ליאן אהרוני, זמרת אופרה ירושלמית (צילום: Deneka-Peniston)
ליאן אהרוני, זמרת אופרה ירושלמית (צילום: Deneka-Peniston)

בוגרת האקדמיה למוסיקה ולמחול על במות האופרה בניו יורק

זמרת האופרה הירושלמית ליאן אהרוני, 29, שמתגוררת כיום בניו יורק, תופיע במרכז העיר ביום רביעי, 23.8: "יש המון אופציות בתחום שלי בארה"ב, אבל התוכנית בסוף היא לחזור לירושלים"

פורסם בתאריך: 18.8.17 13:46

ביום רביעי תעלה בנוקטורנו זמרת האופרה הירושלמית שלמרות הצלחתה הגדולה בארה"ב, היא לרגע לא שוכחת את ביתה שבירושלים. בשיחה עם 'כל העיר' מספרת ליאן אהרוני, 29, על ההופעה וגם על תחושותיה לאחר שעלתה לגמר תחרות בינלאומית ונבחרה בין העשרה הראשונים מתוך יותר מאלף זמרים וזמרות מרחבי העולם.

אהרוני היא ירושלמית מלידה ולמרות שהיא מתגוררת היום בחו"ל, ירושלים עדיין קרובה ביותר לליבה. "נולדתי וגדלתי בעיר", היא מספרת, "המשפחה שלי בהתחלה גרה בעיר גנים ואז עברנו לניות ועכשיו המשפחה גרה על הגבול בין רחביה לנחלאות. אני למדתי באקדמיה למוסיקה ומחול בירושלים וכרגע אני מתגוררת בניו יורק אבל כל המשפחה שלי בירושלים וזה תמיד נשאר הבית. יש המון אופציות בתחום שלי בארה"ב, אבל התכנית בסוף היא לחזור לירושלים".

 

 

ליאן אהרוני (צילום: Noam Atia)

ליאן אהרוני (צילום: Noam Atia)

בזמן שהותה בחו"ל היא מתפתחת מאוד מבחינה מקצועית וכרגע לומדת לתואר שני שכולל גם התמחות מעשית בבתי אופרה. בשנה האחרונה היא השתתפה בתחרות בינלאומית שהתקיימה בשיקגו בה השתתפו יותר מאלף איש. אהרוני, שהגיעה כל הדרך מירושלים, עשתה כבוד גדול לעיר ולמדינה כאשר נבחרה בין עשרת הפיינליסטים שהגיעו לגמר. "זה היה מאוד מרגש", היא משתפת, "במשך כל הימים שמעתי שם זמרים וזמרות מאוד מוכשרים וזה היה אפילו קצת סוריאליסטי. היה לי קשה להאמין כשראיתי את השם שלי על הלוח בשלבים האחרונים. אני שרה מגיל שש אבל אחרי התיכון, כשיצאתי לדרך, לא דמיינתי שזה יהיה כל כך מאתגר. יש הרבה אכזבות וסירובים והתחרות הזאת הייתה רגע מאוד משמח בשבילי, כמו טפיחה על הכתף שזה מקום שמתאים לי ושאני בדרך הנכונה".

ההופעה ביום רביעי היא לא קונצרט אופרה סטנדרטי שאתם רגילים לראות בהיכלים מפוארים עם תחפושות ודרמה. לקראת ההופעה, היא מספרת קצת על המופע המתוכנן שכולל קידום נשים בתחום. "יש כמה שירים שאני ממש שמחה שבחרנו לבצע אותם וזה בעיקר שירים של מלחינה צרפתית שנקראת ססיל שמינד. השירים שלה קיימים כבר מאות שנים והיא כתבה שירים אומנותיים שהם כמעט לא מבוצעים וכמעט לא מוקלטים. יש הרבה מלחינות שכמעט לא נכנסות לתכניות הלימודים ולקונצרטים וזה לא שלא היו כאלה. אנחנו הולכים לבצע שלושה שירים שלה בהופעה בנוקטורנו ואני מאוד שמחה על כך שזה נפל חלקי. נבצע שירים באיטלקית, אנגלית, צרפתית, גרמנית ואפילו בעברית. יש הרבה מאוד מוזיקה קלאסית בעברית ושירים אומנותיים של יוצרים בני זמננו וגם מתקופות אחרות".

 

ליאן אהרוני (צילום: Randy Cummings)

(צילום: Randy Cummings)

 

לא כל יום שומעים על זמרת אופרה ירושלמית ומעטים גם אירועי התרבות בהם אפשר לשמוע את הסגנון אבל לדברי אהרוני, הקהל הירושלמי מקבל בחום את המוזיקה שלה ואת המוזיקה הקלאסית בכלל. "בעבר, גם בהופעות וגם במפגשים היומיומיים כמו ארוחות שבת שבהן יש הרבה מוזמנים, היו מבקשים ממני לשיר איזו אריה, אנשים תמיד באו עם לב מאוד פתוח לאומנות ולתרבות ואני מרגישה שזה מדבר אליהם מהמקום הזה. יש למוזיקה ולסיפור שמאחוריה המון כוח ומהניסיון שלי אנשים תמיד מגיבים בחום ובפתיחות למוזיקה קלאסית ולאופרה".

הכינו את עצמכם לקראת ההופעה שנמצאת אולי מחוץ למיינסטרים אבל שוכנת בלב ליבה של התרבות הירושלמית. ליאן אהרוני תהיה שם עם מגוון יצירות, קול בלתי נשכח וסיפור של ירושלמית שעושה את זה ובגדול.

נוקטורנו, יום רביעי, 23.8, שעה 20:30, 30-25 שקל.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אואו מדהים תמיד אמרתי שתגיעי רחוק מאוד. מדהימה כאדם ומדהימה כזמרת

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כבוד ונחת,להורים,למשפחה ולעיר המדהימה ירושלים.ברכות להצלחה ליאן.♥️

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר