אמל חאיק, שוער הפועל ירושלים (צילום: אורן בן חקון)
אמל חאיק, שוער הפועל ירושלים (צילום: אורן בן חקון)

חאיק: "נחזיר את הפועל ללאומית. זאת החובה המוסרית שלנו"

אמל חאיק מגשים חלום כשוער הראשון של הקבוצה באדום ומפרגן לרוחות השינוי בבית"ר: "קורים שם דברים שלא ראו בעבר"

פורסם בתאריך: 18.9.17 13:58

אמל חאיק (22), שוערה של הפועל, הוא דמות מיוחדת בנוף הספורט הישראלי. הוא ערבי-נוצרי, מתגורר בבית צפאפא, לומד זו השנה השנייה במכללת הדסה לתואר ראשון במדעי ההתנהגות, טבעוני זה שלוש שנים, מעריץ את אביב גפן ואת עברי לידר ובעיקר – מטיף גדול לדו-קיום יהודי-ערבי. על כל אלה נוספת אהבתו הגדולה להפועל, הקבוצה שבה גדל, וגם בקיץ האחרון, כשהמו"מ בינו לבין ראשי הפועל ירושלים התארך, לכולם היה ברור שזה יסתיים בחתימה.

"זה היה מתיש ולקח חודשיים", מספר חאיק ל"ספורט כל העיר", "אבל מה שהנחה אותי גם הפעם זאת האהבה שלי למועדון, ובעיקר הרצון העז שלי להיות חלק ממנו, כדי שאני והחברים שלי בקבוצה נחזיר את הפועל ירושלים ללאומית. זאת החובה המוסרית שלנו".

זו עונה רביעית שלך בבוגרים, ושנה ראשונה כשוער ראשון. אתה גאה לשאת בתואר הזה?
"ברור. להיות שוער ראשון בהפועל זה חלום ילדות. כשהייתי ילד ראיתי את סלמן עמר, שי אהרון ומוסא סלמן, וחלמתי להיות כמוהם. אני שמח שהגשמתי את החלום. נכון שהסיטואציה לא הכי אופטימאלית למועדון כמו הפועל, אבל אנחנו נחזיר אותו למעלה".

עד כמה מתסכלת העובדה שהפועל משחקת בליגה א'?
"זה צורם מאוד. אתה מגיע הביתה, מדליק טלוויזיה ורוצה לראות אותנו בתקצירים בספורט חמש, וכבר לא מראים אותנו. אני נעשה ממש עצוב בשביל כולנו – השחקנים, הצוות המקצועי, ההנהלה, אבל קודם כל בשביל האוהדים המסורים שלנו. אני יכול להבטיח להם שאנחנו כן נוכל להילחם על העלייה. אם לא מהמקום הראשון אז דרך הפלייאוף, עד כמה שזה יישמע כעת מוזר".

אתה מאמין שהחומר המקצועי מספיק לעלייה?
"אנחנו הפועל ירושלים. יש לנו סגל טוב, ועם כל הכבוד אנחנו נלחמים בליגה א', לא בלאומית. ברגע שהניצחון הראשון יגיע, הכול ייפתח, ואז כולם יוכלו לראות מה אנחנו שווים".


שחקן מזן אחר - חאיק (צילום: הפועל ירושלים)

שחקן מזן אחר – חאיק (צילום: הפועל ירושלים)


אבל יש סגל חדש לגמרי, מה שהופך את משימת העלייה לקשה שבעתיים?
"חסר לנו מחנה אימונים, זה היה תורם לגיבוש. גם הוסיפו בשבועיים האחרונים עוד כמה שחקנים. המצב לא אופטימאלי, אבל אם נתמוך אחד בשני ונדע להפיק את המיטב ממה שיש, בתוספת דויד מרטן על הקווים, שהוא אחד שיודע לחבר פאזלים, אנחנו נצליח לעמוד במשימה ולעלות ליגה".

יש לכם בקבוצה השנה שלושה שחקנים מוסלמים, שני דרוזים ושני נוצרים. דו-קיום זה הפועל ירושלים?
"ממש כך, ורק כואב לי מאוד שלא מדברים על זה. הפועל היא סמל לאהבה ולאחווה הדדית, זה כל כך טבעי שזה קורה אצלנו. זה כמו להירדם בלילה וללכת לישון בבוקר. זאת הפועל בגדולתה, ואני מאוד גאה שאני במקום כזה, שמנחיל ומשריש ערכים כאלה. כל הקבוצות, ובטח בירושלים, צריכות ללמוד מאיתנו. זה משהו שצרוב במועדון הזה, דו-קיום זה חלק מהדי.אן.איי שלו".

ואתה, ערבי נוצרי, נחשב גם לסמל של הדור החדש בהפועל.
"אופיר עזו הוא הוותיק שבינינו; שגיא יוסף ואלי דרעי הם מדור הביניים; עידן שטיין, גל אמסלם ואני מהדור הצעיר. הלכה למעשה כולנו מקשה אחת. כנציג הדור הצעיר, אני גאה מאוד גם על כך".

לשחק בבית"ר ירושלים מבחינתך זאת אופציה?
"אני מאוד מרוצה מהלך הרוח בבית"ר. אני מגיע להרבה משחקים שלהם בטדי, ורואים שם שינוי. זה משהו שאלי טביב וכעת גם אלי אוחנה משרישים בקבוצה. יש בבית"ר מלחמה בגזענות, קורים שם דברים שלא היו בעבר. אנחנו צריכים ללמד את דור העתיד סובלנות מהי, וזה מתחיל מהמקומות שתופסים את מירב תשומת הלב, ומה לעשות, הכדורגל הוא כזה. אם בית"ר תמשיך בדרך הזאת, הכול יכול להיות".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר