דודו ויוסי סאסי (צילומים: פרטי, עידו צימרמן)
דודו ויוסי סאסי, הפועל ירושלים (צילומים: פרטי, עידו צימרמן)

עוד רעיון מקורי של הסאסים: קיצוץ במקום חיזוק

מצבה של הפועל קשה עד אנוש, מבחינה כלכלית ומקצועית, כשהבעלים והמנכ”ל מבקשים לקצץ בשכר השחקנים. המטרה? “לשמר את הקבוצה בחיים”

פורסם בתאריך: 16.11.17 12:38

ההפסד המביש ביום שלישי שעבר להפועל בני מוסמוס מליגה ג’, במסגרת סיבוב ו' בגביע המדינה, הביא את הפועל ירושלים לכדי חרפה, שיתוק וקריסה כמעט מוחלטת. אם ההפסד לא מספיק, הרי שכמה שחקנים בקבוצה – אופיר עזו, אמל חאיק, הייתם חלבי, שגיא יוסף, עמיד מחאג’נה ועבד ג’אברין – טרם קיבלו את מלוא שכרם עבור חודש ספטמבר, המשכורת הראשונה לעונה, כשבימים הקרובים כבר אמורה משפחת סאסי להעביר לשחקנים את המשכורת השנייה.

אל האווירה העכורה הזאת מתווספים חוסר הוודאות כמו גם הכוונה של הסאסים לקצץ בשכר השחקנים, כשעל חיזוק של הפועל ירושלים כמובן שאין מה לדבר. “נקצץ רק למי ששכרו עולה על 5,500 שקלים בחודש”, מציין המנכ”ל דודו סאסי. “המטרה הסופית שלנו היא לא להישאר חייבים לאף אחד. התקציב השנתי שלנו הוא 1.1 מיליון שקלים, ואנחנו רוצים להוריד אותו לסביבות 750 אלף שקלים. את תקציב השכר לשחקנים, שעומד על 102 אלף שקלים, נרצה לקצץ ל־70 אלף שקלים. אין ברירה – אין כסף לשלם. מה שחשוב כרגע זה לשמור את הקבוצה בחיים. מי שלא יסכים לקיצוץ, ישוחרר. הפועל ירושלים עוברת סיכול ממוקד על ידי עיריית ירושלים ורואים את זה בהתעלמות הגורפת של ראש העיר, שעוזר לכולם חוץ מלהפועל”.

דודו סאסי (צילום: פרטי)

דודו סאסי (צילום: פרטי)

ביום ראשון האחרון, בתום אימון הקבוצה, נפגש המנכ”ל סאסי עם אופיר עזו, אמל חאיק והייתם חלבי, שלהם בין היתר חייבת הקבוצה כספים, כאמור. סאסי ביקש להעביר להם את הכסף בצ’קים דחויים ל-30 לנובמבר. השחקנים שנכחו בפגישה התרעמו על סאסי וסירבו לקחת את הצ’קים.

במהלך הפגישה, כך נודע ל”ספורט כל העיר”, אמר המנכ”ל: “לא אכפת לנו לפרק את הקבוצה. אין לנו כסף ואנחנו רוצים לעזוב, אבל בתנאים שלנו. אם יוסי ליפקין יבוא וירצה לקחת את הקבוצה, נראה מה נעשה”.

לאחר הפגישה שוחחו השחקנים גם עם המאמן, דויד מרטן, וביקשו להבין מה הן כוונותיו שלו. “הבנו שדויד עוזב ב-99 אחוזים”, אמר אחד מהם והוסיף: “נמאס לו סופית. כולנו מחכים למושיע, שבינתיים לא בא”.

המושיע שעליו מדברים השחקנים, וששמו כבר עלה לא פעם בהקשר של הפועל, הוא איש העסקים יוסי ליפקין, שהקדיש השבוע שעות רבות לשיחות עם צחי בזיז, עם המאמן מרטן ואפילו עם אחדים מהשחקנים, על מנת להבין עד כמה עמוק המשבר והיכן הוא יכול לעזור. שיחה נוספת הוא ערך עם איציק תורג’מן, בנו של סגן ומ”מ ראש העיר מאיר תורג’מן, שמעוניין אף הוא לקחת זכויות ניהול בקבוצה, והשניים תיאמו עמדות.

באחת משיחותיו השבוע ניסה ליפקין להיות מעשי יותר, והציע לסייע בחיזוק מיידי של הקבוצה בשניים או שלושה שחקנים, אך ביקש בתמורה את זכויות הניהול של הקבוצה לשלוש השנים הבאות. מבחינת סאסי, אחד הסעיפים הבעייתיים במשא ומתן ה’חלקי’ שהתנהל השבוע, הוא שהסאסים אמורים להמשיך לשלם את שכר השחקנים עד תום העונה.

“ליפקין יגיע בסוף החודש ונשב איתו”, אומר המנכ”ל סאסי. “אם הוא רציני, נראה מה ניתן יהיה לעשות. אשמח אם הוא ייקח את המושכות, ואשמח אם נציג האוהדים יצטרף לפגישה”.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר