יותם הלפרין, המנהל הספורטיבי החדש של הפועל ירושלים (צילום: ניר קידר)
יותם הלפרין, המנהל הספורטיבי החדש של הפועל ירושלים (צילום: ניר קידר)

"יותם עדיין שחקן מצוין ויש לו מה לתת, בטח בליגה הישראלית"

הלפרין, שהוביל את הפועל לניצחון חשוב נגד ראשון לציון, מקבל מחמאות גם על היכולת וגם על המנהיגות שהוא הפגין אתמול: "הוא יודע להרגיע ולכוון את כולם"

פורסם בתאריך: 15.10.17 13:31

פתיחת העונה של הפועל, וזה ממש לא סוד, רחוקה מלהרשים. האדומים כבר עם שני הפסדים בארבעה משחקים (האחד לעירוני נהריה בגביע ווינר והשני לליטקביליס פוניבז' ביורוקאפ), כשמנגד בליגה הפועל שומרת בינתיים על מאזן מושלם אחרי הניצחון אתמול (מוצ"ש, 14.10) נגד מכבי ראשון לציון.

יש לציין שגם בניצחון אתמול (וגם בניצחון הליגה הראשון נגד נהריה), האדומים לא ממש מבריקים, כשנגד ראשון לציון, במשחק ביתי בארנה, הם נקלעו לפיגור 18:7 במהלך הרבע הראשון (23:14 לראשון בסיומו).

"פתחנו את המשחק בצורה לא אגרסיבית", אמר יותם הלפרין במחצית המשחק וסיכם במשפט אחד את הרבע הראשון הגרוע של הפועל, שלאחריו הגיע טוויסט בעלילה עם גיבור מפתיע – הלפרין עצמו.

הקפטן של הפועל סיים את הערב עם פרס השחקן המצטיין, כשהשורה הסטטיסטית שלו היתה בהחלט מרשימה – 13 נקודות (3 מ־3 מחוץ לקשת), ארבעה אסיסטים וחטיפה אחת ב־19 דקות על הפרקט. כמו כן, המדד המשוקלל שלו עמד על 19, השלישי הכי גבוה בהפועל (אחרי ריצ'רד האוול ואוסטין דיי), כשבדקות שהוא היה על הפרקט (מדד פלוס-מינוס) הפועל ניצחה בחמש נקודות, בדיוק כמו תוצאת הסיום (85:90 להפועל).

כשבסגל של הפועל ישנם ארבעה גארדים בכירים נוספים – קרטיס ג'רלס, ג'רום דייסון, בר טימור ויוגב אוחיון, אף אחד לא ציפה שגיבור הערב יהיה דווקא הקפטן הוותיק (34 בעוד כחודשיים), שנמצא בקצה הרוטציה פוטיס קציקאריס.

אבל הלפרין, שנכנס כשתי דקות לסיום הרבע הראשון, פתח את הרבע השני עם שתי שלשה, ריבאונד התקפה ואסיסט וניהל בצורה מאוזנת את המשחק של הפועל, כשהוא מפעיל מצוין את אלן אומיץ' וסוחב את הפועל לקאמבק ולפיגור מינימאלי במחצית (43:41).

גם בהמשך המשחק הלפרין, שכבר היה נדמה כי נדחק לקצה הספסל (5 דקות בגביע ווינר, 7 דקות במשחק הליגה נגד נהריה), המשיך להפגין יכולת מרשימה והוכיח שלפחות בביצה המקומית כדאי ורצוי להשתמש בו יותר.

עידו קוז'יקרו (צילום: מתוך פייסבוק)

עידו קוז'יקרו (צילום: מתוך פייסבוק)

"יותם לא שכח לשחק כדורסל", מחמיא סנטר העבר עידו קוז'יקרו. "למרות שהוא לא ילד ושיש נטייה לזלזל בו ולהוריד מערכו, הוא עדיין שחקן מצוין ויש לו מה לתת, בטח בליגה הישראלית. באירופה הרמה גבוהה יותר והמשחק פיזי יותר ויהיה לו יותר קשה, אבל אני בטוח שגם שם הוא יוכל לתרום להפועל אם ישתמשו בו כמו שצריך".

מה שהסטטיסטיקה לא מראה זה את המנהיגות שהפגין הלפרין, שהרבה לדרבן את חבריו ולקח אותם לשיחות מוטיבציה קצרות אחרי פעולות לא טובות שעשו.

"זו בהחלט אחת המעלות הגדולות של יותם", מציין גורם בהפועל בהתייחסו למנהיגות של הקפטן. "הוא יודע להרגיע את כולם ובזמן הזה, כשהיכולת לא מרשימה, זה מאוד חשוב לקבוצה".

מעדיף את בר טימור - שימי ריגר (צילום: ניר קידר)

שימי ריגר (צילום: ניר קידר)

למרות זאת, ישנם גם כאלה שחושבים שהלפרין נמצא מעבר לשיא ושאת הדקות שלו עדיף לתת לשחקנים אחרים. "יותם מצוין נגד קבוצות חלשות", טוען הפרשן שימי ריגר ומוסיף: "אני הייתי משחק עם בר טימור, שנותן הגנה טובה יותר ורגליים רעננות, ולא עם יותם. אני לא מבין בינתיים מה מנסה לעשות המאמן היווני של הפועל, הוא משחק עם רוטציה רחבה מדי ועושה יותר מדי ניסויים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר