משה בן ארוש (צילום באדיבות בית"ר נורדיה)
משה בן ארוש (צילום באדיבות בית"ר נורדיה)

בן ארוש: "לא הצהרנו שנעלה ליגה, אבל השמיים הם הגבול"

המנהל המקצועי של נורדיה, משה בן ארוש, מדבר על העונה החדשה וגם על האחות הגדולה: "אלי כהן טעה טעות חמורה"

פורסם בתאריך: 24.9.17 11:42

מנהלה המקצועי של בית"ר נורדיה, משה בן ארוש, שחקן העבר של בית"ר, פתח את עונתו הרביעית בקבוצת האוהדים ולמעשה נמצא בקבוצה מאז הקמתה. בן ארוש, בן 55, דומיננטי יותר השנה בהשוואה לשנים קודמות ומעורב יותר בתהליך בניית הקבוצה, לצד המאמן עמית ברבש.

"בנינו קבוצה מאוד מוכשרת", הוא מספר בראיון ל"ספורט כל העיר". "חיפשנו שחקנים שיכולים לרוץ איתנו כמה שנים, לטווח ארוך. לאט-לאט תהיה פה קבוצה טובה שתוכל לרוץ יפה. הרעיון הוא שלא נצטרך בכל שנה לחפש הרבה שחקנים, ושלא תהיה תחלופה רבה".

אתה מרוצה מהסגל שבניתם?
"תמיד אפשר לשאוף ליותר. בנתונים הקיימים בנינו קבוצה די טובה. הרבה מאוד שחקנים רצו לשחק אצלנו השנה, אבל בחרנו בקפידה את אלו שמתאימים לנו".

משה בן ארוש (צילום באדיבות בית"ר נורדיה)

משה בן ארוש (צילום באדיבות בית"ר נורדיה)

איך היחסים עם המאמן עמית ברבש? חיפשת מאמן אחר בקיץ.
"אני זה שהבאתי את עמית ברבש לנורדיה. אני גיליתי אותו וזרעתי את הזרעים. אני מאוד מרוצה, למרות מה שאומרים מסביב. רציתי להביא את המאמן שהכי מתאים לקבוצה, מאמן מנוסה שיכול להביא שחקנים לליגה הזאת, ולא פסלתי לרגע את עמית. אין לו ניסיון בליגה א', וזה המינוס היחידי, אבל נכון לעכשיו הוא מדביק את הפער בצורה מדהימה".

איך הקבוצה נראית עד עכשיו בעיניך?
"זו קבוצה שעובדת מאוד קשה וזה נזקף לזכותו של עמית, שגיבש צוות מקצועי וסגל שחקנים טוב. אנחנו נותנים למאמן ולשחקנים את כל התנאים האפשריים, ולהם נותר רק להתרכז בכדורגל. אי אפשר יהיה להאשים שום דבר במקרה של חוסר הצלחה. בתחילת השנה דיברתי עם השחקנים והסברתי להם שעד עכשיו המטרה היתה לעלות ליגה מדי שנה, כדי לברוח מהליגות הנמוכות. השנה זה אחרת: אנחנו רוצים לבנות קבוצה לטווח ארוך. לא הצהרנו שאנחנו רוצים לעלות ליגה, אבל עם חומר השחקנים הקיים אנחנו יכולים לנצח כל קבוצה, והשמיים הם הגבול".

עד כמה קשה הליגה?
"כל משחק בליגה הזאת קשה. לא יהיה קל, אבל אם נבוא ערוכים, עם סגל רחב ורעב ועם הכנה נכונה, אפשר להתמודד למעלה. אם נאבד את הראש ונילחץ, אפשר להידרדר ולהגיע למקומות לא טובים. היתרון שלנו זה החוזק המנטאלי והדחיפה של הקהל. אם ניתן הכול, גם הקהל ייתן הכול".

מה יש לך להגיד על 'פרשיית אלי כהן' בבית"ר?
"אלי כהן טעה טעות חמורה וזה לא מתאים לו. הוא מאמן מנוסה וטוב, אבל אלי אוחנה עשה צעד מתבקש. אנחנו הפכנו למעין מראה עבור בית"ר. הם עושים צעדים נגד הגזענות, משתדלים, אבל זו עדיין לא הדרך. אלי כהן החזיר אותם אחורה וקלקל להם. אין מקום במגרשי הכדורגל לגזענות. זה לא מקום לפוליטיקה, אלא דווקא לאיחוד ולקירוב".

"אנחנו מקבלים הרבה אהבה מהקהל, שבא לראות נטו כדורגל", מציין בן ארוש בשיחה, ומדבר על המטרה של נורדיה – ולא זאת שעל הדשא הירוק: "אנחנו נותנים הזדמנות לשחקנים ולאנשים מכל הסוגים ומכל המינים להיות חלק מהפרויקט. הכול בצורה נקייה, בלי קללות, הקנטות, אלימות או גזענות. אם נמשיך לפעול בדרך הזו, גם הצלחות על הדשא יהיו. באנו לשנות את התפיסה: כדורגל זה לא מלחמה, אלא מקום בילוי, של הנאה וכיף".

בן ארוש מוסיף ומתייחס גם למחלקת הנוער של נורדיה, שקורמת עור וגידים, ועל התפתחות הדור הבא. "מחלקת הנוער נבנית בצורה איטית אבל נכונה", הוא מציין. "חשוב לנו יותר לבחור את האנשים שיוכלו לחנך ויהיו מודל לחיקוי, ושרק אחר כך יביאו תוצאות. אין פה קיצורי דרך: לוקח זמן לבנות מחלקת נוער שתצמיח שחקנים. אנחנו רוצים לבנות מסגרת חיובית לילדים, ולאט-לאט יבואו לנורדיה השחקנים הטובים של העיר והסביבה, ולא נקבל את השאריות. זו השאיפה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר