צילום: אורן בן חקון
צילום: אורן בן חקון

ציון בניטה – מאמן אישי ומטפל זוגי

השנה אנחנו משקיעים 100% באהבה!!!

פורסם בתאריך: 12.7.17 15:55

ציון בניטה, מאמן אישי ומטפל זוגי, מאמין שאחוז הגירושין הגבוה בעולם נובע מבעיה בסיסית חשובה והיא חוסר התאמה. אם גם אתם במשבר – יש לו את הכלים לסייע לכם לחזור לזוגיות בריאה.
החזון של ציון בניטה ממעלה אדומים הוא להוריד את אחוז המתגרשים בישראל. לפי מחקרים בתחום, רק עשרה אחוזים מכל הזוגות הנשואים מרוצים מהזוגיות שלהם, 40 אחוזים מהנישואין מסתיימים בגירושין, והשאר לא מרוצים אבל נשארים במסגרת ומפחדים לפרק אותה.
ב-12 השנים האחרונות עוסק ציון בניטה בייעוץ, באימון אישי ובטיפול לזוגות ואנשים פרטיים ש"תקועים" בחיים ומצויים במשבר, בין אם בזוגיות או בעבודה, באמצעות טיפולים פרטניים וסדנאות שהוא עורך ברחבי הארץ. "אני מאוד גאה במה שהשגתי בתחום", הוא מספר, "אני גאה להודות שהוצאתי זוגות רבים ממשברים. בגדול אני יכול להוציא מטופל ממשבר בפגישה הראשונה והשנייה בתנאי שהוא מוכן לעבודה קשה. יש כלים רבים שרכשתי מניסיון עבר, מלימודים וממפגשים עם מטופלים שאני שמח להעביר הלאה למטופלים שלי".
הוא בעל תואר ראשון בפסיכולוגיה ואוטוטו מסיים תואר שני, מאמן אישי מוסמך שהתמחה בטיפול בבעיות ADHD, למד הנחיית קבוצות מטעם משרד החינוך, עבר הכשרות והשתלמויות במעגלים ואצל אלון אולמן המנטור של המדינה. בנוסף למד אצל נירה כפיר ממכון מעגלים ש"הזכות שלי להיות תלמיד שלה. היא יחידה בדורה" – כיצד, דרך זכרונות ילדות, ניתן לזהות אצל מטופלים מה עוצר בעדם ומה מפחיד אותם וגורם להם לעיכוב בהגשמת הרצונות שלהם? את כל הכלים הללו הוא משלב בטיפולים.

צילום: אורן בן חקון

צילום: אורן בן חקון

בתוך קשר זוגי, מי דוחף יותר להגיע למטפל -גברים או נשים?
"ברור שנשים. גברים בדרך כלל לא רוצים להגיע. אין להם את הסבלנות הדרושה לטיפול ולמה שזה דורש מהם, אבל לי יש דרכים מיוחדות וכלים למשוך את הגברים לטיפול יחד עם הנשים. אני בונה לבני הזוג סדנה ייחודית שמתאימה להם, מזמין אותם להרצאות שלי ונותן להם כלים לחזור לזוגיות פורחת ומעצימה".
יש לך דוגמא?
"יש מקרה של בני זוג עם ילדים שהיו בסכסוך קשה מאוד והיו ביניהם משקעים, מרירות, ריבים ותסכולים – לא יכלו להמשיך לחיות בצורה הזאת ופנו לרבנות. אלי הם הגיעו רגע לפני הגירושין, ובעזרת הכלים שיש לי הצלחתי להביא אותם למצב שיכלו לראות את הטוב שבחיי הנישואין שלהם, גילו אחד את השני מחדש, חזרו לחיות יחד ואפילו הביאו ילדים נוספים. מי שבא אלי חייב לדעת שהוא צריך לעבוד קשה. זה לא מטה קסמים שעושה הוקוס פוקוס. יש שיעורי בית.
יש צורך ברצון להשקעה ונכונות לעבוד על חיי הנישואין, להחזיר את האהבה שאבדה וליהנות שוב מזוגיות איכותית ומשפחתית".
האם אתה מתחרט על משהו שעשית?
"אני מתחרט שלא הכרתי ולמדתי את מה שאני יודע היום בצעירותי. יש הרבה כלים שבעזרתם אתה יכול לשפר ולשדרג את החיים שלך, את האני אישי שלך ואת כל הסובבים אותך. כל חיי לא ויתרתי לעצמי למרות הקשיים הרבים שעמדתי בהם. למדתי, סיימתי תואר ראשון, אני לקראת תואר שני, ואין לי ספק שבשנים הקרובות אקדיש זמן לעבודת הדוקטורט שלי בתחום הזוגיות וההתאמה".
יש לך טיפ למי שמעוניין לפתוח עסק בקרוב?
"חשוב שיהיה לך ערך להביא לזולת מלבד כסף. צריך לדעת איזה צורך למלא עבור הקהל ושם לבנות מוצר שכרגע חסר לקהל הרחב".

צילום: אורן בן חקון

צילום: אורן בן חקון

במה אתה עוסק בימים אלה?
"לאחר מחקר מעמיק החלטתי להקים אתר היכרויות חדשני. עם ההרשמה לאתר ייכנסו נתונים על אותו הגבר או האשה שיסייעו למחשב להתאים לה או לו בן או בת זוג, וכל זאת על מנת שהסיכויים לגירושין יהיו נמוכים ככל האפשר. אנשים שמתחתנים ואין ביניהם התאמה – החברות והאינטימיות נגמרת מהר מאוד, ואז מגיעים הילדים שגורמים לבני הזוג להיות מאוד עסוקים, אבל ברקע יש לשניהם הרגשה שיכלו לבחור יותר טוב. חלקם מגיעים בסופו של דבר לרבנות וחלקם מחזיקים מעמד בכוח. לכן חשובה ההתאמה מראש, ולשם כך ייפתח בקרוב האתר שאני שוקד בפיתוחו. האתר ייקרא 'חיבור משמים'. הכניסה אליו תהיה חינם והנרשמים יענו על שאלון התאמה ויעברו אבחון של גרפולוג ושיחת ייעוץ שתסייע להתאמה מקסימלית. כל נרשם שביצע את הפעולות הללו יקבל נתונים על בני זוג מתאימים לפי אחוזי התאמה. בנוסף אציע ליווי והנחיה לשנה הראשונה בנישואין שהיא שנה קריטית בחיי הזוגיות".

בנוסף, אני ממליץ לרכוש לזוג טרי מתנה חיונית – מיני סדנת ליווי אישי וזוגי, שאני פיתחתי במיוחד לשנתם הראשונה והמשמעותית ביותר של זוג שנישא זה עתה. אין ספק שחברים וקרובי משפחה שירכשו את מתנת סדנת הליווי, יזכו לזוג שיוקיר לכם תודה לכל החיים".

ציון בניטה,
יועץ, מאמן ומטפל ליחידים וזוגות 
טלפון: 052-8349055   050-3478777

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר