עמית ברבש (צילום: אורן בן-חקון)
עמית ברבש (צילום: אורן בן-חקון)

ברבש: "בתקציב הנוכחי אין טעם לדבר מאבקי עלייה"

בנורדיה נתקלים בקשיים להעמיד תקציב גבוה, אבל המאמן עמית ברבש מדגיש כי "נבנה קבוצה טובה, צעירה, רעבה ואטרקטיבית"

פורסם בתאריך: 29.6.17 14:11

אחרי מספר שבועות של חוסר ודאות, בשבוע שעבר חתם עמית ברבש לעונה נוספת כמאמן נורדיה.

על פניו נראה שההמשכיות הזו היא הכי הגיונית וצפויה, הרי ברבש העלה את נורדיה לליגה א' בעונה שעברה, זאת למרות שהצטרף רק באמצע השנה (ושנה קודם לכן הוא גם רשם עם הקבוצה עלייה מליגה ג', נ"ש). אך מאחורי הקלעים לא היה מדובר בהחלטה כה פשוטה, כשראשי נורדיה היו חלוקים בדעתם.

 

"לא נפגעתי ואין שום טעם לוואי", הוא אומר בראיון ל"ספורט כל העיר" ומוסיף ש"מבחינה אישית הרגשתי שהיו צריכים להחתים אותי מספר ימים לאחר סיום העונה. אבל מצד שני, ככה מועדונים צריכים להתנהל, אני מבין את המערכת שרצתה לבדוק עוד כיוונים וישנם עוד כל מיני אילוצים. בסופו של דבר אני מאוד שמח שהגענו להסכמות ושאני ממשיך בנורדיה לעונה נוספת".

על איזה אילוצים אתה מדבר?
"שעות האימון שאני יכול לתת וכמובן שגם השכר. בנוסף, המנהל המקצועי משה בן ארוש ואני מבינים שאני פחות מכיר שחקנים מבחוץ, וגם זה עמד לנגד עיני מקבלי ההחלטות. אבל גם על זה נתגבר".

דיברת על משה בן ארוש. יש בקבוצה קולות שטוענים שאתם לא ממש מסתדרים ושהוא לא רצה אותך?
"זה שמועות ושמועות בלבד. שמעתי את הדיבורים על כך שיש בינינו כעסים אבל זה רחוק מהמציאות. אני ומשה ישבנו, דיברנו וליבנו את העניינים. אנחנו אוהבים אחד את השני, אוהבים לעבוד אחד עם השני והדבר הכי חשוב לשנינו הוא ההצלחה של נורדיה. למשה יש תפקיד חשוב וקריטי בבניית הסגל. הוא אחראי להביא את שחקני הרכש שיגיעו מחוץ לירושלים והוא זה שיעבוד מול סוכנים. אני סומך עליו בעיניים עצומות ומאמין שנעשה עבודה טובה ביחד".

עמית ברבש (צילום: אורן בן-חקון)

עמית ברבש (צילום: אורן בן-חקון)

 

לפני מספר שבועות ציין גורם בנורדיה בשיחה עם "ספורט כל העיר" כי תקציב הקבוצה בעונה הבאה צפוי לעמוד על כשני מיליון שקלים, מה שהיה מציב את נורדיה בצמרת התקציבים בליגה א'.

אך בפועל, לפחות בשלב זה, הקבוצה לא גייסה את התקציב הרצוי מבחינתה והוא נמוך יותר, כשלדברי ברבש הוא סביב 1.5 מיליון שקלים. "אין לי מושג מאיפה מדברים על תקציב גבוה", מציין ברבש. "אני ומשה קיבלנו הנחייה לבנות תקציב נמוך יותר מזה שהיה בעונה שעברה ועל סמך זה להחתים שחקנים".

לא מפריע לך לעלות ליגה ולגלות שהתקציב קטן יותר?
"ברור שהייתי רוצה תקציב גבוה יותר, אבל זו המציאות. לא מדובר על מיליוני שקלים, אלא על סכומים קטנים בהרבה. מעבר לכך, אפשר להבין שמועדון כמו נורדיה, שהוקם רק לפני ארבע שנים, רוצה קודם לתקוע יתד בליגה א'. בכל מקרה, מבחינתי, ביום שלקחנו אליפות הצהרתי שאני לרשות המועדון בכל מצב ואעמוד בכל יעד שיציבו לי".

אם כך, מהן המטרות כרגע?
"במועדון אולי דיברו עד עכשיו על צמרת גבוהה ואולי אפילו מעבר לכך, אבל בתקציב הנוכחי אין טעם לדבר מאבקי עלייה והמטרה תהיה להישאר בליגה. אנחנו נתקלים בבעיות להביא שחקנים ממרכז הארץ כי הם מבקשים סכומים אסטרונומיים. בנורדיה שומרים על ניהול תקין וטוב שכך. זה הדבר הכי נכון ויש עוד קבוצות שצריכות ללמוד מזה".

אתה לא נשמע אופטימי במיוחד.
"שלא יובן לא נכון, אני ממש לא חושש. אנחנו נבנה קבוצה טובה, צעירה, רעבה ואטרקטיבית. תוך כדי תנועה נדע מה המטרות שלנו ואם יהיו שינויים ונצליח לגייס עוד כסף. כסף זה לא הכל בכדורגל, יש קבוצות שהשקיעו מיליונים ונפלו, ומנגד יש קבוצות עם תקציב נמוך שעשו עבודה נכונה ומצאו את עצמם למעלה. אני מקווה שזה מה שיקרה לנו".

איך ייראה הסגל של הקבוצה?
"כרגע אנחנו מתמקדים בסגירת השלד מהשנה שעברה. אני מעריך ששמונה עד עשרה שחקנים מהעונה שעבר יישארו. חלקם יהיו שחקני סגל, חלקם יתמודדו על ההרכב. בנוגע לרכש, כפי שאמרתי קודם אנחנו מתקשים להביא שחקנים מבחוץ, אבל הזמן יעשה את שלו. בסופו של דבר תהיה לנו קבוצה טובה".

מה לגבי הצוות המקצועי?
"העוזר שלי גילי גור ממשיך וכך גם מאמן השוערים גיא עמיאל. אנחנו קרובים לסגור עם מאמן כושר, שאני חושב שזה משהו שישדרג את הקבוצה".

אחת ההחלטות שהתקבלו בנורדיה בסוף העונה שעברה היא לפתוח מחלקת נוער, וברבש סבור כי מדובר בצעד חשוב ומבורך, שעשוי לתרום למועדון הרבה מאוד בעתיד.

"יהיו במחלקה שלוש קבוצות, נערים ב', נערים ג' וילדים א', שעליהם יהיה אחראי מנו דהאן", אומר ברבש. "משה בן ארוש יפקח גם על הנוער ויהיה אחראי על המחלקה. אני כמובן ארתם לכל בקשה של משה בן ארוש, כי כמו שאמרתי, אני לרשות במועדון. מחלקת נוער זה דבר חשוב מאוד, כי בתוך חמש-שש שנים נוכל לייצר שחקנים לקבוצה הבוגרת וזה יסייע לנו להביא פחות רכש, דבר שאיתו כאמור יש לנו קשיים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר