לזר וברוך גדייב (צילום: אורן בן חקון)
לזר וברוך גדייב (צילום: אורן בן חקון)

לזר וברוך גדייב – קופי פייב

חמישה יתרונות יש במקום הזה: אוכל טעים וטרי, אווירה נפלאה, שירות מעולה, מחירים זולים והאחים גדייב עצמם שמנהלים את העסק בהרבה אהבה

פורסם בתאריך: 12.9.17 14:18

בבית הקפה של האחים גדייב, "קופי פייב", ברחוב יפו 30 תוכלו ליהנות ממוזיקה משובחת, אווירה מזמינה, עוגות ומאפים טריים, וכל זה מבלי שתאלצו לקרוע את הכיס. כל המחירים בתפריט זהים, כל אחד מהמוצרים עולה חמישה שקלים בלבד. מזה ארבע וחצי שנים בית הקפה משרת את הלקוחות הקבועים העובדים בסמיכות למקום: עובדי העירייה, אנשי המשטרה, ביטוח לאומי ועוד, לצד לקוחות מזדמנים שעוברים ברחוב. האחים ברוך ולזר גדייב מאמינים שבזכות השירות הנפלא, האווירה הקסומה והתפריט הטרי והאיכותי המקום הומה כל היום וללא ספק, גם למחיר ישנו יתרון עצום. "מדי בוקר אנחנו מביאים את כל המוצרים, טריים לגמרי. אם אנחנו יכולים למכור בחמישה שקלים בלבד מיץ טבעי, פאי, סלטים, אייס קפה או אלכוהול ולהרוויח מזה, אז תעצרו רגע ותחשבו כמה מרוויחים עליכם במקום אחר" אומר לזר, האח הבוגר מבין השניים.

(צילום: אורן בן חקון)

(צילום: אורן בן חקון)

לזר וברוך בשנות ה- 30 לחייהם, לזר נשוי ואב לשתי בנות ואחיו ברוך נשוי טרי, מדברים על בית הקפה שלהם בשמחה ובגאווה שקשה להתעלם מהם. חלוקת העבודה בין השניים ברורה. בשעת בוקר מוקדמת ברוך מכין את הכריכים הטריים בזמן שלזר מקבל את הלקוחות. "ברגע שמתחיל הלחץ בבית הקפה, ברוך מסייע גם בקבלת הלקוחות. יש 'פיקים' כאלה בשעות היום בעיקר בזמן הפסקות עובדי העירייה ואז בית הקפה הופך עמוס. אנחנו מבינים שזמן הלקוחות יקר מאוד לכן יש להעניק שירות מהיר ויעיל", אומר לזר. הם הבינו שבנוסף לכל היתרונות חשובה גם האווירה. לשם כך דאגו האחים גדייב לעצב את בית הקפה ולהשרות בו נינוחות מזמינה. במהלך היום מתנגנת ברקע מוזיקה המתאימה לשעות השונות של היום ממוזיקה ישראלית, דרך יוונית ועד לג'ז".

 

(צילום: אורן בן חקון)

(צילום: אורן בן חקון)

 

(צילום: אורן בן חקון)

(צילום: אורן בן חקון)

במה אתם מתגאים?
"אנחנו שמחים שהבנו את הסוד. אפשר להרוויח יפה גם במחיר שנראה לא הגיוני. אנחנו מוכרים בבית הקפה מאפים מדהימים, פאי אוכמניות, עוגות גבינה, פאי שוקולד, בורקסים, מאפים כמו פוקצ'ות, סנדוויצ'ים ברמה, סלטים, פיצות, אבטיח חתוך בעונה, אייסים, מיצים טריים, סוגי קפה משובחים. את פולי הקפה אנחנו מייבאים בייבוא אישי מאיטליה ואת העוגות מכין קונדיטור ולא במפעל או מאפיה תעשייתית. בחורף ישנם גם ארבעה סוגי מרקים, תירס חם, סחלב ושוקולטה חמה. בעצם ניתן לקבל כאן הכל, בטעם משובח, באווירה טובה ובמחיר של חמישה שקלים. כן, כן, אמיתי לגמרי".
אם כך, מה הסוד?
"ראשית אנחנו לא נעזרים בעובדים, רק שנינו בעסק. כשאדם מנהל את העסק ועובד בעסק של עצמו יש לו אחריות גדולה יותר למקום. אין לנו כמעט בלאי, אנחנו מקפידיפ לשמור על בית הקפה ועל הציוד כי זה שלנו וחשוב לנו. בנוסף אנחנו נקשרים ללקוחות כי כולם קבועים, יודעים מה כל אחד אוהב ואיך הוא שותה את הקפה שלו וכשלקוח מזדמן מגיע ומגלה את המקום, אנחנו יודעים שפעם הבאה כשיגיע למרכז העיר הוא ישוב אלינו".
איך מצליחים לשלב ניהול עסק ומשפחה?
"בית הקפה נפתח בשעה שש בבוקר בגלל אופי המקום וקהל הלקוחות שלנו. עד לשעה שלוש יש לחץ של עבודה ובין שלוש לשבע בערב העומס מתחיל להשתחרר. מבחינתנו זה סוג של מנוחה, ארבע שעות רגועות יחסית. בשעה שבע בערב אנחנו סוגרים את בית הקפה וחוזרים הביתה. אנחנו אמנם מנהלים בית קפה, אבל, לשמחתנו, בכל ערב אנחנו בבית עם המשפחה כך שמצליחים לתמרן מצוין. היו לנו הצעות רבות שיכולנו להרוויח מהם הרבה יותר כסף, אבל אנחנו אוהבים את הקונספט ומרוצים מהמצב הקיים".
מה המוטו שלכם בניהול העסק ?
"המוטו לשמור על טריות המזון ואיכות המוצרים, בתוספת השירות הגבוה ללקוחות. המקום הזה הוא הכיף שלנו וכשאדם נכנס ופוגש בעל עסק שמח, שמרוצה ממה שהוא עושה, זה מדבק. האווירה אצלנו מיוחדת, אנחנו מזמינים להגיע ולהתרשם".
מה הקושי או האתגר שעמד בפניכם?
"אנחנו בקושי ואתגר מתמיד. כרגע מחכים לאישור העירייה להוסיף סוכך לתקופת החורף. היה קושי בתקופות הקשות של פיגועים בירושלים וכמו כל בעלי העסקים הרגשנו את הירידה בכמות התיירים".
מה הטיפ שלכם לבעל עסק חדש?
"קודם כל לעשות מה שאוהבים, כשזה בא מאהבה זה נעשה על הצד הטוב ביותר והלקוחות מרגישים את זה.

אנחנו שמחים שהבנו את הסוד. אפשר להרוויח יפה גם במחיר שנראה לא הגיוני

טל: 054-4941103
כתובת: יפו 30, ירושלים

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר