מאשר בית"ר ירושלים מבחינת האיזון בין החלק ההתקפי לחלק ההגנתי, בעיקר לאחר שוויטור חזר. צריך להוסיף לזה את החזרה של נוואקמה לכושר. בסך הכול באר שבע היא קבוצה חזקה ועוצמתית יותר מבית"ר”.

“אין ספק שלהפועל באר שבע יש הרבה יותר ניסיון מזה שיש לשחקני בית"ר ירושלים, היא אחרי שתי אליפויות והיא חוזרת לאט-לאט ליכולת טובה”, מוסיף שייע פייגנבויים. “היא התחילה את העונה לא טוב, גמגמה, והיו לה רבים פצועים, אבל באר שבע נראית בשלה עכשיו ובכיוון הנכון. השחקנים קיבלו ביטחון ומתחילים להידבק, יש מלחמה גדולה על ההרכב וזה בעצם סוד ההצלחה של באר שבע”.

מנגד, יש מי שחושב שבית"ר יכולה להפתיע את באר שבע. “אני חושב שהפעם יחסי הכוחות שקולים”, אומר דני נוימן. “באר שבע בקו עלייה, אבל אסור לשכוח שהמשחק בטדי, ולמעלה מ-20 אלף אוהדי בית"ר יהיו ביציעים. זו תוספת כוח מאוד משמעותית. אני מאוד מקווה בשביל בית"ר שהמאמן יידע לרסן קצת את השחקנים ושלא תהיה אותה ההפקרות שהיתה במשחקים האחרונים”.

ומיהם שחקני המפתח? לשלשות הפרשנים יש תשובה אחידה – עידן ורד בצד של בית"ר ירושלים ואנתוני נוואקמה של הפועל באר שבע.

כך או כך, פגרת השזרוע אפשרה חופש לא קצר לשחקני שתי הקבוצות, כשאלו של הפועל באר שבע סיימו אותו מוקדם יותר מאשר של בית”ר, שכן לקבוצה מבירת הנגב מצפה משחק השלמה במוצאי שבת נגד הפועל עכו, כשכל תוצאה פרט להפסד תעלה אותה למקום השני על חשבון בית”ר.

 

בבית”ר, יש לציין, עסוקים בינתיים בניסיון לשווק את המשחק ולמכור כמה שיותר כרטיסים, כשאחרי ההסתערות שהיתה על הכרטיסים בימים הראשונים, בהם הבטיחו את מקום כ־12 אלף צופים (כולל 5,000 מנויים), הרי שבשבוע האחרון חלה האטה משמעותית בקצב מכירת הכרטיסים.

בבית וגן יודעים לספר שנכון לשבוע האחרון נמכרו למעלה מ־8,000 כרטיסים ליציעים של אוהדי בית”ר, שאליהם יש לצרף כאמור עוד כ־5,000 מנויים. בנוסף, בית”ר הקצתה כ־3,500 כרטיסים לאוהדי הפועל באר שבע, שסביר להניח שיימכרו כולם, מה שאומר שכ־16,000 אלף אוהדים כבר הבטיחו את מקומם במשחק.

סיבה אפשרית להאטה בקצב המכירה היא אולי המחיר. בשונה מהמשחקים עד כה, שבהם עמד מחיר הכרטיס על 60 שקלים, לקראת באר שבע המחיר קפץ ל־100 שקלים למבוגר, כשהמחיר לנוער/חייל/אישה/סטודנט יהיה 60 שקלים.


אוהדי בית"ר ירושלים (צילום: שרון בוקוב)

מחכים בקוצר רוח – אוהדי בית"ר (צילום: שרון בוקוב)


מחירי הכרטיסים העסיקו את אוהדי בית”ר, שחלקם מצדדים בהחלטה להעלות את המחיר ואילו אחרים זועמים על ההתייקרות.

“הרצון שלנו הוא שיגיע כמה שיותר קהל”, אומר גורם בכיר במועדון, ומתייחס גם למחירי הכרטיסים: “כמו שהקהל שלנו מצביע ברגליים ומגיע למשחקי חוץ, שם גובים ממנו סכום גדול יותר של כסף והוא עדיין ממלא את היציעים, ככה צריך להיות גם במשחקי הבית הנחשבים והנבחרים שלנו. מעבר לכך, לכולם היתה אפשרות לקנות מנוי מוזל בסכום של 650 שקלים, אז הם לא צריכים להתלונן. אנחנו הקבוצה היחידה מבין הקבוצות הגדולות שמכרה עד תחילת נובמבר מנוי בסכום כזה נמוך. הסיבה למחירים הגבוהים היא אך ורק הוצאות התפעול שדורש משחק שכזה: עלויות שיטור, אבטחה, מחסומים, מערך שאטלים עבור הקהל הרחב”.

והאוהדים? אלה שכבר רכשו כרטיסים מחכים למשחק בקוצר רוח ומנסים לשדל ולשכנע את חבריהם להבטיח את מקומם באצטדיון, כשגם בקבוצה עושים מאמץ להביא עוד אוהדים למשחק. “האצטדיון חייב להיות מלא ב־25 אלף אוהדים שלנו, לכל הפחות”, מצהיר גורם בבית וגן. “זו המטרה וזהו הרצון שלנו, שהאצטדיון יהיה מלא. אנחנו קוראים לקהל לבוא ולתמוך בנו”.

ל”ספורט כל העיר” נודע כי בארגון האוהדים לה פמיליה מתכננים קבלת פנים חמה עבור שחקני בית"ר, אך גם שם נשמעות ביקורות בנוגע לעלות הכרטיסים למשחק. “אנחנו מתכוננים למשחק הזה במלוא הכוח והמרץ”, אומר אוהד המזוהה עם לה פמיליה, “ומקווים שהנהלת הקבוצה לא תטיל סנקציות על הקהל כמו שהטילה עליו מתחילת השנה, כדי שהתפאורה הראויה שהכנו לא תיפגע. מכירת הכרטיסים ממש לא מאכזבת – יש כמות גדולה מאוד של אוהדים שהבטיחו את מקומם”.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר