אלן אומיץ', אוסטין דיי - שחקני הפועל ירושלים (צילומים: ניר קידר)
אלן אומיץ', אוסטין דיי - שחקני הפועל ירושלים (צילומים: ניר קידר)

גורם בהפועל: "אם נודח מאירופה נצטרך לעשות התאמות לליגה"

אחרי עוד הפסד ועוד משחק עם יכולת חלשה להחריד, בהפועל כבר חושבים על שחרור חלק מהזרים, כשבעיקר אמורים הדברים לגבי אלן אומיץ' ואוסטין דיי

פורסם בתאריך: 10.12.17 15:02

הפועל ירושלים ממשיכה לספק תוצאות חלשות ובעיקר להיראות רע, עם משחק התקפה לא שוטף והגנה, שבכל משחק קורסת לתוך עצמה ומנפקת רבעים מחרידים. אתמול (מוצ"ש) היתה זו גלבוע גליל שניצלה את החולשה של הפועל ירושלים כדי להנחיל לאדומים הפסד שלישי ליגה שלישי העונה, שסיים עבור הקבוצה שבוע סיוטי במיוחד שבו היא הובסה על ידי מכבי תל אביב ובודוצ'נוסט והובכה בגן ניר, כשספגה 29 נקודות ברבע האחרון, אחרי שרבע קודם לכן קלעה הפועל ירושלים 11 נקודות עלובות בעשר דקות שלמות.

בדרך הביתה? אומיץ' (צילום: ניר קידר)

בדרך הביתה? אומיץ' (צילום: ניר קידר)

בעקבות היכולת והתוצאות האחרונות ראשי הפועל ירושלים שוקלים מספר צעדים, בראשם שחרור שחקנים במידה והקבוצה לא תצליח לעלות סיבוב בירוקאפ – מה שנראה כרגע כאפשרות עם סבירות הרבה יותר גבוה מאשר שהפועל תעפיל לסיבוב הבא. "אם נודח מאירופה, נצטרך לעשות התאמות לליגה", מסביר גורם במועדון ומוסיף: "אין סיבה להחזיק סגל שכולל 12 שחקנים לגיטימיים ואת איגור מאיור ורם אליאספור רק לליגה הישראלית. יותר מסביר להניח שיהיו כאן שחרורים. אבל לפני זה נקווה שנעפיל שלב באירופה. עדיין דברים עד כמה שזה נראה לא טוב תלויים בנו".

השחרורים עליהם מדברים בהפועל מתייחסים לשלושה מהזרים של הקבוצה – אלן אומיץ', אוסטין דיי וסראטוס פרפרוגלו.

באשר לאומיץ', בהפועל יודעים לספר שהסנטר הסלובני, שהובא כתקווה גדולה ולאחר שזכה ביורוקאפ עם מאלגה, לא התאקלם לא מקצועית ולא חברתית. "הוא עסוק בלחפש לעצמו קבוצות ביורוליג", טוען אחד משחקני הפועל בשיחה עם "כל העיר" ומוסיף: "מבחינה מקצועית הוא לא שומר וגם בהתקפה הוא לא הכי תורם, למרות שבאירופה הוא עוד מגלה יכולת התקפית סבירה. זה לא זה. הוא עסוק בעצמו וחושב שהוא אחד הגבוהים הטובים באירופה. זה לא יעבוד ככה".

בהפועל מבינים הסנטר הסלובני לא מתאים לליגה הישראלית, לעומת זאת רונלד רוברטס, שלא שיחק כדורסל זמן רב וקיבל בשבוע שעבר מספר דקות מול בודוצ'נוסט והיה מאוד חלוד, מתאים יותר לליגה הישראלית. "ברמת התכונות רוברטס אתלטי, מתאים לשמור על זאק לידיי שחגג עלינו אתמול ועל אלכס טיוס למשל", מסביר גורם בקבוצה. "הוא כרגע לא בכושר וצריך להיכנס לעניינים, אבל לצורך העניין לליגה הוא עדיף על אומיץ'".

 

גם דיי, בדומה לאומיץ', לא השתלב חברתית או מקצועית, ומעבר לכך הוא מצליח לעורר אנטגוניזים בקרב רבים מאנשי הקבוצה בשל הגישה הלא מחויבת שלו. דיי, כידוע, קיבל באחרונה הצעה מוירטוס בולניה האיטלקית, אך בהפועל סירבו לשחרר אותו בשל המאבקים שהיו עוד באירופה, אך נדמה כי במידה והקבוצה תפסיד ברביעי הקרוב לבאיירן מינכן בקבוצה לא יעמדו בדרכו של הפורוורד, שגם הוא עצמו לא מרוצה ממעמדו בקבוצה.

מאכזב - דיי (צילום: ניר קידר)

מאכזב – דיי (צילום: ניר קידר)

גורם בהפועל מציין כי "מודי מנסה להכניס את אוסטין לעניינים אבל זה לא עובד. הכימייה ביניהם לא טובה ומערכת היחסים ביניהם לא טובה.קשה יהיה להמשיך בצורה הזו של היחסים ביניהם".

מנגד, שחקן בקבוצה מציין כי "אוסטין דורש דקות, הוא רוצה להוביל והוא לא אוהב להיות מוחלף. הוא מאוד מתוסכל. הסיטואציה של הקבוצה ושלו אישית קשה לו מאוד. הוא מרגיש שפועלים נגדו ביד קשה ונוקשה יותר מאשר עם שחקנים אחרים. קשה לו ומתסכל אותו שזה המצב".

השחקן השלישי שעשוי לעזוב הוא סטראטוס פרפרוגולו. היווני, נחשב לשחקן קבוצתי ושקט, אבל גם מידת התאמתו לליגה היא בסימן שאלה, אם כי מצבו יציב יותר. הוא נותן למאור את שתי עמדות הפורוורד ובכל מקרה לא אמור להיווצר מצב שהוא ודיי יעזבו ביחד. פרפרוגולו, כך נודע ל"כל העיר", שוקל ובודק כבר בעצמו הצעות אחרות, אבל בשלב זה נדמה שלהפועל יהיה הרבה יותר דחוף לשחרר את אומיץ' ודיי, כך שהסיכוי שהיווני יסיים פה את העונה היא לא מופרכת.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר