רכש משמעותי - אלן אומיץ' (צילום: ניר קידר)
רכש משמעותי - אלן אומיץ' (צילום: ניר קידר)

האם אלן אומיץ' יכול להוביל את הפועל לזכייה ביורוקאפ?

לסנטר הענק, 2.16 מטר, יש כבר זכייה אחת במפעל – עם מאלגה בעונה שעברה – והופעה נוספת בגמר – עם גראן קנריה לפני שנתיים

פורסם בתאריך: 31.7.17 15:02

ביום שישי האחרון, 28.7, הוסיפה הפועל עוד חתיכה לסגל המתהווה שלה, כשהחתימה את אלן אומיץ', סנטר נבחרת סלובניה, שהניף לפני כחודשיים את גביע היורוקאפ ביחד על מאלגה הספרדית.

ההצטרפות של אומיץ' (בן 25, 2.16 מטר) מבשרת, ככל הנראה, על פרידה של הפועל מאמארה סטודמאייר, שאיתו, כפי שפורסם בשבוע שעבר ב"כל העיר", הדברים מסובכים.

למרות זאת, בהפועל, חשוב לציין, לא שוללים את האפשרות שסטודמאייר יהיה בכל זאת חלק מהסגל, גם אם הסיכויים נראים כרגע נמוכים.

לאומיץ', כאמור, יש ברזומה זכייה אחת ביורוקאפ, המפעל שבו, כידוע, חולם בעלי הפועל אורי אלון, לזכות כדי לפתוח עבורה הקבוצה את הדלת ליורוליג. במדי מאלגה העמיד אומיץ' ממוצעים של 6.5 נקודות ו־5.5 ריבאונדים ב־20 דקות משחק ביורוקאפ. בליגה הספרדית הממוצעים שלו היו דומים ועמדו על 6.2 נקודות ו־5.5 ריבאונדים בכ־18 דקות בערב.

"אומיץ' הוא סנטר ברמה אירופאית גבוהה", מחמיא צביקה שרף לרכש החדש של הפועל. "הוא בנוי נהדר ומוכן למשחק האירופאי. ייתכן יהיה לו קשה להתמודד עם הסנטרים הנמוכים בליגה הישראלית, אבל גם לזה אפשר למצוא פתרונות".

תפר את הפועל במדי גראן קנריה - אלן אומיץ' (צילום: ניר קידר)

תפר את הפועל במדי גראן קנריה – אלן אומיץ' (צילום: ניר קידר)

 

לפני מאלגה, בעונת 2015/16, שיחק אומיץ' בגראן קנריה הספרדית, איתה הגיע עד לגמר היורוקאפ (שם הפסידה הקבוצה לגלאטסראיי הטורקית). באותה העונה, כזכור, פגשה הפועל את גראן קנריה במסגרת שלב הבתים השני של היורוקאפ, כשאת המשחק השני רוצים האדומים לשכוח בשל התבוסה הקשה והכואבת שספגה הקבוצה באיים הקנרים – 108:61 – כשאומיץ' היה אחד המצטיינים במשחק עם 18 נקודות ו־17 ריבאונדים.

"מאוד אהבתי את אומיץ' כשהוא שיחק בגראן קנריה לפני שנתיים", מנתח שרון דרוקר את הסנטר החדש של הפועל. "הוא מגיע בכל ערב עם הרבה תשוקה, משחק עם אנרגיות גבוהות וחי את המשחק. מבחינה מקצועית, הוא מסוג השחקנים שצריך לשחק בשבילם, הוא צריך לקבל את הכדור במקומות הנכונים".

דרוקר, בדיוק כמו שרף, סבור שאומיץ' עשוי להיתקל בקשיים בליגה הישראלית ואומר: "יהיה לו קשה בארץ. הליגה שלנו בנויה על חילופים ומיס מאצ'ים והסנטרים כאן נמוכים יותר. הוא החתמה טובה של הפועל בעיקר לאירופה".

אומיץ' יותר טוב ממנו? אמארה סטודמאייר (צילום: ניר קידר)

אומיץ' יותר טוב ממנו? אמארה סטודמאייר (צילום: ניר קידר)

 

כאמור, בשלב זה לפחות נדמה שאומיץ' מגיע במקומו של סטודמאייר, שהיה מאוד דומיננטי בקמפיין האירופי של הפועל בעונה שעברה, קמפיין שהסתיים כזכור בחצי הגמר. סטודמאייר סיפק ביורוקאפ ממוצעים של 12.8 נקודות, 6.6 ריבאונדים ו־1.2 חסימות ב־25.3 דקות והיה לאחד הסנטרים המצטיינים במפעל.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר