גולן טובי, מנכ"ל מט"י מרכז טיפוח יזמות (צילומים: פול סגל)
גולן טובי, מנכ"ל מט"י מרכז טיפוח יזמות (צילומים: פול סגל)

מט"י מרכז טיפוח יזמות – גולן טובי, מנכ"ל

כך מובילים את היזמות העסקית בירושלים: הלוואות סיוע, מענקים ייעודיים, ייעוץ אישי, ליווי עסקי, תוכניות לעולים חדשים ולתושבים חוזרים, פרוייקטים במזרח ירושלים, קורסים מיוחדים. על הכל מנצח מנכ"ל מט"י באהבה

פורסם בתאריך: 30.4.17 11:28

גולן טובי, נשוי ואב לשלושה ילדים, עומד בראש אחד הארגונים שפועל מאחורי הקלעים ומוביל את ירושלים ותושביה קדימה. גולן הוא חלק מארגון מט"י והוא עובד שם כבר יותר מ-15 שנים. לפני כשלוש שנים הוא מונה למנכ"ל העמותה ולו ולשאר חבריו בצוות תכניות גדולות עבור ירושלים והעסקים שבה.

מהו ארגון מט"י?
"מט"י הוא מרכז טיפוח יזמות שהוקם לפני 25 שנים. מאז הוא עוזר לעסקים ובעלי עסקים ירושלמים בהקמה והרחבה של עסקים קטנים ובינוניים באמצעות ייעוץ, ליווי עסקי, הדרכות מקצועיות, מתן מידע ומחקר עסקי".

גולן טובי, מנכ"ל מט"י מרכז טיפוח יזמות (צילום: פול סגל)

גולן טובי, מנכ"ל מט"י מרכז טיפוח יזמות (צילום: פול סגל)

באילו פעולות נוקט מט"י על מנת לסייע לעסקים?
"אנחנו מקיימם מדי שנה מעל 100 סדנאות ותוכניות הדרכה שונות בכל רחבי ירושלים. לקהל שונה החל ביזמים מתחילים ועד לבעלי עסקים קיימים. יש לנו מחלקת מימון שבאמצעותה אנו מאפשרים לקבל הלוואות מקרנות מיוחדות שמתמקדות בזה ואף מסייעים במענקים יעודיים לאוכלוסיות מיוחדות שמחפשות להקים עסקים. רק בשנה האחרונה גויסו יותר מ-60 מיליון ש"ח בהלוואות ומענקים לטובת יזמים ובעלי עסקים ירושלמים, החל בהלוואות של חמשת אלפים דולר לנשים ערביות השוקדות על הקמת עסק במזרח העיר ועד הלוואות של מאות אלפי שקלים לעסקים קיימים המבקשים להתרחב. במהלך השנה קיימנו 103קורסים כאשר כל אחד מהם מנה קצת פחות מ-20 משתתפים, מדובר בכ-2000 איש בשנה אחת. הקורסים כוללים הקמת עסקים, תוכניות לשיווק, לאמנים, קורסי 'עברית עסקית' במזרח ירושלים, הכשרות לפיתוח אפליקציות באנרואיד ועוד".

גולן טובי, מנכ"ל מט"י מרכז טיפוח יזמות (צילום: פול סגל)

גולן טובי, מנכ"ל מט"י מרכז טיפוח יזמות (צילום: פול סגל)

ממה מורכב הארגון בירושלים?
"צוות מט"י מונה 22 עובדים קבועים ויש לנו עוד כ-120 מרצים ויועצים חיצוניים. הוועד המנהל של מט"י מורכב מאנשים בכירים ממגוון הקשת הכלכלית הירושלמית, כולל נציגי הארגונים שהקימו את מט"י ובהם עיריית ירושלים, הקרן לירושלים, הרשות לפיתוח ירושלים, פדרציית ניו יורק ואנשי עסקים בכירים ירושלמים. הפעילות שלנו נעשית בכל רחבי העיר".

לאילו אוכלוסיות מסייע הארגון?
"בשנה האחרונה היה גידול של עשרה אחוזים במספר הפונים וכיום, נכון לשנת 2016 פנו 3,725 יזמים ובעלי עסקים למט"י. בסקר חיצוני שביצענו עלה כי כרבע הפונים הקימו עסקים בסיוע שלנו, כאשר כל עסק מעסיק שלושה עובדים בממוצע. בנוסף, אנו במט"י שמים דגש על סיוע לאוכלוסיות מיוחדות. יש לנו תוכניות לעולים חדשים ותושבים חוזרים, אנו מסייעים גם ליזמים צעירים מהאוכלוסייה היצרנית בירושלים ויש לנו תוכניות מיוחדות במספר שכונות בהן אנחנו פעילים, בעיקר בקרב השכונות המוחלשות יותר. יש לנו פרויקט גדול מאוד במזרח ירושלים כאשר לאחרונה הקמנו שם שלוחה של מט"י וזאת נוסף על המשרדים שבתלפיות. ההשפעה של הארגון נוגעת לאלפי אנשים. אנחנו גורם די מרכזי בכלכלה ובפיתוח התעסוקתי של ירושלים".

לאן אתם שואפים להגיע?
"אנחנו כל העת מנסים לפתח פרויקטים ומודלים חדשים כדי להשפיע באופן חיובי על כלכלת העיר ירושלים. הפרויקטים שבכוונתנו לפתח בשנים הקרובות יעסקו גם בתחום פיתוח יזמות חברתית, בניית קהילות עסקיות, פיתוח תפיסת עולם יזמית בקרב בני נוער ועוד. פרויקט נוסף שאנחנו מנסים לקדם הוא הקמה של מרכז יזמות ליזמים צעירים בתחומים המיד-טק שיאפשר להם מרחב ישיבה ועשייה. מדובר בהקמת מתחם פיזי ליזמים מתחומי הדיגיטל, שיספק להם את הצרכים הנדרשים להצלחה ולפיתוח".

האם יש מקרה מסוים שראוי לציון?
"היקף הפעילות שלנו במזרח ירושלים ראוי לציון והוא מוביל לתוצאות מדהימות. רק בשנה האחרונה פנו אלינו כ-1,200 יזמים ובעלי עסקים ממזרח ירושלים ופתחנו שם כ-50 קורסים שונים. בשורה התחתונה יוצא שעזרנו להקים יותר מ-200 עסקים, המעסיקים למעלה מ-500 עובדים וזוהי התחלה של השפעה מאוד חיובית על העיר ירושלים ועל מזרח ירושלים בפרט. זה לא דבר שמובן מאליו לעמותה ישראלית לפעול ולהצליח במזרח העיר".

במה אתה מתגאה?
"אני גאה בצוות שלי שהוא צוות מדהים, מסור, מקצועי ואמין וקשה למצוא צוות כזה".

מהו החזון שלך?
"אני מאמין שכדי לצמוח, לפתח ולהתפתח צריך ליצור כמה שיותר שיתופי פעולה. מט"י זה הצוות והעובדים שמרכיבים אותו, אני מאמין בפיתוח הצוות ופיתוח ההון האנושי כך שבסופו של דבר יש ארגון מקצועי, אמין, נאמן ובעל יכולת השפעה ויכולת ביצוע.

החזון של מט"י הוא בסופו של דבר להיות הגורם המוביל והמקדם בכל תחום היזמות העסקית. החזון הוא להיות גורם מרכזי ומשפיע בפיתוח הכלכלי-עסקי בירושלים. אני מזמין כל יזם בתחילת הדרך או בהמשכה לדעת שיש לו כתובת להגיע אליה ולהתייעץ עם יועצים שיחוו דעה ואפילו יעזרו להם להפוך את החלומות שלהם למציאות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר