מוזיאון ישראל, מתוך תערוכות המוזיאון (צילומים תומר אפלבאום, סוזן חזן-מוזיאון ישראל, בני מאור)
מוזיאון ישראל, מתוך תערוכות המוזיאון (צילומים תומר אפלבאום, סוזן חזן-מוזיאון ישראל, בני מאור)

מוזיאון ישראל: חדר בריחה מאתגר בין התערוכות

‘אמנות הבריחה’ הוא שם האתגר, שמציע למשתתפים חוויה מסעירה בדמות משחק, שהוא סיפור, שהוא חידה

פורסם בתאריך: 12.8.17 08:59

מוזיאון ישראל קורא תיגר על האופן שבו הייתם רגילים לצרוך תרבות במוזיאונים עד עכשיו ומזמין אתכם להצטרף לפרויקט ייחודי שיתקיים עד סוף הקיץ הנוכחי. “אמנות הבריחה” הוא שמו של האתגר החדש שמציג בפניכם המוזיאון, שהוא מעין חדר בריחה שמשתרע על כל שטח המוזיאון ומאפשר לראות את היצירות מזווית חדשה. אם תרצו תוכלו להגדיר את האתגר הזה גם כמשחק חפש את המטמון, שבו אתם עוברים ממשימה למשימה בחללי המוזיאון המרשמים.

העלילה שמסתתרת מאחורי המשחק המאתגר נוגעת לדמויות היסטוריות, שחלקן בדיוניות ובעלות תפקיד במוזיאון כבר מספר שנים. כך למשל, תוכלו לעקוב אחר נאורה שומרון, שמקווה להיות אוצרת בעתיד והיא תוביל את אתכם ברחבי המוזיאון יחד עם מטטרון, המלאך הקבלי שישמש כמורה דרך.

מוזיאון ישראל (צילום: תומר אפלבאום)

מוזיאון ישראל (צילום: תומר אפלבאום)

 

יחד הם חושפים את המשתתפים למיצגי המוזיאון השונים, כך שלמעשה זוהי הזדמנות טובה לראות את המוזיאון בצורה קצת אחרת ממה שאתם רגילים וכן, באופן שמתאים הרבה יותר לעיניים של ילדים ובני נוער. נראה שזוהי הצעה מפתה עבור הורים, שרוצים שילדיהם יגדלו לאורם של מוצגים תרבותיים והיסטוריים חשובים כמו אלו שבמוזיאון ישראל. מי שעומד מאחורי העלילה של אמנות הבריחה ונחשבים ליוצריה הם קליוסטרו ומעין רוגל, האחד קוסם והשנייה סופרת ותסריטאית, או כפי שהיא מכונה בפי אנשי המוזיאון: ‘אורגת סיפורים’.

ההשתתפות במשחק ‘אמנות הבריחה’ תקנה לכם אפשרות לחוש כמה מבין המיצגים הרבים והמיוחדים שמוצבים כיום ברחבי המוזיאון. כך למשל תוכלו ליהנות מהתערוכה ‘כלבים וחתולים’, שמציגה את חיות המחמד בסיטואציות שונות, מעניינות וקוראות תיגר שלעיתים משקפות לנו את עצמנו, על כל המשתמע מכך. אחד הדברים המייחדים את תערוכה זו הוא שעל חלק מהמיצגים לא תראו את הכיתוב המוכר “נא לא לגעת”, שכן הם מיועדים בדיוק לכך שילדים (וגם מבוגרים, לא לדאוג) יוכלו לגעת ביצירות ולחוש אותן במו ידיהם. הסיטואציות שבהן מוצגים הכלבים והחתולים בנפרד וכן החלל המשותף שלהם, צפוי לספק חוויה משעשעת ומעניינת. אמנם במסגרת אתגר ‘אמנות הבריחה’ ודאי לא תוכלו להעמיק בכל המיצגים, אך כדאי לקחת כמה דקות נוספות ולהסתכל ביצירות השונות.

אמנות הבריחה (צילום: סוזן חזן)

אמנות הבריחה (צילום: סוזן חזן)

 

 

תערוכה נוספת ומרתקת בשם “אולי, אולי לא”, שמוצגת במוזיאון בימים אלה מציגה את יצירותיו של האמן הסיני ופעיל זכויות האדם אי ויי ויי, אשר ישב בעברו בכלא הסיני במשך עשרות ימים משום שנתפס בתור איום על המשטר. ביצירותיו מביא האומן גם ביקורת נוקבת כלפי העולם המערבי ובין היתר באמצעות היצירה “Made in China”, שבה יותר ממאה מיליון גרעיני חמנייה שנצבעו אחד-אחד באופן ידני. יצירותיו צפויות לגרום לכם לקחת רגע ולהסתכל במבט ביקורתי על אורך החיים המתנהל בעולם המערבי ובכלל.

אתגר ‘אמנות הבריחה’ מזמין את המבקרים במוזיאון לחוויה מסעירה, משחק, שהוא סיפור, שהוא חידה, ובדרך – גילוי מחודש של מוזיאון ישראל, התבוננות עומק אל המוצגים, הסיפורים המופלאים החבויים בהם, וההקשרים העוברים מתקופה לתקופה וממקום למקום.

תערוכת כלבים (צילום: בני מאור)

תערוכת כלבים (צילום: בני מאור)

 

 

‘אמנות הבריחה’ מותאם במיוחד למשפחות, וכולל שני מסלולים בשתי רמות קושי. אתם מוזמנים לחוות את המוזיאון בדרך חדשה, יחד עם נאורה שומרון. חפשו אותה – ברחבי המוזיאון, וברשתות החברתיות.

‘אמנות הבריחה’. עד: 25.8, בימים א’-ו’ (להוציא את יום שלישי, ה־22.8). ההשתתפות בעלות של 15 שקלים.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר