הדמיית הבמה המרכזית מול חומות העיר העתיקה (צילומים: באדיבות חברת אריאל,
הדמיית הבמה המרכזית מול חומות העיר העתיקה (צילומים: באדיבות חברת אריאל,

יובל לאיחוד העיר: החגיגות מתחילות עם מופע ענק מול החומות

באירוע תוכלו ליהנות ממופע רחפנים ססגוני, מיצג אור קולי מרהיב ומהופעות של מיטב האמנים הישראלים. חג שמח ירושלים

פורסם בתאריך: 20.5.17 18:07

ביום שלישי הקרוב, 23.5, תחגוג העיר, ולא רק היא, את "יום ירושלים", המציין השנה 50 שנה לאיחודה של העיר. לכבוד חגיגות היובל צפויים להתקיים ברחבי העיר שלל אירועים מיוחדים, החל ממצעד הדגלים המסורתי, דרך מופעים ופעילויות במוסדות התרבות ועד מסיבות וסיורים ברחבי העיר.

 

אבל עם כל הכבוד לכל האירועים הללו, ויש הרבה, ה-אירוע לציון יובל לאיחודה של ירושלים יתקיים כבר ביום ראשון הקרוב, 21.5, מול חומות העיר העתיקה.

 

לפני הפירוט על האירוע, שהכניסה אליו תחל מהשעה 19:30, מן הראוי להזכיר את מה שעומד מאחורי יום ירושלים: זהו יום חג ממלכתי שנחוג כבר עשרות שנים. במסגרת היום המיוחד מציינים את איחוד מזרח ומערב העיר ושחרור מזרח העיר מידי השלטון הירדני, שתחתיו היתה נתונה עד מלחמת ששת הימים. נוסף על ציון איחוד העיר, נוהגים להזכיר במהלך היום גם את הלוחמים שנפלו על שחרור העיר, ואת הקרבות הקשים שהיו בה עד לשחרורה.

ובחזרה לאירוע המרכזי חגיגות היובל לאיחוד ירושלים, שיצוין השנה במתכונת מיוחדת ומרהיבה, ויכלול הופעות ומיצג אמנותי יוצא דופן. באירוע ישתתפו נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש העיר ניר ברקת ומכובדים נוספים, והוא מתקיים ביוזמת משרד התרבות והספורט ובהפקת החברה העירונית אריאל.

במסגרת האירוע המרכזי תוכלו ליהנות משלל מופעים מסוגים שונים, בהם גם אחד ממופעי השיא של האירוע – מופע רחפנים שכמותו טרם נראה בשמי הארץ: מאה רחפנים 'ירקדו' בשמי העיר, במופע מרהיב וססגוני שישאיר את הקהל מהופנט. מופעים מסוג זה נראו במקומות ספורים בעולם עד כה, וכעת לראשונה הוא מתקיים גם בארץ.

שולי נתן (צילום: רונן אקרמן)

שולי נתן (צילום: רונן אקרמן)

 

במסגרת האירוע המרכזי יתקיים גם מופע אור קולי, שישתרע על פני 250 מטר, לאורך חומות העיר העתיקה. המופע הינו חלק ממיצג אמנותי שיתעד את סיפורה של ירושלים מימי התנ"ך ותקופת המקורות, דרך אירועי שחרור העיר ועד ימינו אנו. במקביל להקרנת המיצג יעלו אל הבמה המרכזית, שממוקמת כאמור אל מול חומות העיר העתיקה, מיטב האמנים הישראליים וביניהם שרית חדד, אביתר בנאי, אברהם טל, עמיר בניון ואחרים, אשר ישירו שירים המותאמים למופע האור קולי. כך למשל, בזמן הקרנת פריצת הטנקים הישראלים אל העיר העתיקה תשיר שולי נתן את "ירושלים של זהב", מה שאומר שההתרגשות בקהל תהיה גדולה ומרובה.

יצוין כי המיצג החל לפעול ביום רביעי האחרון וצפוי להימשך עד יום שלישי הקרוב (23.5) והוא פתוח לקהל הרחב בחינם. לאורך כל ימי ההקרנה, ישודרו הקלטות של האירועים על גבי החומות באמצעות 24 מקרנים מיוחדים שישדרו את האירוע שלוש פעמים בכל ערב.

הכניסה לאירוע, חשוב להדגיש, היא חופשית, וזאת במטרה לאפשר לכלל האוכלוסייה הישראלית וגם לתיירים להגיע ולהתרשם מההשקעה הרבה ביום ירושלים המיוחד. לאירוע צפויים להגיע עשרות אלפי אנשים. המשטרה וכוחות הביטחון ערוכים בכוננות מלאה לשם שמירה על הסדר והביטחון. על מנת לאפשר הגעה נוחה ויעילה לאירוע, יופעלו שירותי הסעות (שאטלים) בחינם, שיקלו על ההגעה לאירוע.

שרת התרבות והספורט, ח"כ מירי רגב, המכהנת גם כיו"ר ועדת סמלים וטקסים שאחראית על קיום האירוע המרכזי, מזמינה את הקהל הרחב להגיע וליהנות מהמופע המיוחד: "אין עוד עם בעולם שיש לו זיקה כל כך עמוקה וארוכת שנים לעיר הבירה שלו כמו שיש לעם היהודי לירושלים. מעולם לא היתה ירושלים כל כך בנויה, משגשגת, פורחת כמו שהיא היום, ומעולם לא היה מיצג מולטימדיה מרהיב כזה על חומות העיר – בואו בהמוניכם לחגוג עם ירושלים ביובל לשחרורה ולאיחודה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר