סלובודן דראפיץ' (צילום: אורן בן חקון)
סלובודן דראפיץ' (צילום: אורן בן חקון)

דראפיץ': "יש פרפרים בבטן, כמו בפעם הראשונה שהגעתי לטדי"

המאמן המצליח והזכור לטוב בטדי, סלובודן דראפיץ', מוכן לקרב הצמרת בין מכבי נתניה שלו לבית"ר ביום שני. "אתרגש מאוד אם אתקבל במחיאות כפיים". ראיון

פורסם בתאריך: 14.10.17 17:37

לאחר שני ניצחונות רצופים 'על האפס' – 0:3 נגד מ.ס אשדוד ו־0:4 מול מכבי פתח תקוה, תגיע לטדי הקבוצה הכי חמה בליגה, מכבי נתניה, במטרה להמשיך את המומנטום ולהתבסס בצמרת. האחראים על דהירת הספינה מעיר היהלומים הם רבי החובלים סלובודן דראפיץ' ושי ברדה. האקסים של בית"ר ירושלים, שהדריכו את החבורה של אלי טביב לפני שתי עונות והובילו אותה למקום השלישי, לקחו את מכבי נתניה עם בור של מינוס תשע נקודות בליגה הלאומית ועשו איתה מסע אדיר במשך שנתיים, היישר לליגת העל. היום הם מובילים את נתניה אל המקום השני בטבלה ואל המשחק המרכזי, מול בית"ר ירושלים (שני, 21:00 בטדי), הקבוצה שבעל הבית שלה הראה להם את הדרך החוצה למרות ההצלחה.

"התחושות מעניינות. יש פרפרים בבטן, כמו בפעם הראשונה שהגעתי לטדי ועשיתי את הבכורה מול הקזחים", משתף דראפיץ' בראיון מיוחד ל"ספורט כל העיר". "רק שהפעם אראה את הקהל של בית"ר מהספסל השני. זה יהיה מעניין, בשביל הרגעים האלה אנחנו חיים".

אם תתקבל במחיאות כפיים, מה זה יעשה לך?
"אתרגש מאוד אם אתקבל במחיאות כפיים. בכל פעם שאתה עושה עבודה טובה ומקבל מחיאות כפיים זו הרגשה נפלאה, ועוד מהאוהדים של בית"ר – אז בכלל".


אוהדי בית"ר ירושלים (צילום: אורן בן חקון)

אוהדי בית"ר ירושלים (צילום: אורן בן חקון)


בניגוד אליכם, בית"ר מגיעה במומנטום לא טוב ועם רצף של שלושה משחקים ללא ניצחון.
"בית"ר כל הזמן מסוכנת, גם אם הם יהיו אחרי שלושה או ארבעה הפסדים, ובמיוחד עם השחקנים הטובים בחלק ההתקפי, כמו עידן ורד, ז'אורז'יניו, חן עזרא ואיתי שכטר. אני חושב שלבית"ר יש קבוצה מאוד טובה. אני יודע שיש חוסר שקט, ומה שקרה במועדון בטוח לא מוסיף, אבל יש לבית"ר סיכוי גבוה מאוד להיות למעלה".

בשונה מהתקופה שלך, החלק ההגנתי של בית"ר הוא עקב האכילס שלה. זה משהו שאתה הולך לתת עליו דגש חזק יותר בחדר ההלבשה?
"אנחנו משחקים כדורגל התקפי, וגם בית"ר, ואני מצפה למשחק מאוד פתוח ומעניין. יש לנו שחקנים אינדיבידואליים מאוד טובים, יש לנו שחקנים שיכולים להפתיע, וגם לבית"ר. אני חושב שיהיה משחק פתוח עם הרבה הזדמנויות".

אתה המאמן היחידי שסיים עונה שלמה תחת אלי טביב.
"אני חושב שאני ושי עשינו עבודה טובה. ההתחלה שלנו לא היתה טובה, בגלל שהחלפנו הרבה שחקנים והיתה קבוצה חדשה, ואז הגיע מקרה שרלרואה ואיתו הבלגאן עם טביב והרצון שלו לעזוב. בסופו של דבר הוא הבין את החשיבות שלו למועדון, והוא חיזק אותנו, כי הסברנו לו שאי אפשר להמשיך במצב שהיה. הוא באמת פתח את הארנק, ואני רוצה להודות לו שהוא תמך בנו בדיוק ברגעים האלה. אני מודה לו גם על ההזדמנות, כי בזכותו אני איפה שאני נמצא היום".

אתה לא מאוכזב שלא נתנו לך להמשיך אחרי שעשית עונת שיא עם הקבוצה?
"עשיתי את העבודה שלי בצורה הכי מקצועית והכי טובה שיש. היו כמה חילוקי דעות גם בנושא שי ברדה, ולא הסתדרנו, אבל נפרדנו בצורה יפה, ככה שאף פעם לא סגרנו את הדלת לבית"ר. אני חושב שגם הקהל אהב אותנו, וזה שלא המשכנו זה משהו שקורה גם בחו"ל. אני מסתכל על הקריירה שלי רק קדימה ולא אחורה".

לא בכדי מזכיר סלובו את ברדה כנושא לחילוקי דעות שהיו בינו ובין טביב. השניים עובדים יחדיו כבר כמעט שבע שנים, כשהם רושמים הצלחות בכל מקום שבו הם עבדו – בהפועל כפר סבא, בבית"ר תל אביב רמלה מהליגה הלאומית, בבית"ר ועכשיו גם בנתניה.

לשניים גם לא היתה שום כוונה להיפרד, וזו, לדברי דראפיץ', גם היתה אחת מהסיבות לפרידה מבית"ר. "היו דיבורים על כך שאלי לא רצה את שי", הוא נזכר. "ואז עליתי לשידור בתוכנית הרדיו של אופירה אסייג ואייל ברקוביץ', ששאלו אותי: 'אם אלי לא רוצה את שי, אתה נשאר בבית"ר?'. עניתי שאם שי לא ממשיך, גם אני לא אמשיך. הבנתי מכל מיני מקומות שזו היתה אמירה שאלי לא אהב לשמוע, אבל זו היתה האמת: שי הוא חלק בלתי נפרד מההצלחה שלי, ולהישאר בבית"ר בלי שי, שהשקיע כל כך הרבה למען הקבוצה – ראיתי את זה כבגידה. זה אחד הדברים שבגללם לא המשכתי".


אלי טביב (צילום שרון בוקוב)

היו חילוקי דעות – טביב (צילום שרון בוקוב)


 

אתה מסיים חוזה בסוף העונה. אם טביב מתקשר אליך ואומר לך 'סלובו, אני רוצה שאתה ושי תחזרו' – מה אתה אומר לו?
"קודם כול הוא לא יכול להרים טלפון כי הוא מושעה, אלי אוחנה צריך לדאוג לזה שזה יקרה (צוחק). אני במכבי נתניה כרגע. אין ספק שבית"ר זו פינה חמה בלב, ואין ספק שאחזור לשם אם ירצו אותי, אך אני לא יודע מתי".

ועדיין, אם אלי אוחנה יבקש ממך לחזור לקראת העונה הבאה, מה תענה?
"כל עוד הזכות הראשונית שייכת לנתניה, זה מה שיהיה: אם נתניה רוצים אותי אשאר שם, אבל בסופו של דבר כל האופציות פתוחות ואני לא פוסל חזרה לבית"ר. אם הם ירצו אותי, אני בטוח שאחזור לשם".

ניצחון שלכם ביום שני בטדי זו הצהרת כוונות?
"מכבי נתניה באה לשחק באותה צורה ובאותו סגנון שבהם היא משחקת עד היום. אנחנו עדיין מחפשים את הזהות של הקבוצה. אסור לשכוח שהיא באה מפירוק. הכול חדש והכול מפחיד. אנחנו משתדלים להוריד את הילדים שלנו לקרקע".

מאז שעזבת איבדה בית"ר הרבה שחקנים משמעותיים, העיקרי הוא חסוס רואדה. אתה חושב שלולא אותן עזיבות, בית"ר הייתה רצה גבוה יותר?
"אין ספק שחסוס חסר מאוד בבית"ר, אבל אני חושב שהביאו מחליפים טובים – גם את סאבו וגם את קונט, שהוא בלם ומגן פנטסטי. יש להם גם קישור והתקפה טובים. בית"ר עם האוהדים בבית והדחיפה מהם מסוכנת כל הזמן, ובכל רגע יכולים להתפוצץ על המגרש. אם הם 'בזוֹן', הם יכולים לעשות הרבה צרות להרבה קבוצות".

אתה מאמין שביום שני הקבוצה שלך מגיעה לטדי כשהיא במקום השני?
"זה מאוד משמח אותי לשחק נגד בית"ר במשחק המרכזי. אני כל כך הרבה שנים בכדורגל ויודע שזה יכול להתהפך, ולכן אני מאוד זהיר. אני מקווה שאחרי המשחק נגד בית"ר הדברים יסתדרו לכיוון החיובי שלנו".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר