אביגיל שרעבי (צילום: פרטי)
אביגיל שרעבי (צילום: פרטי)

"הפוסטים שאני מעלה לפייסבוק גזעניים? ככה אני"

אביגיל שרעבי מדברת על הכל: מהבעל (שהיה חייב להיות אוהד בית"ר) ועד לה פמיליה ("איימו על החיים שלי"). ראיון מרתק

פורסם בתאריך: 5.8.17 19:55

יש כמה אייקונים ירושלמיים, שגם אם לא דיברתם איתם מעולם, אתם כנראה מכירים אותם. אחת כזאת היא אביגיל שרעבי, האוהדת הכי מפורסמת של בית"ר. "באש ובמים" תגן על הקבוצה ותפעל מול כולם כלביאה, על מנת שיבינו ויקבלו את הקבוצה כמו שהיא.

שרעבי, בת 51, נשואה בפעם השנייה – ליורם בן זוגה בן ה־54, שנפצע במלחמת שלום הגליל ומאז הוא מרותק לכיסא גלגלים; אימא לשלושה ילדים, סבתא לשני נכדים קטנים וגרה בפסגת זאב. בשיחה עם "כל העיר" מדברת שרעבי על כדורגל, משפחה וגזענות.

"מי שגרם לי להתאהב בבית"ר ובכדורגל זה אבא שלי", מספרת שרעבי. "גדלתי בקטמונים והיינו הולכים ברגל למגרש. רוב המשחקים היו בשבתות ולכן כל שבת הייתי נעדרת מהבית. המשפחה התרגלה. הקבוצה הזאת היא החיים שלי, הם מתארחים בשמחות שלי ואני בשלהם, ולכן הקשר הוא מאוד חזק".

שרעבי משתפת בפרט מעניין נוסף: "יש לי גם חברים שופטים וקוונים. אני יודעת שפעם ראו זאת בעין לא יפה, אבל אני לא סופרת את מה שאומרים מפני שזו חברות אמיתית, ואני לא משחדת אף אחד".

 

חייב להיות אוהד בית"ר - אביגיל שרעבי ובעלה יורם (צילום: פרטי)

חייב להיות אוהד בית"ר – אביגיל שרעבי ובעלה יורם (צילום: פרטי)

 

איך משלבים משפחה וכדורגל? ובכלל, במשחקים של בית"ר את רואה פחות משפחות שמגיעות יחד למשחק מאשר בקבוצות אחרות…
"כשהכרתי את בעלי, הדבר הראשון ששאלתי אותו היה: 'האם אתה אוהב כדורגל?'", צוחקת שרעבי. "הוא לא הבין למה אני שואלת, אבל אמר שכן. שאלתי: איזו קבוצה? הוא אמר בית"ר, ושיש לו מנוי. לא יכול היה להיות טוב יותר. זה בעצם בלתי אפשרי שהייתי מתחתנת עם מישהו שאוהד קבוצה שהיא לא בית"ר. המשפחה מבינה מאוד את האהבה שלי, אני לא פוגעת באף אחד. בשבתות, כשהמשחק מתחיל ב־21:00 אני מגיעה לטדי כבר ב־18:30 כדי ליהנות מהאווירה. לי יש כיסא קבוע ביציע המערבי כבר 25 שנים, ואני יכולה להגיד לך שהיום יש יותר ויותר נשים שמגיעות למשחקים. אני מקווה שזה רק ילך וישתפר".

"אני מאמינה שחינוך מגיע מהבית. אני רואה ילדים מקללים קללות איומות, ואני לא מבינה למה אי אפשר ללמד אותם שמדובר בתחרות ספורטיבית ולא במלחמה. אותו הדבר לגבי תנועת בית"ר המקורית: אני לא יודעת אם יש הרבה אוהדים היום שיודעים מה הערכים שלה. סביר להניח שאם ההורים גדלו בבית בית"רי והם אוהדי כדורגל, אז הם הסבירו על התנועה ועל הערכים שלה, וכך המשפחה יכולה להתחבר הן לתנועה והן לכדורגל. אבל ישנם רבים שאינם אוהדים, לכן לא מסבירים לילדים על התנועה".

 

מקדימה להגיע למשחקים - אביגיל שרעבי (צילום: פרטי)

מקדימה להגיע למשחקים – אביגיל שרעבי (צילום: פרטי)

 

***

***

מה את חושבת על לה פמליה, האם הם פוגעים בבית"ר והאם יש גזענות בקבוצה?
"האמת? אני לא כל כך רוצה לדבר עליהם. יש לי היסטוריה לא טובה איתם, כשפעם אחת העברתי עליהם ביקורת, הגיעו אלי הביתה אנשים ואיימו על החיים שלי. למרות זאת יש לי חברים טובים שחברים בארגון ומה שאנשים לא יודעים הוא שרבים מהם מתנדבים ותורמים לחברה, וחבל שזה מתנגש".

מארגון לה פמיליה נמסר בתגובה לדברים: "בעבר היו תמיד מריבות בין אוהדים אבל השנה החלטנו לצאת לדרך חדשה וסבלנית ולכן לא יהיו יותר מריבות ביציעים. גיא ישראלי היה זה שמנע בעבר שאוהדים מהארגון יתקרבו אל אביגיל שרעבי והוא בקשר מצוין איתה עד היום".

התקשורת לא הוגנת - אביגיל שרעבי (צילום: פרטי)

התקשורת לא הוגנת – אביגיל שרעבי (צילום: פרטי)

לשרעבי יש טענות קשות נגד התאחדות הכדורגל וגם התקשורת. "ישנה אפליה גדולה מאוד מצד התקשורת וההתאחדות", היא טוענת, "ברגע שמשהו קורה בבית"ר, ישר מגדירים אותנו כחיות, למרות שבקבוצות אחרות נעשים דברים חמורים יותר. לדוגמה, אוהדי הפועל תל אביב צעקו לעבר אוהדי מכבי בדרבי ב־2016 'שתהיה שואה למכבי'. בתקשורת לא גינו את זה כמעט, אבל אם אנחנו היינו אומרים זאת – היו שורפים אותנו. דוגמא נוספת: כששני השחקנים הצ'צ'נים חתמו בבית"ר בתקשורת הדגישו בכותרות שהגיעו שני שחקנים צ'צ'נים מוסלמים, וזה הרעיל את כולם. למה היו צריכים להדגיש את היותם מוסלמים אם לא כדי להגדיל את הלהבות? אני מזכירה במשך כמה עונות שיחק בבית"ר שחקן אלבני מוסלמי בשם ויקטור פאצ'ו (בישראל נהגו לקרוא לו בטעות 'פאצ'ה', והוא סיפר על עצמו שהוא נוצרי) – אף אחד לא עשה מזה עניין מפני שלא ידעו על זה, ואם לא היו יוצאים בהצהרות האלה עם הצ'צ'נים אולי הדברים היו נראים אחרת".

ומה עמדתך לגבי החתמת שחקן ערבי בבית"ר?
"לצערי, בקרב אוהדי בית"ר יש המון משפחות שכולות, וקשה לגשר על הפערים בין שתי הדתות הללו. לא נראה לי שיש פתרון, ואני לא רואה מצב שבבית"ר ישחק אי פעם שחקן ערבי, ולו רק בשביל שלא תהיה מלחמת אחים בין האוהדים".

מוזמנת לאירועים של שחקנים - אביגיל שרעבי ויוסי בניון (צילום: פרטי)

מוזמנת לאירועים של שחקנים – אביגיל שרעבי ויוסי בניון (צילום: פרטי)

 

***

***

את לא חושבת שהדברים הללו, בדומה לפוסטים שאת מעלה בפייסבוק, מתלהמים וגזעניים?
"אני אענה לך בכנות: ככה אני. ראית פוסט שהעליתי לאחר הרצח בחלמיש, ואני אומרת שוב – ועומדת מאחורי הדברים שלי – אם הם יפגעו בנו, אני אפגע בהם חזרה. אני לא אשב בשקט. יש גם חברי כנסת ערבים שמעודדים מעשי טרור ואני לא מבינה מה הם עושים פה. יש גם כאלה שמגיעים למשחקים של בני סכנין נגד בית"ר רק כדי לחמם את האווירה".

לסיום, מה את חושבת על הניהול של אלי טביב? את חושבת שבית"ר תיקח איתו אליפות?
"טביב עשה מהלך מעולה כשהביא את אוחנה, ונראה לי שזה הדבר הכי טוב שקרה לבית"ר. אני מאמינה שהשנה נסיים באחד מהמקומות הראשונים, אבל הדבר החשוב ביותר זה החיבור בין השחקנים. אם הוא יהיה טוב, נצעד קדימה. פעם השחקנים היו משחקים עם הנשמה ובשביל הנשמה, היום זה הכול כסף. אליפות? כדי שבית"ר תיקח אליפות צריך להשקיע הרבה כסף, ולצערי טביב לא יכול לעשות זאת".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. יעקב לוי

    אני אומר שמה שאביגל כותבת אומרת הכל מהלב אמיתי כן ומשקף את האמת.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר