מאכזב - דיי (צילום: ניר קידר)
(צילום: ניר קידר)

בהפועל מאוכזבים מדיי: "שומר כמו פסל; לא התחבר לשאר השחקנים"

אחרי פתיחת עונה מצוינת, המספרים של אוסטין דיי בירידה דרסטית ובקבוצה מאוכזבים גם מההתנהגות שלו על הפרקט: "הוא לא מפסיק להתלונן, להתעצבן ולקטר"

פורסם בתאריך: 20.11.17 14:16

הניצחון של הפועל ירושלים אתמול (ראשון), שהיה השלישי ברציפות תחת הדרכתו של מודי מאור, הפיח הרבה תקווה להמשך וחיוכים רבים התפזרו על הספסל האדום בסיום המשחק. ועדיין, ישנם שני נושאים שמאוד מדאיגים את ראשי הפועל ירושלים ואת הצוות המקצועי ברשות מאור – הראשון פציעתו של קינזי, שלא התלבש למשחק נגד הרצליה ובקבוצה יעשו מאמצים גדולים בתקופת הפגרה כדי להכשירו למשחק נגד מכבי תל אביב ב-3.12; והשני, התנהגותו ויכולתו של הפורוורד אוסטין דיי, שאחרי פתיחת עונה מצוינת מפגין בשבועות האחרונים כושר ירוד ולא מוצא את עצמו.

במשחק נגד הרצליה שותף דיי לקצת יותר משתי דקות בלבד, כשבזמן שהוא היה על הפרקט מדד הפלוס/מינוס שלו הראה 6-, לא משהו שאפשר להתגאות בו. יש לציין שבבוקר המשחק קיבל הפורוורד דיי עירוי, לאחר שחש חולשה והרגיש לא טוב. "אוסטין היה בספק גדול למשחק", מסביר גורם בהפועל, "הוא ניסה לשחק אבל הוא פשוט היה חולה והוא לא יכול היה לתת את מה שהוא מסוגל".

אבל המשחק האחרון, שבו כאמור לדברי גורמים בהפועל דיי לא היה בקו הבריאות, הוא לא האינדיקציה היחידה לכושרו הירוד של הפורוורד. דיי, כאמור, פתח את העונה מצוין ובארבעת משחקי הליגה הראשונים הוא סיפק 19.3 נקודות ב-24.3 דקות, כשבשלושת המשחקים הראשונים ביורוקאפ הוא תרם 19 נקודות ב-26 דקות. מאז , ועוד לפני מינויו של מודי מאור למאמן, חלה ירידה דרסטית במספרים של הפורוורד. בשלושת משחקי הליגה האחרונים הוא קלע 3.3 נקודות בלבד ושיחק 12.6 דקות (וגם אם מנפים את המשחק האחרון, שבו כאמור הוא לא היה בקו הבריאות המספרים עדיין חלשים). גם ביורוקאפ המספרים של דיי בירידה, כשבשלושת המשחקים האחרונים הוא תרם 9.3 נקודות ב-21 דקות – בשניים מהמשחקים הללו, כידוע, הפועל ניצחה וזאת לעומת שלושה הפסדים במשחקים שבהם הוא הצטיין.

פרט למספרים, בהפועל מאוכזבים גם מההתנהלות של דיי ומשפת הגוף שלו, שמשדרת חוסר שביעות רצון תמידית, שלכך גם ניתן להוסיף חוסר מחויבות בהגנה. כך למשל, במחצית המשחק נגד גלאטסראיי, נכנס בעלי הפועל אורי אלון לחדר ההלבשה והטיח בפורוורד "אתה משחק ברכות ואתה לא מחויב".

 

לדברי גורמים בהפועל דיי לקח קשה את הדברים. "אוסטין רוצה להוכיח את עצמו אבל הביטחון העצמי שלו ירד מאוד בתקופה האחרונה", מעיד שחקן בהפועל שמוסיף: "הוא יודע שלא מרוצים ממנו ומהגישה שלו".

לא מרוצים ממנו - דיי (צילום: ניר קידר)

לא מרוצים ממנו – דיי (צילום: ניר קידר)

אותו שחקן מציין כי "אוסטין מאוד מוכשר, אחד השחקנים הכישרוניים ששיחקתי איתם, אבל הוא פשוט לא שומר והוא רך מאוד. בקבוצה צוחקים על כך שהוא שומר כמו פסל, פשוט עומד ונותן לשחקנים לעבור. גם מבחינה חברתית הוא לא ממש התחבר יותר מדי לשחקנים האחרים".

גורם בהפועל מוסיף וטוען כי "דיי לא מפסיק להתלונן, להתעצבן ולקטר. שפת הגוף שלו שלילית ולא פלא שאורי התעצבן עליו".

בינתיים בהפועל מוצאים פתרונות מקצועיים לחולשה של דיי, כשאחד מהם הוא שיבוצו של סטרטוס פרפרוגולו כמספר 4. בנוסף, מאור גם מנסה להחזיר את ליאור אליהו לעניינים וכפועל יוצא מכך נותן לפורוורד הישראלי יותר דקות משחק על חשבון הדקות של דיי.

בעיה נוספת שאיתה יצטרך דיי להתמודד מיד לאחר הפגרה, היא הגעתו של רונלד רוברטס, שבשלב הראשון יירשם רק במסגרת האירופית וצפוי גם הוא לנגוס בדקות המשחק של דיי.

אמנם עדיין מוקדם לדעת איך ישתלב רוברטס בהפועל, אבל במידה והוא יפגין את היכולת שמצפים ממנו אל תופתעו אם האדומים יחליטו לשחרר את דיי, אלא אם יחול מפנה דרמטי ביכולת ובגישה שלו.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר