אלן אומיץ', סנטר הפועל ירושלים (צילום: ניר קידר)
אלן אומיץ', סנטר הפועל ירושלים (צילום: ניר קידר)

גורם בהפועל: "אלן אומיץ' לא מספק את הסחורה"

אחרי עוד משחק נפל – 0 בנקודות, ריבואנדים וחסימות - הסנטר הסלובני-בוסני סופג אש. "הוא חייב לשפר את האגרסיביות ואת הנוכחות שלו"

פורסם בתאריך: 30.10.17 16:09

סוער בהפועל ירושלים. האדומים, כידוע, נחלו אתמול (ראשון) הפסד ראשון העונה בליגה, ועוד אחד מביך במיוחד – למכבי אשדוד בארנה, תוך שהם ממשיכים להפגין יכולת חלשה ובעיקר מציגים לראווה משחק הגנה רע מאוד.

86 נקודות ספגה הפועל ירושלים ממכבי אשדוד, ועוד בבית, ובכלל מאז תחילת העונה עומד ממוצע הספיגות של הקבוצה על 85.125 נקודות במשחק, הרבה יותר מדי עבור קבוצה עם יומרות ושאיפות כמו אלו שיש להפועל של אורי אלון.

אחת החולשות העיקריות של הפועל העונה היא ההגנה הרכה של שחקני הפנים, כשפרט לריצ'רד האוול אף אחד מהגבוהים האחרים בסגל – אוסטין דיי, ליאור אליהו ואלן אומיץ' – לא היה אף פעם שומר איכותי וזה לא השתנה גם בפתיחת העונה הנוכחית.

אם לוקחים בחשבון את מיעוט הדקות שמקבל אליהו, שכפי שפורסם ב"כל העיר" בשבוע שעבר לא בדיוק נספר על ידי המאמן פוטיס קציקאריס, ואת התלות ההתקפית בדיי – עיקר האכזבה והביקורת בהפועל מופנית כיום לעברו של אומיץ'.

הסנטר הסלובני-בוסני, שהגיע בתור שחקן מוכח שברזומה שלו זכייה ביורוקאפ במדי מאלגה בעונה שעברה והגעה לגמר עם גראן קנריה עונה קודם לכן, לא פוגע מאז תחילת העונה כשפרט להגנה המחרידה אפשר להוסיף חוסר נוכחות בולט בצבע – בדיוק ההיפך ממה שתרם בשנה שעברה אמארה סטודמאייר שנתן מטריה אווירית ומלחמה על כל כדור חוזר.

14 דקות קיבל אומיץ' נגד אשדוד, ואת התרומה שלו אפשר לסכם בכלום ושום דבר. 0 בנקודות, בריבאונדים ובחסימות (הוא מתנשא לגובה של 2.17 מטר, כן?) בדרך למדד משוקלל של -3.

 

"אלן אומיץ' לא התאקלם עד כה בקבוצה", מודה גורם בהפועל. "אנחנו, וגם הוא בעצמו, יודעים שהוא לא מספק את הסחורה והצוות המקצועי עובד איתו על הבעיות בתקווה לשפר את הדברים. הוא חייב לשפר את האגרסיביות ואת הנוכחות שלו".

לא חוסם ולא שומר - אומיץ' (צילום: ניר קידר)

לא חוסם ולא שומר – אומיץ' (צילום: ניר קידר)

אותו גורם מוסיף ואומר כי "בליגה הישראלית, ולקחנו את זה בחשבון, יותר קשה לו לבוא לידי ביטוי. זו ליגה נמוכה של גארדים ופורוורדים, ואין את הריווחים שיש באירופה, אבל עדיין הוא יהיה חייב להשתפר ולשפר את המשחק שלו".

ביורוקאפ, יש לציין, המספרים של אומיץ' מעט טובים יותר – 9.7 נקודות ו-4.3 ריבאונדים בכ־20 דקות על הפרקט, אבל היכולת הכללית, החולשה בהגנה והיעדר האגרסיביות הובילה את ראשי הפועל לחשוב ברצינות על הבאת גבוה נוסף, דבר שקצת נדחק הצידה לאור שחרורו של קרטיס ג'רלס והצורך הדחוף יותר בגארד, אבל עדיין נמצא בתוכניות של המועדון, כשגם ניסיון להחזיר מפרישה את אמארה סטודמאייר הוא משהו שבהפועל לא שוללים על הסף.

האפשרות לשחרר את אומיץ' נמצאת אף היא על הפרק, אך הפועל לא תמהר לעשות זאת וממספר סיבות מרכזיות. בפן הכלכלי, יש לציין כי מרבית שכרו של אומיץ' משולם על ידי אנאדולו אפס, איתה הוא חתם בקיץ שעבר על חוזה ארוך טווח, כך שמדובר בעלות נמוכה יחסית שהפועל יכולה לחיות איתה. לכך יש להוסיף את העובדה שלאורך כל העונה הפועל יכולה לרשום 8 זרים בליגה הישראלית, ואם לוקחים בחשבון את המחליף של ג'רלס והגבוה שיצורף, הרי שהפועל עומדת כבר על 7 זרים, כך שבמועדון לא ימהרו לשחרר אותו אלא יעדיפו לשמור אותו כגיבוי שייתן דקות באירופה.

"מההתחלה ההחתמה של אומיץ' היתה בעייתית בגלל השילוב שלו עם דיי – שניהם נורא רכים ולא יכולים לשחק ביחד בהגנה", טוען גורם המקורב להנהלת הפועל. "כפי שאני רואה את המצב, הפועל תצטרך לקבל החלטה קשה נוספת ולהיפרד ממנו, כי בשלב זה הצבע פרוץ וכל היריבות חוגגות על הפועל. זה לא יכול להמשיך בצורה הזו".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר