פסל אהבה בירושלים

מי אוהב אותך יותר ממני? פסל ענק של I❤️JLM הוצב בכיכר ציון

פורסם בתאריך: 7.8.17 15:38

ירושלים מצטרפת לערים נוספות ברחבי העולם – הבוקר הוצב בכיכר ציון פסל ענק של I ❤️ JLM  ובעברית "אני אוהב/ת את ירושלים". הפסל שמושך לא מעט תשומת לב, הוצב הבוקר – ט"ו באב ותושבים רבים כבר הספיקו להצטלם עם היצירה שעליה אחראי האמן הירושלמי יראל יאיר.

 

פסל אהבה בירושלים

 

 

I love Amsterdam (צילום: רויטרס MICHAEL KOOREN)

I love Amsterdam (צילום: רויטרס MICHAEL KOOREN)

 

כידוע, גם בערים גדולת אחרות ברחבי העולם מוצב פסל דומה – כמו למשל באמסטרדם ובניו יורק. גובהו של הפסל הירושלמי כשני מטרים ואורכו כשישה מטרים. "זה שינוי מרענן לכיכר ציון" אמרה תושבת העיר, "מעלה חיוך על פניו של כל אחד שעובר במקום. אנחנו באמת אוהבים את ירושלים".

 

ראש העיר ניר ברקת אומר: "כולם אוהבים את ירושלים וירושלים אוהבת את כולם. המיצב החדש מסמל את המקום המיוחד שיש לירושלים בכל אחת ואחד ואני מזמין את תושבי העיר, המבקרים והתיירים לבקר בירושלים, לבלות בה וגם לצלם את עצמם במיצב המיוחד".

 

בברלי וניר ברקת (צילום: Tomer Zmora)

בברלי וניר ברקת (צילום: Tomer Zmora)

בעירייה מספרים "בהמשך לשנה שעברה בה החלטנו לשים את האהבה על המפה, השנה החלטנו לשים את האהבה במרכז".

לדברי האמן הירושלמי שהעירייה וחברת עדן בחרו ליצור את המיצב, יראל יאיר: "הבחירה לעצב את המיצב באופן ייחודי בהשוואה לערים אחרות מסביב לעולם נובעת מהרצון להציג את ייחודיותה של ירושלים בשילוב השראה מיצירות אורבניות מודרניות מסביב לעולם ומצבים דומים באמסטרדם, ניו יורק וטורונטו תוך התכתבות עם שורשיה ועברה המפואר של העיר ירושלים".

סמנכ"ל עדן, החברה לפיתוח כלכלי של ירושלים ליאור בר דור: "מדובר ביוזמה נוספת שהינה חלק משדרוג המרחב הציבורי בירושלים והפיכתו לחווייתי, פעיל ומושך קהל. בשבועות האחרונים כל מי שמסתובב במרכז העיר עד לשורה ארוכה של מיצבים מיוחדים שמשנים את פני המרחב. מקולנוע סולארי והקרנת סרטים חינם לכל המשפחה, דרך המטריות שחזרו לרחוב יואל סלומון ועד תזמורות פלייבק שמתופעלת על ידי הקהל ברחוב. המהלכים הללו אינם רק משדרגים את חיי התרבות בעיר, אלא תורמים לפיתוחה הכלכלי ולמסחר באזורים אלו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר