רן מבשוב (צילום: ינון פוקס)
רן מבשוב (צילום: ינון פוקס)

"נורדיה היא תיקון לבית"ר ירושלים"

מנהל קבוצת האוהדים, רן מבשוב, 'מגיח מהצללים' ומדבר על הקבוצה, על תפקידו ועל חלום חשוב אחד: "שבית"ר תהיה נקייה מגזענות"

פורסם בתאריך: 17.8.17 10:34

מאחורי ההצלחה של בית"ר נורדיה עומדים אנשים רבים, ובהם פנים מוכרות כמו המאמן עמית ברבש, המנהל המקצועי משה בן הרוש והספונסר הראשי מומי דהאן. לצד הדמויות המוכרות הללו ישנם גם כאלה שעושים את העבודה השחורה והקשה מדי יום, 'מאחורי הקלעים', חיים ונושמים את הקבוצה ודואגים לשחקנים מהפרט הקטן ביותר ועד לגדול שבהם. אחד מהם הוא רן מבשוב, מנהלהּ של בית"ר נורדיה.

מבשוב, בן 32, שיחק בקבוצה כבלם במשך שנתיים מיום הקמת קבוצת האוהדים, עוד כשזו שיחקה בליגה ג', ופרש ממשחק פעיל בקיץ 2016. עם פרישתו הוא מונה למנהל הקבוצה.

ברזומה של מבשוב יש נתון היסטורי שאותו אנשי נורדיה לא שוכחים כל כך מהר: בלם העבר כבש את השער המאה בתולדות בית"ר נורדיה, מול בית"ר/שמשון ת"א, ונכנס להיכל התהילה של המועדון.

מבשוב נמנה עם חבריו הטובים של כוכב בית"ר לשעבר, אבירם ברוכיאן, כיום שחקן הפועל קטמון. דרך אחיו של ברוכיאן, אסי, שאימן בזמנו את נורדיה עם סרגיי טרטיאק, הגיע מבשוב לקבוצה. "אסי ברוכיאן הציע לי להצטרף לקבוצה בתחילת הדרך, ומיד קפצתי על המציאה", מספר מנהל בית"ר נורדיה בריאיון ל'ספורט כל העיר' ומוסיף: "גדלתי בתור אוהד בית"ר, כמו הרבה חברים שלי. ראיתי איך הדברים מתנהלים, לא אהבתי את האלימות ואת הגזענות ביציעים והחלטתי לשנות כיוון".

ספר קצת על הפרויקט מנקודת מבטך.
"אני רואה את נורדיה כתיקון לבית"ר ירושלים. אין תחליף לבית"ר, אבל נורדיה זו בריחה, פינה שקטה, 'פינה בלב' אני קורא לזה. מי שרוצה לראות כדורגל טוב, אבל לבוא למגרש בלי קללות, בלי אלימות ובלי גזענות – זה המקום. יש כאן אנשים מיוחדים כמו מומי דהאן, משה בן ארוש ועמית ברבש, שהם דמויות לחיקוי, כאלו שכיף לבוא בשבילם ולעבוד איתם".

מהי המשמעות של תפקיד מנהל?
"זה בעצם להיות האימא והאבא של השחקנים, לדאוג להם לכל דבר. השנה הראשונה שלי היתה יותר שנת לימוד, הייתי יד ימינו של משה בן ארוש, המנהל המקצועי, ודרכו למדתי כל מה שצריך. השנה אני כבר יותר חופשי".

תן דוגמה.
"בשנה שעברה התמודדנו ב'משחק העונה' מול קריית מלאכי, בקרב על העלייה. זה היה משחק מותח וקשה. האצטדיון בקריית מלאכי מכיל 2,000 מקומות, אבל אנחנו קיבלנו רק 200 כרטיסים. במשך כל השבוע שקדם למשחק נסעתי כמה פעמים לקריית מלאכי, ורכשתי כרטיסים מכל מיני אנשים. עשיתי ממש עבודת שטח. כל זה רק כדי לדאוג לאוהדים הנהדרים שלנו ולבני משפחות השחקנים, ולוודא שכל מי שרוצה להגיע יגיע, ולא יישאר מחוץ למגרש".

בסיום אותו משחק תקפו אוהדי היריבה את אוהדי נורדיה, משום שהיו מתוסכלים מכך שקבוצתם לא ניצחה ולמעשה לא עלתה ליגה. במועדון האוהדים שיבחו את פועלו של מבשוב באירוע הזה. "קיבלתי התראה כמה דקות לפני סיום המשחק מכמה אוהדי מלאכי שאני מכיר, שכנראה תהיה התפרעות", הוא משחזר את אותם רגעים ומוסיף: "מצאתי את עצמי עובר בין האוהדים שלנו ומפנה אותם למגרש האימונים שמאחורי המגרש המרכזי. האוהדים שלנו 'נתקעו' שם לא מעט זמן, יותר משעה, עד שהצלחנו לפנות אותם לאוטובוסים ולמכוניות הפרטיות בבטחה. לא עזבתי עד שאחרון האוהדים נסע".

"איש עבודה ללא שעות, מסביב לשעון", מעיד על מבשוב עמית ברבש, מאמן הקבוצה, שמציין עוד: "הוא משקיע המון מעצמו, מעל ומעבר, ודואג לכל דבר שחסר במועדון. אני  שמח שהוא אצלי".

לסיום רן, מה החלום שלך?
" אני שותף לעשייה ולבנייה של מחלקת הנוער. אני רואה את כזה כמשהו שהוא לא פחות חשוב מהקבוצה הבוגרת. אני רואה את עצמנו בעתיד מצליחים לייצר שחקנים לקבוצה הבוגרים ולהנחיל להם את הערכים של נורדיה, זה השורש. חלום נוסף שלי, שבית"ר תהיה נקייה מגזענות ואלימות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר