סיגל קליין מתענגת על תה במלון וילה בראון (צילום: נועם קליין)
סיגל קליין מתענגת על תה במלון וילה בראון (צילום: נועם קליין)

אנגליה בירושלים: סיגל קליין מתענגת על חליטות תה

טרנד חליטות התה הולך ותופס תאוצה ברחבי העיר עם “חליטת’ה” ברחוב הלל ושעת תה מיוחדת במלון וילה בראון

פורסם בתאריך: 9.12.17 17:09

אפתח בשאלה – כשמדברים על שתייה חמה, לאיזה אסכולה אתם משתייכים – האם אתם חובבי אספרסו מושבעים וטרנדיים או שמא אתם אנשי התה והלימון והספרים הישנים? תחשבו טוב לפני שאתם עונים, כי אוסף ההוכחות המצטבר מעלה את הסברה כי הקפה בדרך לאאוט והתה הוא סופר להיט, שיוביל אתכם לראש רשימת היפים והנכונים לשנת 2017.

“חליטת’ה” (צילום: נועם קליין)

“חליטת’ה” (צילום: נועם קליין)

תה הוא המשקה השני הפופולארי בעולם מלבד מים, והמגמה של שתיית תה מתחזקת בעולם על אף הפופולאריות העצומה של הקפה.

בירושלים פועל כבר חמש שנים בית התה חליטת'ה, שהתחיל במחתרת והיום הוא להיט חם, תרתי משמע, בפיהם של צעירים יודעי דבר בעיר. לפני כחודשיים עברה חליטת'ה ללוקיישן חדש ברחוב הלל וזו הזדמנות מצוינת לבדוק האם תרופת הסבתא היא השיק של היום. גבריאל פיאמנטה, הבעלים והיזם, הצטייד בשאיפה, חזון והרבה אהבה לתה והפך את המקום למסעדת קונספט חוויתית בה הכל סובב סביב המשקה האנגלי הקלאסי. בחליטתה יש כ-150 סוגי תה שונים אותם הוא מייבא ממדינות שונות בעולם, רובם מהמזרח הרחוק, ניתן לרכוש במקום את הסוגים השונים כולל עלי תה שנמכרים לעשירון העליון ביפן ומחירם 10,000 ש"ח לקילו. במקום תפריט עשיר שמבלבל מרוב סוגים, זנים וטעמים, ועמוס באקזוטיקה מקצוות תבל.

חליטת'ה (צילום: נועם קליין)

חליטת'ה (צילום: נועם קליין)

חליטת'ה (צילום: נועם קליין)

חליטת'ה (צילום: נועם קליין)

ביום שישי בבוקר, בזמן שהמקום מתמלא במהירות בצעירים, זוגות, ומשפחות, סקרנו את התפריט הלא צפוי שהמנות בו מחולקות לפי סיבת האוכל – רעבים יותר או פחות, עם חבר’ה או לבד, אוכל נחמה להתעודד איתו ביום רע או מנות מסביב לעולם המיועדות להרפתקנים שבחבורה. כל המנות מוגשות עם תה שונה, ששודך מראש עם אותה מנה ויש הרבה מנות טבעוניות.

הלכנו על ארוחות הבוקר והזמנו פלטת גבינות עשירה, עם מבחר גבינות קשות מיוחדות, שמגיעה עם סלט, ריבות, אגוזים ואגסים ביין (58 שקלים כולל תה). משובח לפתוח כך את הבוקר. הוספנו פריטטה – חביתה אפויה עם המון ירקות ותפוחי אדמה במחבת, כולל סלט וגבינה, מנה מצוינת להונגרי שמקפיד על תזונה.

 

לארוחות הבוקר שלנו הוספנו קנקן “אולנג חלב” בגרסה המקורית שלו מטאיוואן, ללא כל תוספים. עלי תה בהיר המתינו בקנקן קטן, אליו מוזגים מים חמים מן הקנקן הגדול, ואפשר להוסיף עוד ועוד לריבוי חליטות. על משטח העץ המחומם ניצב גם שעון חול, אחרי שמוזגים את המים ממתינים זמן קצוב ואז מומלץ לשתות. הטעם והניחוח מזכירים קרם חלבי ולא ממש דומים לתה שלנו. מעדן אמיתי.

הוספנו קנקן צ’וקלט לאב, מליין המתוקים של המקום – מדובר בחליטה על בסיס רויגוס ירוק ללא קפאין עם לוז, קקאו ודרדר כחול, נשמע מוזר נכון? זה כל הרעיון – טעם שונה ונפלא. בקיצור לא משעמם.

חליטת'ה (צילום: נועם קליין)

במקום מתקיימים גם ערבי קונספט כמו ערב משחקי קופסא (בא לכם מונופול?), סדנאות תה, ובקרוב יתקיים משתה התה של הכובען המעורער. ביום 17.12.18 תתקיים הפתעה משוגעת, עם אווירה אפלולית וטיפוסים משונים, תפאורת קטיפה ושיקויים מוטרפים. האירוע מיועד למבוגרים מגיל 18 ויכלול גם ארוחת טעימות מגניבה וכמובן תה בכל הווריאציות כולל אלכוהולי כמובן. בואו נגיד שהאנגלים יפלבלו בעיניהם לשמע האירוע ההזוי שנעשה כאן בעקבות המשקה שלהם.

ועכשיו – בואו נסתובב 180 מעלות ונגיע לגחמה המושלמת של האירופאים – שעת התה המרגיזה שלהם, איך הם יודעים להתפנק… אין צורך לתפוס דיל וטיסה, כי אפשר להחליט שלוקחים יום אחד פסק זמן מהעבודה, מהריצות ומהילדים ומגיעים לפינוק  ב- Five O'clock tea 'פייב אוקלוק טי' במלון הבוטיק וילה בראון בעיר, שלדעתי אף משדרגת את המנהג האנגלי לכדי שלמות. שימו לב שלא מדובר כאן בבליסה של ארוחה מלאה, אלא בלו"ז מעודן ואלגנטי, כשהמלצר מגיש לכם מעמד דו קומתי מוזהב מלא בדוגמיות מהפנטות של מאפים, כריכונים, גבינות, פירות ועוגות, ריבות ומתוקים, כולל סקונס שהם חובה, סלמון מעושן, חצאי ביצים עם חלמון מוקצף, קרם פרש וקצפת. והכל בכלים קטנים, עם מזלגות קטנטנים וכפיות ממוזערות, בקיצור מתאימים לי לגמרי, אני אומרת בתור הקומפקטית שבחבורה. חובה להשתלב באווירה הנינוחה, כלומר – לגימות רכות וביסים קטנים כדי שההנאה תימשך כמה שיותר.

סיגל קליין בשעת התה של מלון וילה בראון (צילום: נועם קליין)

סיגל קליין בשעת התה של מלון וילה בראון (צילום: נועם קליין)

שעת התה מתקיימת בחדר האוכל המרהיב של וילה בראון, רחבת הכניסה למלון דרכה ניתן להשקיף אל החצר הירושלמית היפהפיה, כך שאפשר לשבת על כורסת קטיפה אדומה עם משענת גבוהה במיוחד, ולהגיש באמת ברי מזל. כל שנותר לכם הוא למזוג את התה מהקנקן הכסוף המעוטר, להביט בעד החלון באש המלהטטת ומחממת את החצר, ותחושת האצילות תפעפע לכם בדם. תענוג.

אני מאמצת את התה לתרבות הישראלית. והקפה? לא מוותרת על הקפה של הבוקר, אבל במהלך היום… מי יודע?

“חליטת’ה”. הלל 5. טל’ 077-4110224. משתה התה של הכובען המעורער: יום ראשון 17.12.17 מהשעה 19:00.

‘Five O’clock tea’ במלון וילה בראון. הנביאים 54. טל’ 02-5011555. מחיר שעת התה: 120 שקלים לזוג.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר