אלן אומיץ', יוגב אוחיון, פייר ג'קסון, כרם משעור (צילומים: ניר קידר, באדיבות הפועל ירושלים, באדיבות האתר הרשמי של מכבי תל אביב)
אלן אומיץ', יוגב אוחיון, פייר ג'קסון, כרם משעור (צילומים: ניר קידר, באדיבות הפועל ירושלים, באדיבות האתר הרשמי של מכבי תל אביב)

הפועל או מכבי – מי עשתה הקיץ החתמות משמעותיות יותר?

האדומים שמרו על מרבית הסגל והתחזקו ביוגב אוחיון ובאלן אומיץ', הצהובים, מנגד, השאירו שני שחקנים בלבד מהעונה שעברה והנחיתו שמות כמו פייר ג'קסון, כרם משעור, אלכס טיוס ואחרים

פורסם בתאריך: 7.8.17 10:59

הפועל ומכבי תל אביב, שתי הקבוצות הגדולות של הכדורסל הישראלי, אלו שבכל עונה נחשבות למועמדות הטבעיות לזכייה בכל התארים בביצה המקומית, נמצאות בישורת האחרונה של בניית הסגל לעונה הקרובה.

השתיים, כידוע, החליפו בקיץ האחרון מאמן – הפועל מינתה את פוטיס קציקאריס היווני ואלו במכבי החזירו את נבן ספאחיה הקרואטי, כשהן לאדומים והן לצהובים נותרו עוד החתמה אחת או שתיים בקנה כדי להשלים את סגל השחקנים לעונה הקרובה אבל כבר כעת ניתן לבחון מי מהן עברה קיץ טוב יותר מבחינת החתמות.

הפועל התמקדה בלשמור על הקיים – כי הקיים הזה, כידוע, הוביל את הקבוצה לעונה אדירה שכללה זכייה באליפות ובגביע ווינר, הגעה לגמר הגביע (שם היא הפסידה למכבי) ולחצי גמר היורוקאפ (שם היא נוצחה על ידי ולנסיה) – והצליחה להשאיר בקבוצה את כל שחקני המפתח: קרטיס ג'רלס, טרנס קינסי, ג'רום דייסון, בר טימור, ליאור אליהו, יותם הלפרין וריצ'ארד האוול.

פרט אליהם צירפו האדומים בינתיים את יוגב אוחיון, ש"נגנב" מתחת לאף של מכבי תל אביב, ואת הסנטר אלן אומיץ', אלוף היורוקאפ הטרי, שאמור לתת את המסה והגוף מתחת לסלים.

מנגד, את הקיץ של מכבי אפשר להגדיר במילה אחת – מהפכה. הצהובים שינו את פניהם כמעט לחלוטין והשאירו בסגל מהעונה הקודמת שני שחקנים בלבד – דווין סמית' ואיתי שגב.

מבחינת החתמות, הצהובים עשו כמה מהלכים מעניינים והנחיתו ביד אליהו שמות כמו פייר ג'קסון המסקרן לעמדת הרכז, הגארדים מייקל רול מבשיקטש ודיאנדרה קיין (אקס הפועל אילת), הפורוורד דשון תומאס, והגבוה הכישרוני ג'ונה בולדן. בגזרה הישראלית הוחתמו בשורות הצהובים שמות נהדרים כמו ג'ון דיברתולומיאו ממכבי חיפה וכרם משעור, שניים שגם הפועל רצתה, ג'ייק כהן וגם את אלכס טיוס, אולי הרכש המשמעותי הישראלי המשמעותי ביותר של הקיץ.

"מכבי עשתה קיץ פעיל יותר, אבל לא בטוח אם טוב יותר מזה של הפועל", מנתח המאמן/פרשן אלעד חסין בשיחה עם "כל העיר". "הקיץ האידיאלי, כמו שאני רואה זאת, הוא לעשות התאמות או שינויים מינוריים כאשר נשענים על בסיס מסוים. יש הבדל תהומי בקיץ הזה בין מכבי להפועל וזה כמובן נובע מהתוצאות של השנים האחרונות בשני המועדונים".

חסין ממשיך ואומר כי "מגיע להפועל קרדיט על כך שהצליחו להשאיר שחקנים כמו קרטיס ג'רלס וטרנס קינסי, שקיבלו הצעות מלא מעט קבוצות ביבשת, ובעיקר על כך שהצליחו לשמור על הבסיס. מכבי, לעומת זאת, עשתה מהפכה בסגל, אבל מהפכות לא עושים בפעם אחת אלא בשלבים. אני חשוב שהם היו צריכים להשאיר שניים או שלושה ישראלים, שמכירים את האופי של המועדון, מה גם שאין לאותם ישראלים מחליפים של ממש".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר