סיגל קליין במשכנות שאננים (צילום: עידו כהן)
סיגל קליין במשכנות שאננים (צילום: עידו כהן)

סיגל קליין בפסטיבל "המשתה" במשכנות שאננים

בופה בסגנון יווני, גביעי יין ושיח על הקשר בין ספרות, שירה ואוכל, והכל מול הנוף המרהיב של חומות העיר העתיקה

פורסם בתאריך: 5.6.17 17:49

ספרי בישול כבר מזמן לא מקשטים את מדפי המטבח שלי, הרי יש הכל באינטרנט. אבל ספר אחד קיבל מקום של כבוד ואפילו מודגש. "ארוחות מהספרים" זה שם הספר, שבו מתכונים שנכתבו על ידי שפים שונים מתוך ספרי קריאה, כמו למשל ממתקי מרציפן מתוך הספר "עשו" של מאיר שליו, או ארוחה עיראקית מתוך "מפריח היונים" של אלי עמיר.

 

הקשר בין אוכל לספרות, כפי שהבנתם, הוא חזק. הרי כשאנחנו קוראים על אוכל, גם אם הוא בשוליו של הסיפור, בלוטות הטעם פועלות באופן "עצמוני", כמו שנהוג לומר.

אייל שני באירוע קונצרטו לעגבניה פסטיבל המשתה ( צילום: יח''צ משכנאות שאננים)

אייל שני באירוע קונצרטו לעגבניה פסטיבל המשתה (צילום: יח"צ משכנאות שאננים)

 

אפשר לקחת את הקשר הזה הרבה יותר רחוק והרבה יותר מסעיר, כפי שעשו במשכנות שאננים בעיר. פסטיבל "המשתה", שהתקיים במשכנות שאננים, זימן ארבעה ימים של חוויות מעוררות חושים, אירועי ספרות ושירה המלווים בתשוקה, תאווה והרבה טעימות של אוכל, יין ואלכוהול משובח.

רונית ורד, חיים כהן ומאיר שלו באירוע המרק קר כקרח פסטיבל המשתה ( צילום: יח''צ משכנות שאננים)

רונית ורד, חיים כהן ומאיר שלו באירוע המרק קר כקרח פסטיבל המשתה (צילום: יח"צ משכנות שאננים)

 

רצה הגורל והגעתי "לסבול" באירוע הפתיחה של הפסטיבל, שכל כולו עסק בנושא התשוקה ובטקטס "המשתה" של אפלטון. במקור "המשתה" הוא דיאלוג סוקרטי שנכתב על ידי אפלטון. הדיאלוג המקורי התקיים בביתו של סוקרטס ביוון, אשר הזמין חמישה חברים לחגוג את זכייתו של חברו אגאתון בפרס על המחזה הטוב ביותר.

בפועל, ערב המשתה במשכנות שאננים, התקיים באווירה רומנטית בחצר המקסימה, אל מול חומות העיר העתיקה, עם בופה משובח בסגנון יווני והרבה גביעים של יין.

על הבמה ישבו חמישה אמנים בולטים – שי אביבי, שמעון אדף, רחל גוטסמן, גלעד כהנא וננה שרייר – אשר הפליאו בדמיונם והפכו לפילוסופים לערב אחד אל מול הקהל המרותק. במשכנות שאננים יודעים להפתיע עם רעיונות ויוזמות שיוצאים מהמסגרת המוכרת, לבחור נושאים פשוטים לכאורה וללכת איתם הכי רחוק שאפשר, תוך שהם הופכים את הנושא לנגיש, מעניין ומרתק, ובעיקר מפתיע.

אפרת גוש, באירוע זהירות רעל, פסטיבל המשתה (צילום: יח''צ משכנות שאננים)

אפרת גוש, באירוע זהירות רעל, פסטיבל המשתה (צילום: יח"צ משכנות שאננים)

 

אבל ערב "המשתה" היווה רק את פתיחת הפסטיבל. הפתעות סוערות חיכו למבלים בכל ארבעת ימי הפסטיבל: החל ממסע לילי בעקבות ירושלים של ש"י עגנון, שזור בסיפורים ובטעימות, דרך השף אייל שני בדיאלוג פרוע על הפואטיקה של האוכל עם המוזיקאי אסף רוט, או ערב אפל אודות מוטיב הרעל בספרות – משלגייה ועד מאדאם בובארי, כשעל הלחשים ניצחה אפרת גוש, ולצידה כיכב קוקטייל מורעל שהוגש לנוכחים מאת אמן האוכל זונדר (Zoonder), ועד לערב שכולו על טהרת הטבעונות והשלכתה על הכתיבה הספרותית בימינו, תוך דיון במתכונים מנצחים.
משכנות שאננים. טל' 02-6292210. http://mishkenot.org.il.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר